Krijg je notificaties van het forum

Started by J.A.F._Doorhof, November 25, 2019, 12:14:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Krijg je je notificaties binnen

Ja gewoon via de mail
11 (33.3%)
Ja maar ze belanden in de spam folder
15 (45.5%)
Nee
5 (15.2%)
Ja maar niet via elk mail adres
2 (6.1%)

Total Members Voted: 33

J.A.F._Doorhof

Voor je antwoord aub goed checken.
Dus niet gewoon maar lukraak "nee" kiezen zonder in je spam folder te kijken.

We krijgen zelf wel gewoon alle berichten van het forum binnen, maar sommige andere mensen niet en ik weet niet waar het aan ligt, dus voor we echt een expert moeten gaan inschakelen (lees kost flink wat geld) moeten we wel zeker weten wat er aan de hand is, en spamfolders etc. kan ik vanaf onze kant niets aan doen.

Zoals gezegd vanuit onze kant lijkt alles perfect te werken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Ja..
Maar dan in de spam. Terwijl tot drie weken terug niet gebeurde.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leeuwarden


SV..S

ik krijg ze binnen, ze kwamen eerst in de spam, maar dat heb ik aangepast. nu krijg ik ze goed binnen.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

gerard1


RalphH

Gmail, inbox maar altijd gemarkeerd als mogelijke spam. Dit is al jaren zo trouwens.
Heb ze even niet gekregen (ook niet in spam) toen we massaal naar die andere website werden doorgelinkt een paar weken geleden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Mokumer45

Ik heb er een paar uur geleden een paar topics geactiveerd, en heb er ondertussen ook al een aantal meldingen ontvangen, gewoon op mijn normale email-adres. Werkt bij mij dus goed en normaal.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

BJF

Sinds je een tijdje terug iets hebt aangepast komen hier alle meldingen weer normaal binnen.
NAD M10 V2
Elac FS247

Jack_D

#8
De pol is niet volgens mij niet helemaal volledig.....

Ik krijg via mijn KPN emailadres nu al maanden alles goed binnen maar via mijn eigen domein email welke gehost is bij het bedrijf "MijnDomein" krijg ik niets binnen. Blijft niets in spamfilters zitten en ook volgens MijnDomein blijft er bij hun zelf ook niets steken in de email controle/spam/enz-filters. Technisch en logisch gezien heeft er iemand in het hele verhaal ongelijk :D . Maar ga er maar eens aan staan om dit op te lossen, zeker als het een samenloop is van meerdere factoren, dan kan het enorm lastig zijn om de oorzaak/oorzaken op te sporen

Ik mis dus nog een optie in de poll "Ik krijg mail binnen, maar niet via elk email adres"

J.A.F._Doorhof

Het probleem is dat aan onze kant het moet werken, als mensen meldingen binnen krijgen werkt dat dus.
Dat we bij andere providers er niet door komen..... echt geen enkel idee :(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

myself

Veel spam filters zijn zelflerend, dus als je vaak mails van een bepaalde afzender weggooid, worden ze na een tijdje automatisch in je spamlist gezet.

Verder kun je online checken of bepaalde domeinen/afzenders blacklisted zijn en daardoor worden tegengehouden (zeg maar een filter tussen de verzendende en ontvangende provider). Die blacklisting kan je ook ongedaan laten maken.

Maar idd allemaal dingen die de ontvangers zelf moeten instellen/initieren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

vik

@ Frank: uiteraard wil ik zelf ook alles onderzoeken en proberen maar ik kom niet verder met mijndomein.nl:

Gevraagd of ze achter de schermen willen checken wat er gebeurt. Ik heb twee leden exact op het zelfde tijd stip gevraagd of ze via hun htforum profiel een mail willen verzenden (van hun eigen account) plus een pb. Team van mijndomein.nl vraagt namelijk exact wanneer en welk tijd stip dat is geweest en dus doorgegeven.

Dit kreeg ik terug (zie onderstaande) als je verder nog tips heb wat ik kan proberen hoor ik het graag.

QuoteGoedemiddag Viktor,

Ik bericht van de server beheerders en zij geven aan dat geen enkele mail vanaf beleidhtforum@gmail.com onze server heeft bereikt. Verder zeggen ze dat in geval de kans groot is dat het misgaat aan de kant van beleidhtforum@gmail.com.

Je kunt daarom het beste aan htforum.nl vragen of de mails zonder foutmeldingen verstuurd zijn.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Sander | mijndomein.nl Klantbeleving

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Aan onze kant kan ik echt niets doen ;(
Bij het meerdendeel van de mensen komen de mails gewoon aan namelijk. Ik ken maar 2 mensen waar dit niet gebeurt.

Als ik een onderzoek laat starten naar derde partijen dan kost een flinke bak geld en word er eigenlijk uitgezocht wat die provider fout heeft staan.

Zou nou niemand een mail ontvangen is het duidelijk. Maar eigenlijk zodra hij bij ook maar 1 iemand binnenkomt staat vanuit onze server alles goed.

