MFSL

Started by NeonKnight, July 7, 2005, 10:51:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NeonKnight

Hoi,

Ik begin ondertussen redelijk geintrigeerd te raken door MFSL uitvoeringen die bestaan van diverse CD's. Over het algemeen (to say the least) zijn deze uitvoeringen niet goedkoop, maar wat ik me nou afvraag is of ze de meerprijs waard zijn. Voor zover ik kan nagaan zijn ze (meestal?) direct van de originele masters gemaakt, gemaakt van aluminium met een laagje goud? (of heb ik dat helemaal fout?)

Nou varieren de prijzen nogal, dus dit is waarschijnlijk een lastige vraag. Maar laten we zeggen 30-40 EUR (meer vind ik niet leuk meer). Bijvoorbeeld Imagine van John Lennon voor 29,50.

Is voor dat geld een MFSL uitgave de moeite waard? Waar moet ik dat dan ik zoeken? Detail, ruimtelijkheid, ...
Zijn de verschillen enorm of subtiel? Waar is dit van afhankelijk?

Mvrgr,
Koen.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

FrankB

Ik vind de uitvoeringen de meerprijs waard, ze klinken toch behoorlijk beter. Althans wat ik heb vergeleken. En het zijn allemaal beperkte oplages dus ze raken vanzelf OOP en dan stijgt de prijs alleen maar.

Kijk maar eens op ebay wat ze doen qua prijs  :o :o
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

NeonKnight

Quote from: FrenkB on July  7, 2005, 10:59:12
Kijk maar eens op ebay wat ze doen qua prijs  :o :o

Ik weet het. Er worden echt achterlijke prijzen gevraagd.

Wat voor CD's heb jij van MFSL? (kan me voorstellen dat daarin ook nog behoorlijke kwaliteitsverschillen zitten).
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

FrankB

Quote from: NeonKnight on July  7, 2005, 12:30:17
Ik weet het. Er worden echt achterlijke prijzen gevraagd.

Wat voor CD's heb jij van MFSL? (kan me voorstellen dat daarin ook nog behoorlijke kwaliteitsverschillen zitten).

De oude cd's die heruitgebracht zijn klinken super, maar je hoort natuurlijk wel dat het een oude opname is. Daarvan heb ik er twee, John Coltrane met Soultrane en Miles Davis met Steamin' with the Miles Davis quintet. Verder heb ik alle mfsl cd's van Patricia Barber (Verse is onderweg).
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Wat ze doen is puur opnieuw masteren vanaf de originele tapes.
Ergo, het geluid dat eerder verkloot is door het uitbrengen van de originele cd-master is dus niet meer verkloot, ze doen feitelijk het gewoon helemaal opnieuw. En daarmee kun je een BEHOORLIJKE verbetering realiseren ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Soms is de rerelease niet in alle opzichten beter trouwens. Hij wordt soms iets teveel opgepept.

beunky

Quote from: Garmt on July  7, 2005, 22:09:35
Soms is de rerelease niet in alle opzichten beter trouwens. Hij wordt soms iets teveel opgepept.

Hmm...
Dat had ik niet eerder gehoord eigenlijk :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Shorty

Het definitieve geluid van elke CD wordt overgelaten aan de mastering engineer (om een paar beroemde te noemen: Bob Ludwig en Bob Clearmountain). Dus dat een CD of SACD van MFSL anders klinkt ligt alleen al daardoor voor de hand. Als je de originele uitgave als referentie neemt dan kan de MFSL soms 'opgepept' klinken, maar het omgekeerde kan óók het geval zijn. Probleem is natuurlijk dat wij de referentie niet kennen. De echte referentie is de mix waar de mastering engineer nog eens aan zit te sleutelen. Maar die mix hebben wij nog nooit gehoord.  >:(

VrGr,

Bart J.   

jahtari

#8
Even een upje...  :headbanging:

Ooit zag ik bij boudisque in A'dam de MFSL versie liggen van Suzanne Vega's Solitude Standing. 90 gulden. Domdomdom genoeg kocht ik toen de 3 cd box van de gewone CD's van haar.

Als ik 'm nu echter google, dan lijkt deze niet te bestaan. Heeft iemand hier 'm?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fugazi_2009

Er is wel een Japanse gouden versie van, misschien heb  je die gezien?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one