Keuze projector

Started by snickerke, November 14, 2019, 20:27:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snickerke

Quote from: home@the movies on November 20, 2019, 18:05:50
1. Voor het beste resultaat is een kalibratie gewoon een must, bij goede dealers (zoals wij ;-) zijn die trouwens gratis, ook de herkalibraties.
Zelf doen is, tenzij je de nodige dure meters, software en kennis bezit, geen optie.

2. Luchtfilter gewoon op regelmatige basis even proper maken met de stofzuiger of perslucht.

3. dat zijn allemaal domotica merken waarmee je de beamer kan aansturen via het systeem

4. Nergens voor nodig, dat is met de TW7400 ook niet mogelijk, de netwerk aansluiting is voor andere doeleinden.

5. Wat de naam zelf zegt, draadloze beeld overdracht, dus zonder HDMI kabel.

6. De schermgrofte wordt in eerste instantie bepaald door je kijkafstand, pas dan kan je beter uitrekenen op welke afstand je de projector plaats voor die schermgrootte.

Alvast bedankt voor de nuttige info.
De kijkafstand is 4 meter, en de ruimte op zicht is 5 meter diep.

Dirk

Quote from: home@the movies on November 20, 2019, 18:05:50
1. Voor het beste resultaat is een kalibratie gewoon een must, bij goede dealers (zoals wij ;-) zijn die trouwens gratis, ook de herkalibraties.
Zelf doen is, tenzij je de nodige dure meters, software en kennis bezit, geen optie.
...

dat kan ik alleen maar bevestigen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

home@the movies

Quote from: snickerke on November 20, 2019, 18:12:44
Alvast bedankt voor de nuttige info.
De kijkafstand is 4 meter, en de ruimte op zicht is 5 meter diep.

Voor een kijkafstand van 4 meter is een scherm van 2m50 of iets groter een mooi formaat. Ook voor de lichtopbrengst van de Epson kan dit nog.

Als je de projector tegen de muur zet op 5 meter afstand (achterkan toestel) dan zit je ongeveer in het middenbereik van de een, wat een mooi gemiddelde oplevert tussen scherpte, licht en contrast.

J.A.F._Doorhof

Er staan goede calculator apps online bij Epson.
Persoonlijk zou ik de projector iets verder weg zetten dan 50% van aanbevolen midden. Je optimaliseert dan vaak het contrast.

Qua calibratie wat werner aangeeft. Essentieel en kies een dealer met gratis hercalibraties en val niet voor de MediaMarkt achtige Calibraties.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 21, 2019, 08:38:20
Er staan goede calculator apps online bij Epson.
Persoonlijk zou ik de projector iets verder weg zetten dan 50% van aanbevolen midden. Je optimaliseert dan vaak het contrast.

Qua calibratie wat werner aangeeft. Essentieel en kies een dealer met gratis hercalibraties en val niet voor de MediaMarkt achtige Calibraties.

Hij kan hem niet verder wegzetten want de kamer is maar 5 meter  ;)
QuoteBeamer kan op max 5 meter afstand van het scherm aan het plafond gemonteerd worden.

J.A.F._Doorhof

Was ook meer algemeen en misschien om rekening te houden met de grote van je scherm.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

snickerke

Dit weekend geweest naar Beamerwinkel.com/thenextshop om verschillende beamers te gaan vergelijken in hun showroom.
De persoon die kennis had van zaken kwam op deze uit in mijn prijsklasse:

https://www.acer.com/ac/nl/BE/content/model/MR.JPD11.001

Hij vond dat het contrast/scherpte en kleuren toch beter waren dan de epson 7200 die ik in gedachten had.

https://www.epson.be/products/projectors/home-cinema/eh-tw7400

Ik moet zeggen dat ik het verschil (toen hij beide toestellen liet spelen met dezelfde content) nauwelijks zag.
Het was dan ook de eerste keer dat ik naar een beamer keek.

Dus kwa prijs zijn ze bijna hetzelfde, dus graag nog eens jullie ervaring over de 2 verschillende beamers.

RalphH

De acer is een dlp, hou even rekening met regenboog effect. Als je dat gaat zien, is elke euro die je hebt betaald, er 1 teveel geweest.
Verder zal t lastig zijn om enkel op specs wat te zeggen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

darkrunner

#58
Dan zijn er toch betere opties dan die dlp van Acer (is ook al een model van 2017...)

snickerke

Quote from: RalphH on November 24, 2019, 19:30:50
De acer is een dlp, hou even rekening met regenboog effect. Als je dat gaat zien, is elke euro die je hebt betaald, er 1 teveel geweest.
Verder zal t lastig zijn om enkel op specs wat te zeggen.