Mail instellingen zijn feitelijk kipsimpel we voeren de uitgaande mail server in, deze verstuurd of wel of niet. Zodra ze eruit zijn gaan ze door een wirwar van relays, firewalls etc voordat ze aankomen. Email is geen rechte lijn naar de ander toe jammer genoeg.

Het enige wat ik kan doen is je adviseren een Gmail account erbij te nemen. Die werken vaak op bijna alles.

Even ter geruststelling. Ook wij kampen met mail problemen op regelmatige voet. Klanten die we niet terug kunnen mailen. En klanten die ons niet kunnen mailen. Vandaar dat wij ook een Gmail account ernaast.hebben waar we die klanten naar toe laten maken en die komen vaak wel aan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

Welkom in de wondere wereld van sending mail. Met perikelen met SPF records, DKIM, niet reverse resolving IP-adressen, etc. etc.

Als je een expert wil inschakelen kan dat natuurlijk, geen idee wat die gaat kosten.

Een goed alternatief is gebruik maken van mail delivery diensten als Mandrill of SendGrid. Die zijn beiden transactional-mail based. Dat wil zeggen, juist geschikt voor geautomatiseerde individuele mails (in tegenstelling tot mass-mail aka nieuwsbrieven).

Mandrill is een zuster/dochteronderneming van MailChimp. SendGrid schijnt ook goed te zijn, maar daar hebben we relatief weinig ervaring mee.

Een dergelijke partij neemt al dat gezeur uit handen. Hebben pools van machines die 'in good standing' zijn en waar jouw sending machine dus geen reputatie hoeft op te bouwen (vaak zijn het de reputaties, of de afwezigheid daarvan die er voor zorgen dat ze snel biased zijn naar 'spam').

Voor ons is de omzetting naar Mandrill het dubbel en dwars waard. Het kost tegenwoordig helaas wel geld (niet gigantisch duur), maar je kunt het voor al je domeinen gebruiken. En je kunt het ook gebruiken voor je privé mailadressen zodat je niet hoeft te kl*ten met de SMTP van op dat moment je huidige netwerk provider.
Bovendien bieden ze veel mogelijkheden om te achterhalen waarom een mail niet is aangekomen. Je kunt de SMTP responses van de receiving mailserver zien zodat je weet waar je aan toe bent. Zo kan je ook zien dat een ontvanger zijn mailbox vol zat, dat het het spamfilter is geweest, of dat een spamfilter netwerk het geweigerd heeft wegens blacklisting van een ip-adres.

Als je er echt niet uitkomt kan je uiteindelijk nog contact opnemen met support die op basis van het ID kan achterhalen wat de raw logs waren, zodat je eventueel nog contact op kunt nemen met de beheerder van de ontvangende mailserver (voor ons erg relevant omdat dat vaak beheerders bij onze klant zelf zijn).

Mocht je meer willen weten let me know :)

ps. ik ben in geen manier affiliated aan dergelijke partijen, maar gewoon enthousiast over ze ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Snap ik dat je enthousiast bent.
Maar ik wil niet de maandlasten nog verder omhoog brengen omdat 2 mensen geen mail krijgen.

Het enige wat ik kan proberen is het via een andere makl server uit te sturen maar daar heb ik echt iemand voor nodig die wat van smf weet.

Het is geen onwil. Maar ons budget is na de hack flink ingestort. En een derde partij een onderzoek laten doen waarom bij grofweg 5% van de mensen iets niet aankomt is gewoon zonde.

Gmail accounts zijn gratis en daar komt alles perfect aan. Dus mijn advies is toch om dan het via Gmail te laten lopen of voor mijn part live.

Zodra er iemand is die me kan helpen het aan onze kant op Gmail over te zetten kunnen we dat implementeren. Wat trouwens nog steeds niet garandeert dat dat bij iedereen aankomt.

Dankzij alle scams en spams is email gewoon enorm instabiel.

Wat de mensen waar het fout gaat nog kunnen doen is ons e-mail adres aan de contacten toevoegen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Gmail limiteert het aantal verzonden e-mails op 500 per 24 uur via de webbrowser.
Geen idee hoe Gmail omgaat met dit soort bulkmails? Het forum zal aardig wat versturen per dag?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

myself

Haal aan beide kanten de seever of domein eens door mxtoolbox.com/blacklists.aspx


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Dirk

Quote from: vik on November 28, 2019, 07:23:21
@ Frank: uiteraard wil ik zelf ook alles onderzoeken en proberen maar ik kom niet verder met mijndomein.nl:

Gevraagd of ze achter de schermen willen checken wat er gebeurt. Ik heb twee leden exact op het zelfde tijd stip gevraagd of ze via hun htforum profiel een mail willen verzenden (van hun eigen account) plus een pb. Team van mijndomein.nl vraagt namelijk exact wanneer en welk tijd stip dat is geweest en dus doorgegeven.

Dit kreeg ik terug (zie onderstaande) als je verder nog tips heb wat ik kan proberen hoor ik het graag.

Ik krijg (in gelijkaardige bewoordingen) identieke feedback wanneer ik het bij mijn mail provider (One.com) navraag, die het nu voor de 3e keer en op basis van exacte timestamps (door mij aangeleverd) hebben nagekeken.

