Keuze projector

Started by snickerke, November 14, 2019, 20:27:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelo41

de uhd51 vind je nu voor 1400 euro. komt van 1700 int begin.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

#26
Quote from: snickerke on November 15, 2019, 08:45:56
Wat begrijp jij onder een echte?

Nee niet perse native. Dat heb ik zelf ook niet.
Maar voor mij zijn er drie "echte" home cinema projectoren, Epson,Sony,JVC. Ook in die volgorde wat mij betreft. Dit zijn projectoren die minimaal 10 kilo wegen, neerzet en eigenlijk niet meer weg haalt.
Dan een beamer van 6/7/8 kilo die je op een tafeltje zet en meeneemt naar de camping om daar ook op een 4.3 scherm voetbal te kijken.
Wat ik bedoel te zeggen; met de drie merken die ik op noem weet je dat je kwaliteit in huis haalt.
Goede zwarte waardes, goede plaatsing mogelijkheden, lens shift, lens memory enz.
Dat heb je gewoon niet op een beamer.

Ik wilde in eerst ook nog voor een UHD 51 gaan, maar man man, wat ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan en iets meer centjes heb neergelegd voor een JVC.

Daarom zeg ik, als je een paar honderd meer spaard koop je een mooie tweedehands projector van Epson, Sony, JVC.

Maar dat is mijn mening.

De Optoma uhd51 is een leuk apparaat, zeker voor het geld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on November 15, 2019, 10:46:28
Nee niet perse native. Dat heb ik zelf ook niet.
Maar voor mij zijn er drie "echte" home cinema projectoren, Epson,Sony,JVC. Ook in die volgorde wat mij betreft. Dit zijn projectoren die minimaal 10 kilo wegen, neerzet en eigenlijk niet meer weg haalt.
Dan een beamer van 6/7/8 kilo die je op een tafeltje zet en meeneemt naar de camping om daar ook op een 4.3 scherm voetbal te kijken.
Wat ik bedoel te zeggen; met de drie merken die ik op noem weet je dat je kwaliteit in huis haalt.
Goede zwarte waardes, goede plaatsing mogelijkheden, lens shift, lens memory enz.
Dat heb je gewoon niet op een beamer.

Ik wilde in eerst ook nog voor een UHD 51 gaan, maar man man, wat ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan en iets meer centjes heb neergelegd voor een JVC.

Daarom zeg ik, als je een paar honderd meer spaard koop je een mooie tweedehands projector van Epson, Sony, JVC.
[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


snickerke

Quote from: angelo41 on November 15, 2019, 10:36:49
da je veel krijgt voor weinig geld.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

Optoma of Epson..... :P

angelo41

#29
of ergens een epson 9300 scoren voor een mooie prijs. kan ook. een nieuwe vind je al voor 1900.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

darkrunner

Ja ma das dan wel bij één van de grootste stront winkels van de Benelux, ben zelf ook niet vies van online zo een dingen kopen maar als er 1 winkel is die ik mijd als de pest.

angelo41

Quote from: darkrunner on November 15, 2019, 11:31:55
Ja ma das dan wel bij één van de grootste stront winkels van de Benelux, ben zelf ook niet vies van online zo een dingen kopen maar als er 1 winkel is die ik mijd als de pest.
gevonden via de pricewatch tweakers. geen idee over die shop.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


darkrunner

#32
Reviews liegen er niet om, zelf ook fratsen met hun meegemaakt

Voor €999 koop je bij een degelijke winkel de Epson 7000, ofwat forum sponsors aanspreken die kunnen ook wel wat...

Als bijna €500 meer voor de 7100/ uhd51 het waard is moet je zelf zien.

reza

Snickerke, waar woon je?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

snickerke


angelo41

Quote from: snickerke on November 15, 2019, 12:17:36
Bij Kortrijk...
lol das beetje ver bij reza. ik woon in kortrijk.toeval[emoji848]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

#36
Quote from: angelo41 on November 15, 2019, 12:20:03
lol das beetje ver bij reza. ik woon in kortrijk.toeval[emoji848]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk



Dat is indd niet bij mij in de buurt.
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Kijk even in het verkoop topic. Daar staat een mooie Epson (5500) voor weinig. Die speelt echt heel mooi, geen 4k maar wel met goede zwart waarden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

snickerke

Quote from: reza on November 16, 2019, 07:32:41
Kijk even in het verkoop topic. Daar staat een mooie Epson (5500) voor weinig. Die speelt echt heel mooi, geen 4k maar wel met goede zwart waarden.
Is projector van 10 jaar oud en heeft geen pixel shift (4k) of is dit niet belangrijk volgens jullie?