Niet direct regenboog effect gezien...

snickerke

Quote from: darkrunner on November 24, 2019, 19:34:56
Dan zijn er toch betere opties dan die dlp van Acer...

verkoper die info gaf, heeft mij doen twijfelen en naar mijn mening had die wel kennis van zaken.....hij vertelde dat de acer meer contrast en betere kleurweergave had dan de epson.
ik zag het verschil nauwelijks zoals verteld...

Teejoo

Maar heb je niet meer gekeken naar de 2e hands Sony?

wolfkampf

Heeft de acer wel lens shift?  ::)
Ik zeg: EPSON  8)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

darkrunner

#63
Quote from: snickerke on November 24, 2019, 19:37:04
verkoper die info gaf, heeft mij doen twijfelen en naar mijn mening had die wel kennis van zaken.....hij vertelde dat de acer meer contrast en betere kleurweergave had dan de epson.
ik zag het verschil nauwelijks zoals verteld...

Ik ben met rede fan van dlp (ook nooit last van regenboog effect) maar om nu een projector van 2017 aan te raden euhh nee, nuja hun stock moet er ook ooit uit

Als je dan toch naar dlp wil kijk eens naar de Benq W2700 of Optoma UHD380X.

Nu voor mij is het klaar Espon 9300/9400 ik spaar wel even door die lens memory en auto horz/vert shift is gewoon te goed om niet te hebben.

snickerke

Quote from: wolfkampf on November 24, 2019, 19:42:50
Heeft de acer wel lens shift?  ::)
Ik zeg: EPSON  8)

De beamer gaat op een vast plaats hangen aan het plafond, dus eenmaal hij er hangt en juist hangt kom ik er niet meer aan...dus is lens shift dan zo belangrijk?

snickerke

Quote from: Teejoo on November 24, 2019, 19:39:16
Maar heb je niet meer gekeken naar de 2e hands Sony?
Neen een projector van 8 jaar oud komt er niet in.

darkrunner

#66
Quote from: snickerke on November 24, 2019, 19:49:58
De beamer gaat op een vast plaats hangen aan het plafond, dus eenmaal hij er hangt en juist hangt kom ik er niet meer aan...dus is lens shift dan zo belangrijk?
Hoe content ik ook ben van men Benq 1110W geloof me geen deftige lens shift hebben is echt wel vloeken, men Benq heeft een beperkte Vert lens shift (10%) en dan hebben we het nog niet over lens memory

wolfkampf

Quote from: snickerke on November 24, 2019, 19:49:58
De beamer gaat op een vast plaats hangen aan het plafond, dus eenmaal hij er hangt en juist hangt kom ik er niet meer aan...dus is lens shift dan zo belangrijk?
Dan moet hij wel exact op de juiste hoogte hangen als je geen shift mogelijkheid hebt.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

Dat ze überhaupt nog beamers maken zonder lens shift  :nopompom:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

snickerke

Ik begrijp wat je bedoeld met de lens shift...zonder is het een hoop geknoei bij installatie.

Wat houd die lens memory in....al eens opgezocht maar als groentje begreep ik de uitleg niet zo goed?

J.A.F._Doorhof

Vreemd dat je geen verschil zag
Waren beide units gecalibreerd of zo uit de doos ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

snickerke

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 25, 2019, 09:43:35
Vreemd dat je geen verschil zag
Waren beide units gecalibreerd of zo uit de doos ?

Heb het niet gevraagd....de Epson leek mij toch iets beter...

J.A.F._Doorhof

#72
Als je de Epson goed calibreerd lijkt het me stug dat hij onderdoet namelijk.
Vooral op rust in het beeld.
Je kan altijd hier een keer een afspraak maken om een goed gecalibreerde epson/sony/jvc te zien.

BenQ etc. leveren we ook natuurlijk maar hebben we eigenlijk nooit op voorraad omdat bij shootouts voor Home Theater 99% van de mensen voor Sony/Epson of JVC gaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

snickerke

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 25, 2019, 10:23:56
Als je de Epson goed calibreerd lijkt het me stug dat hij onderdoet namelijk.
Vooral op rust in het beeld.
Je kan altijd hier een keer een afspraak maken om een goed gecalibreerde epson/sony/jvc te zien.

BenQ etc. leveren we ook natuurlijk maar hebben we eigenlijk nooit op voorraad omdat bij shootouts voor Home Theater 99% van de mensen voor Sony/Epson of JVC gaan.

Waar kan ik eventueel even komen zien?

reza

Andere kant van de wereld :D

Emmeloord.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"