"Since we cannot find a failed or a blocked message in the logs, it means that the email did not reach our servers. Which could only mean it was not successfully delivered from the sender email account.

We could have checked it further if the email reached our servers, but since they didn't, we need the email source or the sender server to check it from our end."

Het blijft dus een beetje over en weer wijzen, dit schiet echt niet op. :(
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R0N

#19
Quote from: J.A.F._Doorhof on November 28, 2019, 10:39:40
Snap ik dat je enthousiast bent.
Maar ik wil niet de maandlasten nog verder omhoog brengen omdat 2 mensen geen mail krijgen.

Het enige wat ik kan proberen is het via een andere makl server uit te sturen maar daar heb ik echt iemand voor nodig die wat van smf weet.

Het is geen onwil. Maar ons budget is na de hack flink ingestort. En een derde partij een onderzoek laten doen waarom bij grofweg 5% van de mensen iets niet aankomt is gewoon zonde.

Gmail accounts zijn gratis en daar komt alles perfect aan. Dus mijn advies is toch om dan het via Gmail te laten lopen of voor mijn part live.

Zodra er iemand is die me kan helpen het aan onze kant op Gmail over te zetten kunnen we dat implementeren. Wat trouwens nog steeds niet garandeert dat dat bij iedereen aankomt.

Dankzij alle scams en spams is email gewoon enorm instabiel.

Wat de mensen waar het fout gaat nog kunnen doen is ons e-mail adres aan de contacten toevoegen

Nee, ook met een gmail account komt het niet goed, d.w.z. het belandt in de spamfolder.

Waarom? De fout is: "Google kan niet verifiëren of het bericht afkomstig is van beleidhtforum@gmail.com."

Het is dus een kwestie van goed configureren van de mail die wordt verstuurd. Tegenwoordig worden er slimme controles gedaan om de hoeveelheid spam te minimaliseren. De verzender is verantwoordelijk voor de goede aflevering. Bijvoorbeeld nagaan of de gebruikte ip-adressen op een zwarte lijst voorkomen, of spf en andere records goed zijn ingevuld. Het is lastig wellicht, maar noodzakelijk voor een correct e-mailverkeer.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

AudioEnZo

Ik heb met het configureren van mail vanuit fora (phpBB in mijn geval) de ervaring  dat verstuurde mail op z'n minst als verdacht wordt gekenmerkt als je verstuurt vanuit het geregistreerde domein (bijv. htforum.nl) en dan niet een bijbehorend mailadres als afzender gebruikt, dus xxxxxx@gmail.com ipv xxxx@htforum.nl.
Misschien is daar nog wat te winnen.

J.A.F._Doorhof

Geen idee
We zouden dan via een andere weg moeten
Maar waarom komt het dan bij het overgrote meerdendeel wel aan?

Verander ik het heb je een grote kans dat er weer andere mensen problemen hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

#22
Ik krijg ze bij mijn exchange account ook in de spam. Het vreemde is echter dat dit zo blijft ondanks dat ik het mailadres heb toegevoegd als veilige afzenders. Normaal werkt dit prima.

Verder helemaal eens: laat de mail gewoon vanaf het domeinadres versturen.

J.A.F._Doorhof

Hier hetzelfde met verschillende van onze leveranciers.
Blijven in de spam komen ondanks dat ik ze meerdere keren in "no spam" optie heb gezet... Dacht dat dat alleen bij ons gebeurde....

Maar dat bedoel ik dus. Het is geen enkele garantie dat de en wissel werkt. En om voor 2-3 mensen een nieuw mail account te maken, of wel exchange licensie (htforum is een allias) ga ik niet doen.

Als het echt bij veel mensen niet aankomt dan absoluut
Maar we praten hier over 2-3 mensen en zoals aangegeven als ik via een ander account de mails laat lopen dan werkt het misschien bij 2-3 andere weer niet.

Het enige wat ik kan proberen is het via een van onze exchange licensies te laten lopen.

Let wel..
Dit is geen onwil of niet willen
We zijn absoluut bereidt kosten te maken voor iets. Maar dan moet dat wel nodig zijn en aangezien het bij nagenoeg iedereen wel aankomt zie ik daar absoluut niet een 100% werkende oplossing in. Helemaal niet als ik zelf al kijk naar hoeveel mail wij van leveranciers keer op keer uit de spam moeten halen. Dit is een algemeen mail probleem vrees ik.

Dat wil niet zeggen dat ik achter de schermen wel wat dingen aan het proberen ben.

Bij een van de "niets" stemmers hebben we het al weer draaien (zat toch in zijn spam)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mokumer45

Ik heb het idee, dat het een algemeen probleem is. Ik krijg nl sinds enige tijd opeens mail van een aantal verzenders zo maar in mijn spam, unwanted en nog wat van deze boxen, die daarvoor altijd goed in mijn normale inbox binnen kwamen. Heel vervelend, ik moet steeds al die boxen controleren op verkeerd binnen gekomen mail.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.