90" projectie vs 85/86" LCD TV

Started by Freeco, November 24, 2019, 12:12:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Quote from: buckler on November 25, 2019, 17:53:06
Thanks voor het meedenken Hans maar ik kijk gewoon televisie op mijn Pioneer Kuro plasma dus dat probleem heb ik gelukkig niet, maar je heb zeker gelijk in je punt.

Darkrunner, van 120'' naar 75'' is dan ook een enorme stap ja dus ik kan me wel voorstellen dat je daar niet tevreden mee was maar zal een 85'' tv dat dan wel oplossen? Denk zelf dat dan nog steeds klein is in vergelijk met 120''.

Donald, ik wou dat ik de centen voor zo'n 98'' had maar helaas. Dat is niet weggelegd voor een lassertje zoals ik  :blush:
Ik vind de 85'' ,en de VW760 en NX9, al een extreme bak geld...

Ja, de grens van exponentiele sprong in prijs kruipt wel omhoog, maar boven de 75" gaat het hard en boven de 85/86" helemaal. Maar tussen 50/55 en 65 is er ook nog een kloof. Ik ben benieuwd wat de 65" Medion moet kosten bij de Aldi op Black Friday.

Voor dat geld van een 98" 8K kun je ook een HT inrichten van scherm met een dikke Barco 4K15K. Zo duur zijn die LCDs.

alexeiboris

Hoe lang nog tot 100-120" tv's betaalbaar worden (ca. 5000 EUR?) en vergelijkbare of betere kwaliteit hebben als top-end projectie?

darkrunner

#27
Vermoed nog een jaar of 5 en dan Samsung micro led met modulaire panelen kan je zo groot of klein als je wil je tv maken.


Op 280 kijkafstand kan ik nog wel leven met een 85" tv, maar voor die prijs van bv de Sony KD-85XG9505  koop je een Epson 9400 met een + 100" masking scherm

Dirk

zelfs al zouden tv's net zoveel of minder gaan kosten, dan nog zou ik met de stand vd techniek van vandaag blijven projecteren.

bij mij hangt er een ALR scherm van 120" voor een kamerbrede raampartij van 4m.
Ik heb zo'n 5 jaar geleden m'n toenmalige 60" plasma verkocht net omdat ik geen tv meer wou hebben hangen voor datzelfde raam, omdat die me simpelweg stoorde als ik er niet naar keek.

het genot van nu weer dat vrij uitzicht te hebben als er niet wordt gekeken is me die (eventuele) meerkost dubbel en dik waard ;)

fwiw; ik weet dat er "oprolbare" tv's bestaan, maar die zijn echt niet geconcipieerd om dagelijks op en af te rollen, laat staan dat ze betaalbaar zijn.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

buckler

Heb net 85'' diagonaal op mijn projector geprojecteerd maar eerlijk gezegd valt dat me wat tegen, zeker als ik er een 2.35 film op afspeel.
Gaat hem niet worden denk ik , de filmbeleving en het diepte in het beeld is ineens wel heel wat minder geworden terwijl het bij mij toch maar 7 inch kleinder is dan het normaal bij mij is.
Nee ik zit dan eerder aan 110'' of zoiets te denken met mijn ,of een nieuwe, projector.
Denk dat ik dus pas voor een tv van 85'' , of ik moet mijn projector erbij houden en een 2.40 115'' rolscherm erbij nemen die voor mijn tv valt  :blush:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Freeco

Ondertussen wat reviews gezocht. Zowel de LG 86SM9000PLA als de Sony KD-85XG9505 vallen tegen eigenlijk.
Beide zouden qua Full Array Local Dimming vrij slecht scoren, doordat ze te weinig zones hebben. LG 4x12 en Sony 5x12.
De LG scoort dan blijkbaar daar bovenop nog eens slecht in de weergave van SDR content, vooral in de donkerder zones.

Dus ik hou het nog wel een generatie voor bekeken. M'n Epson voldoet nog wel even...
Jammer dat Philips/Panasonic niks van +85" in het gamma heeft, en dat Samsung ook bij 82" blijft steken bij de meer betaalbare modellen.
Sony KD-85XH9096 - Panasonic DP-UB820 - HTPC
Denon AVC-X3700H - Klipsch RP-8000F + RP-504C + RP-502S + RP-500M + RP-500SA - 2x SVS SB-2000

donaldk

Philips en Panasonic hebben al jaren grotere schermen, Philips is dit of was het vorig jaar ook in fine pitch LED gestapt. Alleen betaalbaar is boven de 85/86" inch niks. Remember de 152,5" 4K Plasma, made to order en dus 6 maanden levertijd voor listprijs van €600000 exclusief BTW. De 4K 98" LCDs waren uiteindelijk maar een fractie, maar 30K exclusief BTW blijft een SMAK geld.

darkrunner

Quote from: Freeco on November 26, 2019, 20:02:41
Ondertussen wat reviews gezocht. Zowel de LG 86SM9000PLA als de Sony KD-85XG9505 vallen tegen eigenlijk.
Die Sony is nog wel vrij goed.

Major_ton heeft het vorige model van de XG9505, staat veel nuttige info in dat topic (pag 4 zijn tv) men Tlc 75 inch van €650 nieuw staat daar ook ergens tussen :)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1843291/3

Wil je het groot en betaalbaar is er eigenlijk maar 1 oplossing Tv, scherm en projector de mindere Hdr moet je er dan wel bijnemen bij de projector, voor mij geen probleem want vind er toch niks aan aan heel het Hdr gebeuren.

Fox

Ik had interesse in deze, maar de slecht 60 local dimming zones houden me tegen en is geen master serie..
is wel nu in de aanbieding rond de 3800 eu

Sony XG95 (X950G) TV Review
https://www.youtube.com/watch?v=QUEleyyLow4

darkrunner

#34
X950G is de Amerikaanse variant van XG9505 (Eu)

Bij Tv Smits staat hem aan 3799 + €500,00 cashback of gratis Ps4 pro

ppeter

Wij hebben momenteel de combinatie tv en beamer, en is best een goede combinatie.
Tv kijken op de tv en films/series op groot scherm met de beamer, met een druk op de knop start de beamer op en zakt het scherm van 2,40cm netjes naar beneden voor de tv. Ik zie mij nog geen tv kijken op een 75" of groter?

Voor de prijs van een grote tv, heb je toch een goede Epson TW9400 4K E-shift en een 90/120 inch scherm. Met daarbij een Panasonic UHD-player met HDR optimizer, is het met de Epson echt wel genieten in zowel 1080p als 4K HDR!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **


Fox

#37
Wat ik zo vreemd vind is dat bv de 4K Sony XBR85X900F 256 local dimming zones heeft

Wsl heeft het afwaarderen van dit model te maken met het promoten van de 8K serie.

Misschien dat het 2020 model weer richting de "Z" master serie kwaliteit gaat.

darkrunner

#38
Quote from: Fox on November 28, 2019, 12:34:17
Is dit Smits prijs niet inclusief de 500 geld terug?
Vermoed van niet word toch allesinds niet zo geadverteerd.

Edit: gemaild, cashback krijg je dus ook, geen verkeerde prijs dan voor die tv.