Raspberry pi 3B+ kodi (LibreELEC) vastlopers

Started by BokitoNL, November 14, 2019, 20:50:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BokitoNL

Dag Allen,

Ik probeer al enige tijd de oorzaak te vinden van de regelmatige vastlopers van onze raspberry Pi.
Ik draai hier LibreELEC op. (momenteel laatste versie), maar regelmatig valt het scherm compleet op zwart, hoor je bijv. nog wel muziek afspelen maar reageert hij nergens meer op.
Nu heb ik er sinds kort een kodi afstandsbeiding op aangesloten, en als hij dan weer zo'n zwart scherm heeft en wanneer je dan op de aan/uit knop drukt krijg ik nog wel het afsluit scherm van kodi te zien..
Dus helemaal vastgelopen is hij dan ook niet, de muziek speelt immers bijv. ook nog door.
Maar ook soms last van spontane reboots van LibreELEC, tijdens het kijken van films via de Plex plugin, of het bladeren van de Plex bibliotheek.

Kodi (LibreELEC) wordt enkel hoofdzakelijk gebruikt voor de Plex plugin van Kodi.
Deze vinden wij erg prettig werken..
De HifiBerry Digi+ audio kaart is ook aangesloten op de Pi, en wordt gebruikt met Kodi naar onze Meridian.

Ik heb LibreELEC er al eens opnieuw opgezet, maar dit mocht helaas niet helpen tot op heden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, of kan vertellen waarom deze vastlopers gebeuren..

Bedankt zover,


#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

toetertje

#1
Heb je er wel een goede voeding aan? Bij een gewone telefoonlader als voeding, krijg je door spanningdips ook dit soort verschijnselen.
Zie je wel eens een bliksemicoontje rechts boven in beeld?

BokitoNL

#2
ik heb de originele raspberry Pi3+ voeding gekocht.
Dus ik denk dat dat goed zit..
Was dit nog vergeten te melden..

Het bliksemicoontje inderdaad geen last meer van, sinds we deze voeding gebruiken...
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

BokitoNL

ik denk dat mischien onze kodi (LibreELEC) wellicht te nieuw is, en daarom voor problemen zorgt.. ?
We ervaren de problemen ook enkel binnen als we de Plex plugin op kodi gebruiken lijkt het..

Als ik de release notes zo lees van de Plex plugin voor Kodi :
https://forums.plex.tv/t/installation-instructions/168854

Zo te zien wordt Kodi v18 nog niet ondersteund.. ?
En daar draaien wij nou juist op..

Wellicht downgraden naar een oudere LibreELEC een ideetje.. ?
Ik kan dit natuurlijk zeker proberen lijkt me..
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer