Tour omgeving Den haag

Started by J.A.F._Doorhof, November 23, 2019, 18:36:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hieronder kunt u inschrijven voor de nieuwe tour Den Haag en omgeving.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

IMWhizzle

Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

AA syndicate


RandyAdam

#3
Ik heb gehoord dat sommige tv's een bepaalde inspeel tijd moeten hebben voor kalibratie. Hoe zit dat mijn splinternieuwe Sony KD 75 XG 9505? En wordt HDR en de volledige 4k kleurruimte gekalibreerd?   

J.A.F._Doorhof

HDR word gecalibreerd
Net als DV waar mogelijk.

We raden 200 uur inspelen aan
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RandyAdam

#5
Dank, dan moet ik even afwachten wanneer de tour in Den Haag is om te bepalen of ik de 200 uur haal. Is er nog iets te zeggen over de verbeteringen van de XG9505 serie aan de hand van je ervaring met Sony of nog beter ditzelfde type?

J.A.F._Doorhof

Bij de meeste is het vooral op diepte en detail een flinke sprong. Maar de balans is vaak relatief goed .

Grayscale en cms moeten wel bijgesteld worden natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Calibratie door Frank is een aanrader RandyAdam, en nee, geen aandelen, maar wel een opgeknapte Sony ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RandyAdam

#8
Beste Frank, ik ben nu een tijdje aan het testen met HD vs UHD. Wat me vaak opvalt is dat 2160 HDR een ontzettend donker beeld op mijn Sony KD 75 XG9505 geeft. Ik ben nu weer aan het testen met de film Alita. Als ik de 2160, 10 bit 4:4:4 BT.2020 HDR versie kijk dan is het beeld zoveel donkerder dat kleur veel minder aanwezig is en zelfs details die ik bij 1080, 8 bit 4:4:4 BT.709, zie wegvallen. Het is toch juist de bedoeling dat dit andersom moet zijn. Kan dit met calibratie worden opgelost?

J.A.F._Doorhof

Bij een calibratie loop ik alles door
4:4:4 zou ik persoonlijk niet uitsturen maar gewoon 4:2:0 of 4:2:2

Hdr kan donkerder lijken omdat er minder piekwit in een scène zit. Maar op een tv moet het geen enorm verschil zijn
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RandyAdam

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  6, 2020, 13:07:06
Bij een calibratie loop ik alles door
4:4:4 zou ik persoonlijk niet uitsturen maar gewoon 4:2:0 of 4:2:2

Hdr kan donkerder lijken omdat er minder piekwit in een scène zit. Maar op een tv moet het geen enorm verschil zijn

De Dune blijft helaas 444 uitzenden, al stel ik de chroma subsampling in op 8 bit 420. Denk dat ik een andere mediaspeler moet kopen want ben totaal niet tevreden over de Dune hd 4k pro.

4k HDR is gewoon niet naar te kijken zo donker.... Met de Netflix app op mijn TV heb ik hier geen last van in HDR/Dolby Vision.

J.A.F._Doorhof

Ah
Dan zit het in de speler
Ondersteund die Dune wel hdr en niet alleen 4k
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RandyAdam


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview