Demo films

Started by Teejoo, November 23, 2019, 10:30:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Welke films gebruiken jullie tegenwoordig als demo als het gaat om beeld en geluid?

Ik vind zelf de helicopter scene in de laatste mission impossible echt subliem. Verder zijn Aquaman, John Wick en Alita mijn recente favorieten.

RalphH

#1
Den of Thieves. De schietscene aan het eind van de film vind ik wel referentie materiaal qua geluid.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Barry2001

Guardians of the Galaxy, deel 1, heb 2 niet gezien. Film zelf vond ik minder sterk, maar de beelden spatten werkelijk van het scherm af. En 3D, The adventures of TinTin, toevallig onlangs nog weer gezien. Bijzonder manier van animatie, mooie film als je wat met de boeken van Kuifje had/hebt, en visueel erg sterk in 3D.

Teejoo

#3
Quote from: Barry2001 on November 23, 2019, 11:00:23
Guardians of the Galaxy, deel 1, heb 2 niet gezien. Film zelf vond ik minder sterk, maar de beelden spatten werkelijk van het scherm af. En 3D, The adventures of TinTin, toevallig onlangs nog weer gezien. Bijzonder manier van animatie, mooie film als je wat met de boeken van Kuifje had/hebt, en visueel erg sterk in 3D.
Ik kijk echt nooit 3D. Heb dat nooit mooi gevonden.

Teejoo

Quote from: RalphH on November 23, 2019, 10:53:19
Den of Thieves. De schietscene aan het eind van de film vind ik wel referentie materiaal qua geluid.
Ga ik eens checken. Nu heb ik toch veel films, maar deze niet.

sion

X-Men Apocalypse, de openingscene. Je begint in de woestijn, waar je goed de motion van je projector kan zien. Mooie heldere kleuren voor HDR, let op de huidtinten, de gouden accenten. En de soundtrack is lekker bombastisch.

Uiteraard op Ultra HD in HDR.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

RalphH

Dark Phoenix heeft ook een fijne track. Vooral het begin waar de space shuttle opstijgt is compleet dol ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

#7
A quiet Place :inlove: het summum wat je kan krijgen met Atmos.

Black Hawk Down ( Atmos ) UHD.

Blader Runner 2049(Atmos)

Gravity (Atmos)

Jupiter Ascending (atmos)

Saving Private Ryan (Dolby DTS/Atmos)

Spiderman into the Spidersverse (UHD Atmos)

Kong (Atmos)

Ready Player one (Atmos)

:popcorn: :popcorn:

Dit gaat alleen over geluid.
BladeRunner is een 10 UHD/HDR beeld en geluid.

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: RalphH on November 23, 2019, 10:53:19
Den of Thieves. De schietscene aan het eind van de film vind ik wel referentie materiaal qua geluid.

100% mee eens... fenomenaal geluid.
Wat ik verder ook goed op geluid vond was Hacksaw Ridge (en Gravity vind ik ook nog steeds goed al is het een oudje).
En natuurlijk Blade Runner 2049.
Beeld op zeker Guardian of the Galaxy 1 en 2 , The Revenant en Black Panther (en ook hier een oudje maar Lone Survivor met Mark Wahlberg vond ik ook mooi al is dat meer de beleving tussen beeld/geluid/spanning).
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#9
Als het puur/alleen om de demo's gaat is een/beide van deze disc toch wel  8)  :inlove: om je HT te showen...
Alleen zijn deze nauwelijks ergens te koop...,dus mocht je ze willen hebben zou je ze toch van het net moeten afhalen  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: RalphH on November 23, 2019, 10:53:19
Den of Thieves. De schietscene aan het eind van de film vind ik wel referentie materiaal qua geluid.