darkrunner

#39
Tja pixel shift is ook geen echte 4k dus uiteindelijk zit je alsnog op een 1080p beeld te kijken, maar het is wel een verbetering, hoeveel die verbetering je waard is qua geld moet je voor jezelf uitmaken
Maar ook hier leg er een paar 100 euro bij en je koopt een nieuwe Dlp of Epson.

reza

Dlp is niet direct aan te raden aangezien je daar behoorlijk last van kan hebben ( als je er gevoelig voor bent).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#41
Gevoelig kan zijn: je hebt het nu over die 0.3% van de bevolking waarvan er 0.299% hier op het forum zitten die er last van hebben (zitten er zelf bij volgens mij die het ook zien  als de projector uitstaat :) )
Als ik men Benq dlp hier nog eens opzet geeft die ondanks zijn 1080p toch nog steeds een mooi regenboog vrij plaatje

Nu een Epson Tw7000 (geen dlp) koop je als je echt wil nieuw onder de 900 euro onlogisch om dan 500 te betalen voor een Epson model van 10 jaar oud.

reza

Een dlp zou ik ten alle tijden eerst gaan bekijken. Dan pas weet je of je bij de 3% hoort, ja of te nee ;)
De Epson oude Epson speelt beter of gelijk aan de nieuwe denk ik maar wel voor een stuk minder centen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

3%
Zeg maar dat 90% iets ziet in een dlp
Dat kan variëren van regenbogen tot inderdaad hoofdpijn en misselijkheid.

Meeste mensen zien wat onrust en regenbogen trouwens.

Dlps hebben wij zelf daarom uit het programma gegooid. We kunnen ze leveren maar ik heb ze niet standaard als demo bv. Toch teveel mensen gehad die na 1-2 maanden toch aangaven het niet nog een keer te kopen voor home theater
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

Als je er geen last van hebt kan je leuke toestellen kopen voor weinig, maar dat kan je nu met Epson ook en krijg je er nog Hz/Vert lens verschuiving bij.

Teejoo


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Remco

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

snickerke

Ik denk deze te kopen en hopelijk in prijsdaling met Black Friday:

https://www.epson.be/products/projectors/home-cinema/eh-tw7400#details

Had nog volgende vragen hierover en miss iemand die kan helpen:

1. Is kalibreren altijd nodig en zelf goed te doen?

2. Wanneer luchtfilter vervangen of ander onderhoud?

3. Bediening van de projector: AMX, Crestron (netwerk), Control4 wat is dit juist?

4. Waarom zou ik beamer op net aansluiten?

5. Wat is 4K Wireless HD?

6.Op 4 meter afstand wat is de beste schermgroote en plaatsing beamer aan plafond?

alvast bedankt voor de info :)

home@the movies

Quote from: snickerke on November 20, 2019, 15:44:07
Ik denk deze te kopen en hopelijk in prijsdaling met Black Friday:

https://www.epson.be/products/projectors/home-cinema/eh-tw7400#details

Had nog volgende vragen hierover en miss iemand die kan helpen:

1. Is kalibreren altijd nodig en zelf goed te doen?

2. Wanneer luchtfilter vervangen of ander onderhoud?

3. Bediening van de projector: AMX, Crestron (netwerk), Control4 wat is dit juist?

4. Waarom zou ik beamer op net aansluiten?

5. Wat is 4K Wireless HD?

6.Op 4 meter afstand wat is de beste schermgroote en plaatsing beamer aan plafond?

alvast bedankt voor de info :)

1. Voor het beste resultaat is een kalibratie gewoon een must, bij goede dealers (zoals wij ;-) zijn die trouwens gratis, ook de herkalibraties.
Zelf doen is, tenzij je de nodige dure meters, software en kennis bezit, geen optie.

2. Luchtfilter gewoon op regelmatige basis even proper maken met de stofzuiger of perslucht.

3. dat zijn allemaal domotica merken waarmee je de beamer kan aansturen via het systeem

4. Nergens voor nodig, dat is met de TW7400 ook niet mogelijk, de netwerk aansluiting is voor andere doeleinden.

5. Wat de naam zelf zegt, draadloze beeld overdracht, dus zonder HDMI kabel.

6. De schermgrofte wordt in eerste instantie bepaald door je kijkafstand, pas dan kan je beter uitrekenen op welke afstand je de projector plaats voor die schermgrootte.