Nieuwe Samsung QLED of LG OLED 65" TV

Started by Fr@nk, November 20, 2019, 19:09:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

millon

Quote from: JunkO on December  6, 2019, 14:47:23
Prachtig ding die 82" Samsung, alleen jammer dat je niks aan de 8K resolutie hebt. Tegen de tijd dat er content is ben je alweer toe aan een nieuwe tv.  :D
8k is wel waarschijnlijk de komende 10jaar de laatste stap in de grote tot 82inch.
Bij 16k is het verschil namelijk niet zichtbaar.

Nu is ook bij 65inch het verschil tussen 4k en 8k niet zichtbaar.

HJ

Quote from: millon on December  6, 2019, 16:19:42
8k is wel waarschijnlijk de komende 10jaar de laatste stap in de grote tot 82inch.
Bij 16k is het verschil namelijk niet zichtbaar.

Nu is ook bij 65inch het verschil tussen 4k en 8k niet zichtbaar.
Baseer je dat op het filmpje dat je gepost had?
Hebben ze daar dan een echt 4k en een 8k filmpje gebruikt? En dan, het is de mening van die reviewer,  hij meet immers niets?
Ik denk dat er met goede content echt wel verschil is, of dat voor iedereen zichtbaar is en waardevol is is iets anders ;-)

millon

#52
Quote from: hans. on December  6, 2019, 16:53:52
Baseer je dat op het filmpje dat je gepost had?
Hebben ze daar dan een echt 4k en een 8k filmpje gebruikt? En dan, het is de mening van die reviewer,  hij meet immers niets?
Ik denk dat er met goede content echt wel verschil is, of dat voor iedereen zichtbaar is en waardevol is is iets anders ;-)

Reviews waar ze hoofdzakelijk hun ogen gebruiken heb ik meer aan aangezien ik ook met mijn ogen kijk en niet met meetapparatuur. Het gaat om het plaatje wat je ziet en niet om de metingen die je niet met het blote oog kan zien ;) Ook zijn medewerkers zagen na enkele dagen nog steeds geen verschil.  8k bij 65inch is dus zinloos.

millon


DVDmartinDVD

Ik denk dat je niet zo moet blindstaren op het 8K gebeuren maar op het overal beeld van het scherm, en die is super strak.
Gisteravond Valerian gekeken, wauw echt vet en die kleuren.

Hopelijk valt er met een ISF kalibratie nog winst te behalen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Fox

Quote from: DVDmartinDVD on December  7, 2019, 10:41:10
Ik denk dat je niet zo moet blindstaren op het 8K gebeuren maar op het overal beeld van het scherm, en die is super strak.
Gisteravond Valerian gekeken, wauw echt vet en die kleuren.

Hopelijk valt er met een ISF kalibratie nog winst te behalen.

Naast de 8K heeft deze tv nog een aantal technische voordelen qua techniek, bv het hoge aantal local dimming zones.

Wat bv ook opvalt is dat de extra pixels zorgen dat de lijnen op het scherm strakker zijn.
Je hebt bv z'n demo van een draaiden en verplaatsende lijn door het scherm en dan zie je heel duidelijk het verschil tussen 2K, 4K en 8K door dat
de zaagtanden op een 8K tv vrijwel geheel ontbreken.
Dwz dat ook upscaled materiaal sterk strakker word aan de randen.
Dansende lijnen bv bij gebouwen in de achtergrond zie je ook veel minder, want het gaat niet alleen om details aan de inhoud.

my 2c

Als ik het geld had zou ik deze er zo voor betalen

millon

Quote from: Fox on December  8, 2019, 11:09:23
Naast de 8K heeft deze tv nog een aantal technische voordelen qua techniek, bv het hoge aantal local dimming zones.

Wat bv ook opvalt is dat de extra pixels zorgen dat de lijnen op het scherm strakker zijn.
Je hebt bv z'n demo van een draaiden en verplaatsende lijn door het scherm en dan zie je heel duidelijk het verschil tussen 2K, 4K en 8K door dat
de zaagtanden op een 8K tv vrijwel geheel ontbreken.
Dwz dat ook upscaled materiaal sterk strakker word aan de randen.
Dansende lijnen bv bij gebouwen in de achtergrond zie je ook veel minder, want het gaat niet alleen om details aan de inhoud.

my 2c

Als ik het geld had zou ik deze er zo voor betalen

Maar in de vele reviews is met het blote het verschil niet zichtbaar vanaf 2 meter!!

Fox

Quote from: millon on December  8, 2019, 11:25:45
Maar in de vele reviews is met het blote het verschil niet zichtbaar vanaf 2 meter!!

Die gebruiken de kleine maten en letten alleen op meer pixel detail.
En gebruiken daarbij veelal alleen upscaled materiaal - meestal een 2K naar 4K upscale en bekijken die dan in de 4 naar 8K opscale.
Zodra de geometrische vormen gebruikt zie je dit duidelijk.

En je hoeft geen 8K te kopen, je koopt toch immer ook niet steeds een nieuwe telefoon met meer mega pixel camera's
die je nergens op kan bekijken - of toch wel  >:D

DustinV

Wat interessant leesvoer. Een van de pro's in heel het video gebeuren.
http://ff.de/8k-resolution-hype-or-benefit/

Fox

Quote from: DustinV on December 10, 2019, 14:21:35
Wat interessant leesvoer. Een van de pro's in heel het video gebeuren.
http://ff.de/8k-resolution-hype-or-benefit/

Grappig  :clapping:

Beschrijft precies onderbouwd en in detail wat ik als leek probeerde te zeggen...

millon

Quote from: DustinV on December 10, 2019, 14:21:35
Wat interessant leesvoer. Een van de pro's in heel het video gebeuren.
http://ff.de/8k-resolution-hype-or-benefit/

Dus die andere reviews kloppen niet.
8k is dus blijkbaar zichtbaar op 3m!

De LG C9 maakte bij mij toch een betere indruk. Vooral de upscaling was indrukwekkend.

DustinV

Quote from: millon on December 10, 2019, 16:20:32
Dus die andere reviews kloppen niet.
8k is dus blijkbaar zichtbaar op 3m!

De LG C9 maakte bij mij toch een betere indruk. Vooral de upscaling was indrukwekkend.

Ja heb meer vertrouwen in deze man dan een paar reviewers.

HJ

Quote from: millon on December 10, 2019, 16:20:32
Dus die andere reviews kloppen niet.
8k is dus blijkbaar zichtbaar op 3m!

De LG C9 maakte bij mij toch een betere indruk. Vooral de upscaling was indrukwekkend.
Ik volg je niet helemaal, de upscaling van de C9? Dat is dan van 1080 naar 4k. De samsung 950 is van 1080 of 4k naar 8k.
Mooi dat de C9 bij jou een betere indruk maakt maar dit zijn echt 2 verschillende dingen, de C9 kan dus niet upscalen naar 8k....
En verschillen ga je op de nieuwe 8k schermen echt wel zien ;-)

Ik snap je punt ook niet want als je de LG zoveel beter/mooier vind ga je die LG aanschaffen toch? Misschien is de prijs nog lager ook.
De ts heeft de samsung waarschijnlijk ook omdat het scherm gewoon groter is, 82 inch en die is hier niet te krijgen in de q90r uitvoering.



Fox

Quote from: millon on December 10, 2019, 16:20:32
Dus die andere reviews kloppen niet.
8k is dus blijkbaar zichtbaar op 3m!

De LG C9 maakte bij mij toch een betere indruk. Vooral de upscaling was indrukwekkend.

Bijzonder waarneming, 4k upscaling met 8K upscaling vergelijken.

En als we het daar dan toch over hebben, dan staat LG bekent dat zij qua een paar stapjes lager staan...

1. Sony
2. Panasonic
3. Samsung
4. Philip
5. LG ......

Overigens als je zo pro LG bent, dan neem je die toch.
Het gaat er immers om dat jij dat vind en laat je niet verleiden dat je daar bevestigingen van andere voor nodig hebt en niet meer open staat voor andere mogelijkheden

HJ

Mss interresant voor de samsung gebruikers.

Er is vorige week een firmware update geweest (75Q90R - 1335),  ik weet niet wat er veranderd is maar het lijkt erop dat de motion verbetert is.
Ik heb nog niet heel goed kunnen testen maar normaal krijg ik vrij snel artifacts als ik wazig of tril boven de 2 a 3 instel.
Nu kan ik ze hoger instellen lijkt het.
Iemand al iets gemerkt?

millon

Quote from: hans. on December 11, 2019, 20:48:53
Mss interresant voor de samsung gebruikers.

Er is vorige week een firmware update geweest (75Q90R - 1335),  ik weet niet wat er veranderd is maar het lijkt erop dat de motion verbetert is.
Ik heb nog niet heel goed kunnen testen maar normaal krijg ik vrij snel artifacts als ik wazig of tril boven de 2 a 3 instel.
Nu kan ik ze hoger instellen lijkt het.
Iemand al iets gemerkt?

Dan ben ik net 1week te vroeg bij de BCC geweest :unsure:
Daar was de motion van de 90R bij donkere scènes matig vergeleken met de C9