Iemand ervaring met bigblock akoestische producten?

Started by oeli, November 14, 2019, 16:01:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Dacht me hier eens goed in te lezen over mensen met ervaring met Bigblocks, maar dat valt vies tegen :D Zijn er inmiddels mensen die bepaalde producten hiervan gebruiken? De prijzen van de wedges en basstraps zijn leuk, maar als het niet doet wat het moet doen schiet ik er natuurlijk weinig mee op ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

Mocht je nog wat van dat spul willen hebben voor een zachte prijs, heb hier nog wel een aantal wedges en basstraps liggen ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Martijnst1990

Quote from: PascalP on April 29, 2020, 18:03:48
Mocht je nog wat van dat spul willen hebben voor een zachte prijs, heb hier nog wel een aantal wedges en basstraps liggen ;)
Dus ik begrijp dat jij er ervaring mee hebt?  :clapping:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Ik heb een proefset besteld (gratis geleverd) maar ik vond het maar mwoa..

Vrij dunne platen wedges, basstraps ook niet heel erg dik.
In beide zit een glimmertje trouwens.


Check de specs maar eens wat ze doen.
Volgens mij kun je beter aan de slag met.

Heb je geen interesse in diffusers?



RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

ervaring durf ik niet te zeggen, op zich best stevige schuim vind ik en zoals Denoontje aangeeft zit er wel een 'glimmertje' in, al vond ik dit met het licht uit in de cave niet opvallen.
Heb niet echt metingen gedaan voor en na dus heb geen vergelijk, heb er gewoon een heel deel over omdat ik er pas een paar gemonteerd had en in de tussentijd een aantal absorptiepanelen van GiK hier via t forum gekocht.

Heb toen wel met die vent van bigblock contact gehad, maar echte specs over wat ze dempen of hoeveel kon hij mij niet geven
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: RalphH on April 29, 2020, 19:12:33
Heb je daar specs van? :devil:


lol, zal Garmt een vragen :-P

Ga jij nu maar eens een foto van je projector maken ;-)

Martijnst1990

Quote from: denoontje on April 29, 2020, 19:06:05
Ik heb een proefset besteld (gratis geleverd) maar ik vond het maar mwoa..

Vrij dunne platen wedges, basstraps ook niet heel erg dik.
In beide zit een glimmertje trouwens.


Check de specs maar eens wat ze doen.
Volgens mij kun je beter aan de slag met.

Heb je geen interesse in diffusers?
Ah thanks. Kwam het per toeval tegen, dus dacht ik zoek even of iemand op het forum er ervaring mee heeft. Diffusers heb ik nog niet echt naar gekeken, zal tegen die tijd ook maar eens een meting moeten doen qua akoestiek. Weet iig dat ik wil dempen en dan met name ook richting de buren (zonder een room in room principe).
Quote from: PascalP on April 29, 2020, 19:13:16
ervaring durf ik niet te zeggen, op zich best stevige schuim vind ik en zoals Denoontje aangeeft zit er wel een 'glimmertje' in, al vond ik dit met het licht uit in de cave niet opvallen.
Heb niet echt metingen gedaan voor en na dus heb geen vergelijk, heb er gewoon een heel deel over omdat ik er pas een paar gemonteerd had en in de tussentijd een aantal absorptiepanelen van GiK hier via t forum gekocht.

Heb toen wel met die vent van bigblock contact gehad, maar echte specs over wat ze dempen of hoeveel kon hij mij niet geven
Helder! Bigblocks is dus niet echt wat ik zoek :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Er is wel verschil tussen buren blij maken vs akoestiek tbv geluidsbeleving aanpassen ;-).




Martijnst1990

#159
Dat is waar, maar op de site van Bigblock las ik dat die wedges ervoor zorgen dat geluid geabsorbeerd wordt waardoor het in de ruimte fijner klinkt en die geabsorbeerde energie niet naar de buren gaat, dus win/win. Ik heb er niet genoeg verstand van of dat alleen een verkooppraatje is  :tounge2:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ik heb hier panelen gemaakt met tuinkussens.
k50 koudschuim zit erin als ik het goed heb.

Verschillende diktes paar zijn 10 cm dik,achterwand 1 zelfs 20.
In mijn metingen er goed terug te zien,alles boven ong 300 hz zit tussen 1 a 1,5 ms op 30 db verzwakking.
Dat is best goed te noemen,
en hoor je ook overduidlijk tov van zonder panelen, een grote verbetering in het geluid.


oeli

Mijn voorwand is er inmiddels mee bekleed, maar ik gebruik het vooral om evt reflectie van het scherm op te vangen. Dat scherm hangt nog steeds niet en bovendien heb ik geen voor/na meting dus kan niet zeggen of het helpt. Het ziet er wel leuk uit. De glitter valt niet echt op.


morca

Quote from: oeli on April 29, 2020, 20:05:35
Mijn voorwand is er inmiddels mee bekleed, maar ik gebruik het vooral om evt reflectie van het scherm op te vangen. Dat scherm hangt nog steeds niet en bovendien heb ik geen voor/na meting dus kan niet zeggen of het helpt. Het ziet er wel leuk uit. De glitter valt niet echt op.


Heb je het nou gewoon aan de wand geplakt?
een akoestisch paneel hoort stukje van de muur de hangen voor optimale werking....

oeli

Voor de minimale reflectie van hoge frequenties terug vanaf het scherm op de wand, is die tussenruimte niet nodig.

RalphH

Iets van de wand heeft nut bij wat dikkere/zwaardere panelen, heb je wat doorwerking in t "laag".
Zeker bij schuim hoef je daar niks van te verwachten.

En idd was het doel bij oeli nog weer wat anders.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer