welke mediaplayer in mijn situatie, is een Apple TV geworden

Started by RonG, November 20, 2019, 11:36:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexeiboris

Ja dat klopt. Ik kocht de atv destijds eigenlijk alleen voor 4K en netflix, omdat de netflix app op de destijds Ziggo Horizonbox, en de app op de Dunes gewoon waardeloos waren, traag, buggy. De atv is wat dat betreft een superstabiel platform. Apple spul blijft natuurlijk wel (te) duur, ondanks dat het ook wel kwaliteit is. Oh ja je kunt er ook games etc op spelen maar of dat nou zo veel gebruikt wordt...  ondanks dat het een prijzig geheel is met Infuse, maakt Infuse het ding wel tot een complete, hoge kwaliteit speler. Infuse doet me een beetje denken aan de tijd dat je XBMC alleen op je gemodde Xbox kon draaien, waarmee je xbox eigenlijk pas écht een mediaplayer werd. XBMC heet nu Kodi en is een serieuze multiplatform mediaplayer-app ;)

denoontje

Zat net even te kijken wat er in 4k  met atmos te vinden is in de store van apple...valt me eigenlijk wel wat tegen....

Teejoo

Ik gebruik de ATV's ook voor Netflix en een beetje iTunes content. In de woonkamer gebruik ik Infuse voor series.

Ik laat hem wel SDR uitsturen omdat ik de HDR kwaliteit nog wel eens bedenkelijk uit vind zien. Dat ligt niet aan de ATV, maar aan Netflix. Ik had soms wel het idee dat ze wel even zelf HDR creëerden van SDR content..

Door SDR uit te sturen ziet het er altijd goed uit. Voor HDR gebruik ik mijn UHD discs wel aangezien ik de betere films toch allemaal koop.

denoontje

Voor netflix (en schijven) gebruik ik de panasonic uhd player.
En voor streaming heb ik nu een zappiti mini staan.

Ik had gehoopt dat de apple tv voor mij zou bieden:
- kopen/huren van 4k films met atmos --> aanbod nog niet echt heel groot dus
- streamen van nas --. via infuse geen atmos dus daarom nog geen optie.




Marco66

Nu paar dagen de Zidoo Z1000, erg goed ding en speelt alles to nu toe feilloos af.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

RonG

Die z1000 Zou idd een goede upgrade voor in min HT zijn, daar zou ik idd geen apple tv gaan plaatsen.
Nu speel ik daar met een dune solo 4K en gezien ik regelmatig muziek in vorm van een concert oo zet vind ik BR menu support een must, tenminste voor mij.

Audio addict

#31
Als je de apple tv4k op 4k sdr 50 of 60hrz zet dan stuurt hij nog steeds 4k hdr of dolby vision naar je tv (als je match contend voor dynamisch bereik en beeldsnelheid ook aan zet) maar forceerd hij geen sdr meer naar hdr. Als hij alles moet forceren kloppen kleuren soms niet en heb je veel artifacten in het beeld.

Altijd op 4k sdr zetten dus :)
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

Kanariepiet

Quote from: Marco66 on December  3, 2019, 21:55:29
Nu paar dagen de Zidoo Z1000, erg goed ding en speelt alles to nu toe feilloos af.

Hier nu een Z9S om te proberen, beeldkwaliteit overtreft de Apple tv, videowall is goed en snel! Blijft voorlopig naast de Apple staan ipv de Odroid N2.