Die is zeker gaaf ja, die scene toch al verschillende keren gezien puur voor geluid :D
Moet de film zelf nog eens een keer kijken...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RalphH

Film valt niet tegen, maar geluid van die scene is echt top. Volume open en gaan, glimlach van oor tot oor gegarandeerd ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

papaleo

Den of Thieves heeft toch geen Atmos track,is toch DTS-HD Master Audio 5.1 (48kHz, 24-bit)?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on November 23, 2019, 19:19:03
Als het puur/alleen om de demo's gaat is een/beide van deze disc toch wel  8)  :inlove: om je HT te showen...
Alleen zijn deze nauwelijks ergens te koop...,dus mocht je ze willen hebben zou je ze toch van het net moeten afhalen  ::)
Die heb ik zelfs op disc 😉 Nog van Bjorn gekregen.

papaleo

Dan zit je kwa demo materiaal al goed  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on November 23, 2019, 19:27:44
Den of Thieves heeft toch geen Atmos track,is toch DTS-HD Master Audio 5.1 (48kHz, 24-bit)?
Die film heb ik dus compleet gemist. Ik ga hem bestellen!
Overigens vind ik non atmos tracks via de upsampler minstens zo spectaculair klinken.

RalphH

Quote from: papaleo on November 23, 2019, 19:27:44
Den of Thieves heeft toch geen Atmos track,is toch DTS-HD Master Audio 5.1 (48kHz, 24-bit)?

Klopt, maar ik mis daar in die scene niks aan. Speelt zich ook niet in de hoogte af.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

borkaenjo@work


Teejoo

Quote from: borkaenjo@work on November 24, 2019, 04:11:20
It.
Ik geloof je direct, maar ik hou echt niet van horror.  :blink:

Maar wel leuk hoeveel tips je krijgt!

wolfkampf

Hacksaw ridge.
De scène waarbij de schepen beginnen te schieten op het eiland.  :inlove:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

buckler

Nou vergeet ik veel van welke films geweldig klonken ,of top beeld, hadden maar als ik wat in mijn geheugen graaf dacht ik dat de film 'Unbroken' van Angelina Jolie (regie) een zeer goede begin scene had op audio gebied...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

holco

Coco van Disney vind ik qua kleur en belichting (als je dat zo mag benoemen bij een teken film) erg fraai!!

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

haythijs

#22
Qua geluid val ik nog vaak terug op een oudje, U-571. Op 1 of andere manier beklijft dat geluid mij nog altijd.
Andere opties zoals hierboven genoemd, bijv Black Hawk Down, X-men, Blade Runner 2049, Gravity.
Maar zet dus ook graag een oudje op, Lord of the Rings ( hoewel visueel toch een beetje bleekjes inmiddels) of Avatar.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

sion

Mijn standaard demo lijstje bestaat uit:
A star is borne - chapter 6 vanwege de helderheid van de stage lights en het schaduwcontrast van de maan, de wolken, de bomen buiten het podium

X-Men Apocalypse - openingscene vanwege de vertical scroll door de duinen om de refresh rate en motion te checken de zand/goed tinten en de ferme soundtrack tot en met de openingtheme

The Greatest Show - Openingscene vanwege de complexiteit van de soundtrack, de zang, het koor, de stampende voeten, ook weer helderheid in de arena van stagelights, vlammen, vuurwerk tegen de schaduwdetail van het publiek in de tent

Burlesque - laatste hoofdstuk, echt subwoofer test vanwege de continu stampende kickbass en heftige drums

Ready Player One - start van de eerste race, gewoon een scène met veel actie en spektakel wat er in HDR écht vanaf spat

Aquaman - scène waarin aquaman voor de plaatsvervangende koning van de waterwereld in boeien verschijnt, hiermee kun je het clipping point van je projector goed afstellen op deze film: zie je glas in lood ramen in de achtergrond: dan zit je goed, zie je alleen maar White clipping: dan heb je te hoog contrast/ teveel licht.
Tevens de scène waarin je de baai en de maan ziet, ook de scène met de fontein, waarbij je het felle rode haar van die chick (ik weet even niet meer hoe ze heet) ziet, ook hier vanwege de horizontale pan shots en motion.

Nou dat waren de demo scènes die ik afgelopen jaar een beetje heb gezien en waar je op kunt letten.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Jack_D

#24

       
  • Star Wars The Phantom Menace. Het deel met de Pod race door de woestijn is altijd leuk als demo, vooral voor het geluid.

       
  • Lichtmond 3, Days of Eternity Special Edition 3disk. Relaxte muziek met beeld(ook leuk voor 3D) en de muziek in stereo en diverse meerkanaals surround formaten.