Universele afstandbediening

Started by naish123, November 18, 2019, 11:25:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naish123

Voor boven wil een 1 afstandsbediening voor alles. Zodat de kinderen en mijn vrowu daar ook films of tv kunnen kijken.
Ik eigenlijk alleen de Logitech Harmony en daar zijn ook soorten in.

Zijn er nog andere alternatieven of is Logitech de beste keuze?

Davey

Wij hebben hier 3 van die Logitech's in huis en dat werkt altijd en perfect. Ik ben er heel tevreden mee en zou dus niet anders willen qua merk omdat het gemak mij veel waard is.

naish123

Quote from: Davey on November 18, 2019, 11:37:10
Wij hebben hier 3 van die Logitech's in huis en dat werkt altijd en perfect. Ik ben er heel tevreden mee en zou dus niet anders willen qua merk omdat het gemak mij veel waard is.
Dank voor je antwoord. Welk type Harmony zou volstaan? Ik zie wel verschillen qua uiterlijk maar volgens mij ondersteunen ze allemaal evenveel apparaten

Davey

Ik heb 2 Ultimates en 1 Elite maar volgens mij is de database waaruit alles komt niet anders voor een andere Harmony. Kwestie van smaak denk ik dan maar  ;)

Bama

Je kan kijken naar een Neeo, erg mooi ding maar ik werd er geen vrienden mee dus ook vrij snel verkocht. Misschien is hij door wat upgrades nu wel beter?
Ik heb nog een elite liggen waar ik niks mee doe, ik pak sneller een ander kastje en druk dan in 1x op de juiste knop ipv dat ik weer een menu in moet. Stuur maar een pm als je interesse hebt.

gerard1

Harmony Companion

Zeer tevreden mee ;)

Dirk

ik zweer bij de Harmony remote app (hier op een dedicated iPad, maar dat kan op wat voor platform je maar wil) icm een Harmony hub.
zou geen klassiek/fysieke remote meer willen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mijkie

Quote from: Bama on November 18, 2019, 14:07:18
Je kan kijken naar een Neeo, erg mooi ding maar ik werd er geen vrienden mee dus ook vrij snel verkocht. Misschien is hij door wat upgrades nu wel beter?
Dat heb ik met Harmony, ik kan weer lezen en schrijven met de NEEO
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

minplus

Check vooral of het ding met jouw spullen overweg kan.
Ik heb er ooit 1 gekocht en die kon de gekste dingen maar niet met wat hier in huis stond.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Dura

#9
Quote from: gerard1 on November 18, 2019, 18:05:53
Harmony Companion

Zeer tevreden mee ;)
X2 mooie compacte ab, niet richtingsgevoelig, doet een jaar met zijn batterijtje, de hub komt met een extra extended, bedient nagenoeg alles, echt een topper. Een ik heb tig universele remotes gehad, waaronder 4x harmony, met deze ben ik echt helemaal tevreden.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Marcel.B

Ik heb ook de Companion met hub en dat is de beste die ik ooit heb gehad van Logitech en dat komt vooral door het niet hoeven richten met de zeer compacte a.b. en de app gebruik ik bijna niet want het blijft omslachtig via de  telefoon en/of tablet.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

BJF

Quote from: minplus on November 18, 2019, 18:51:05
Check vooral of het ding met jouw spullen overweg kan.
Ik heb er ooit 1 gekocht en die kon de gekste dingen maar niet met wat hier in huis stond.
Belangrijke tip, zo weet ik (ook) uit ervaring.
NAD M10 V2
Elac FS247

Richi

Quote from: gerard1 on November 18, 2019, 18:05:53
Harmony Companion

Zeer tevreden mee ;)
Absoluut mee eens. Voor 90 euro ben je helemaal klaar. Ik heb al zo veel universele remotes gehad tot en met Pronto aan toe, maar dit is voor ons de beste. Wij bedienen er het volgende mee:
- TV Ontvanger
- TV
- Blu Ray speler
- Apple TV
- Mac Mini (aan/slapen t.b.v. Roon)
- Philips HUE lampen

Hij hapert zelden en de batterij gaat super lang mee.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Jack_D

Ik heb er een aantal gehad de afgelopen 25 jaar, allemaal frustratie dingen en lastig in gebruik van goedkoop tot duur. Zelfs de meegeleverde programmeerbare afstandbediening van mijn €3000,- versterker is een grafding welk ik dan ook niet gebruik. Uiteindelijk zat ik toch elke weer met een tafel vol afstandsbedieningen :D

Totdat ik de One For All URC 6440 tegen kwam voor een €30.-. Deze ziet er niet stoer uit maar werkt perfect en hij heeft een oranje backlight welke niet alleen aangaat door een knop in te drukken maar ook als je hem aanraakt. En dit werkt echt goed, niet zo als de verlichting van mijn Oppo afstandbediening daar kun je niet rustig mee op de bank zitten die gaat om de haverklap aan en uit.

De 6440 kun je ook middels een usb kabeltje backupen, maar hoeft niet want hij raakt zijn instellingen niet kwijt als je de batterijen vervangt.

Super ding, ik gebuik hem al een kleine drie jaar, mijn vader heeft er een en mijn vriendin ook.....
Helaas worden ze niet meer gemaakt, maar denk dat je er via internet nog wel ergens een kan scoren.

Wat mij betreft een aanrader.