Sonos vs. Naim

Started by beanstewie, November 19, 2019, 15:49:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beanstewie

Hallo!

Omdat ik een fan ben van vinyl wil ik graag de oude platenspeler van mijn vader (Technics SL-1900) koppelen aan een speaker. Hiervoor gaat mijn voorkeur uit naar een voorversterker en een wifi-speaker gezien ruimte en gebruiksgemak. Mijn keuze is hier op Sonos of Naim speakers gevallen, gezien deze allebei via een kabel met de platenspeler verbonden kunnen worden en ik dan ook mijn telefoon erop kan gebruiken.

Maar welke is beter? Vergelijken vind ik lastig. De Naim Muso QB 2 klinkt in mijn oren wat beter en heeft een mooi design, bootst mooi stereo-geluid na, maar is erg duur (850 euro) en heeft geen goedkopere uitbreidopties. De Sonos Play 5 heeft niet mijn voorkeur naar de QB2, maar is goedkoper en Sonos wel makkelijker uitbreidopties zoals een Sonos One om meerdere speakers op verschillende plekken in de kamer te zetten.

Daarom ben ik op zoek naar meningen van liefhebbers die bekend zijn met beide systemen. Het is ook naar mijn weten niet mogelijk om deze twee verschillende speakers te koppelen, klopt dat?

Gr. Sjoerd

Hannibal_

Hi Sjoerd,

Ik heb weinig kennis van Naim (behalve dat ze lekker klinkende spullen maken).
Ik zou niet verwachten dat je de systemen door elkaar kunt gebruiken.

Sonos info had je vast al gevonden (https://blog.sonos.com/nl/vinyl-luisteren-op-je-sonos/)?

Realiseer je je wel dat je of een platenspeler met voorversterker, of een losse voorversterker nodig hebt?
Als het je vaders oude is, zal die misschien geen ingebouwde versterker hebben.

(platenspeler>voorversterker>"streamspeaker")

grtjs, Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.