4K opstelling (beamer, projectiescherm en receiver)

Started by DennisS, November 13, 2019, 15:18:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DennisS

Beste,

Ik ga een nieuwe 4K beamer (een Epson) aanschaffen. Heb ik om goed van de 4K te genieten dan ook een ander projectiescherm en/of receiver nodig?
Momenteel heb ik een Kingpin vaste spanscherm VFS300 van ongeveer 6 jaar oud. Mijn receiver is een Onkyo (geen 4K) van ook ongeveer 6 jaar oud.

Alvast bedankt voor de reacties, tips, etc.

(En vandaag trouwens mijn Vero 4K+ ontvangen. Ben benieuwd 😊)

reza

Hoi,

Als je je projector via je versterker wil laten gaan dan zal de versterker indd 4k UHD door moeten kunnen laten. Ook je kabels moeten de hogere bitrates aan moeten kunnen, al valt dat nog wel mee in de praktijk. Je scherm lijkt me geen probleem.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

reza

Quote from: scoc on November 13, 2019, 16:51:25
Epson heeft geen 4K projectoren op dit moment.

Iedereen begrijpt wat hij bedoelt (denk ik).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DennisS

Reza,
Bedankt voor je reactie.

Fijn om te horen dat ik geen ander scherm hoef te kopen.
Ik zal me dan wel, naast de beamer, gaan oriënteren voor een andere receiver en een goede HDMI kabel  ;D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ppeter

Quote from: DennisS on November 13, 2019, 15:18:27
Beste,

Ik ga een nieuwe 4K beamer (een Epson) aanschaffen. Heb ik om goed van de 4K te genieten dan ook een ander projectiescherm en/of receiver nodig?
Momenteel heb ik een Kingpin vaste spanscherm VFS300 van ongeveer 6 jaar oud. Mijn receiver is een Onkyo (geen 4K) van ook ongeveer 6 jaar oud.

Alvast bedankt voor de reacties, tips, etc.
Ik neem aan dat het een 4K E-shift zal worden?
Wij hebben momenteel een TW9300 en zijn heel tevreden met een zeer goede prijs/kwaliteit!
Mocht je nog niet de receiver willen vervangen, kan ik je alvast bevestigen dat de Epson met 1080p ook al een heel mooi plaatje neerzet.

Vorig weekend heeft de Epson ons nogmaals verrast, tijdens de studio opname van de finale van 'Dancing with the Stars' via de Telenet tv-box. Het beeld en de kleuren spatten van het scherm! Maar ook met BD en UHD is het genieten met de Epson.

Alles gaat met HDMI via de receiver in 1080p voor tv content (geen 4K upscale door receiver), en 4K via de UHD-player voor BD en UHD.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

home@the movies

Quote from: DennisS on November 13, 2019, 15:18:27
Beste,

Ik ga een nieuwe 4K beamer (een Epson) aanschaffen. Heb ik om goed van de 4K te genieten dan ook een ander projectiescherm en/of receiver nodig?
Momenteel heb ik een Kingpin vaste spanscherm VFS300 van ongeveer 6 jaar oud. Mijn receiver is een Onkyo (geen 4K) van ook ongeveer 6 jaar oud.

Alvast bedankt voor de reacties, tips, etc.

(En vandaag trouwens mijn Vero 4K+ ontvangen. Ben benieuwd 😊)

Als je voorlopig geen budget hebt voor een nieuwe receiver kan je ook je beeld en geluid gaan splitsen.
Met een HD Fury AVR key kan je via HDMI je geluid naar de "oude" receiver sturen en je 4K beeld naar de projector.
Op die manier omzeil je de aankoop van een nieuwe receiver en kan je zo nog even verder, uiteraard is dit iets omslachtiger dan een 4K receiver en je hebt ook een klein probleem als je meerdere bronnen wil gebruiken.

DennisS

Quote from: ppeter on November 14, 2019, 10:58:19
Ik neem aan dat het een 4K E-shift zal worden?
Wij hebben momenteel een TW9300 en zijn heel tevreden met een zeer goede prijs/kwaliteit!
Mocht je nog niet de receiver willen vervangen, kan ik je alvast bevestigen dat de Epson met 1080p ook al een heel mooi plaatje neerzet.

Vorig weekend heeft de Epson ons nogmaals verrast, tijdens de studio opname van de finale van 'Dancing with the Stars' via de Telenet tv-box. Het beeld en de kleuren spatten van het scherm! Maar ook met BD en UHD is het genieten met de Epson.

Alles gaat met HDMI via de receiver in 1080p voor tv content (geen 4K upscale door receiver), en 4K via de UHD-player voor BD en UHD.

Dank voor de info. Goed om te horen dat je zo tevreden bent.
En goede tip van Telenet, daar zal ik me verder in verdiepen.

home@the movies

QuoteVorig weekend heeft de Epson ons nogmaals verrast, tijdens de studio opname van de finale van 'Dancing with the Stars' via de Telenet tv-box.

Dat hoor ik graag want laat het nu net ik zelf geweest zijn die toen achter de knoppen zat bij de live uitzending van dit programma.
Ik ben dus zeer blij dat de kleurtjes die ik daar gemaakt heb ook thuis gewaardeerd werden  ;D ;D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ppeter

Quote from: home@the movies on November 22, 2019, 00:44:45
Dat hoor ik graag want laat het nu net ik zelf geweest zijn die toen achter de knoppen zat bij de live uitzending van dit programma.
Ik ben dus zeer blij dat de kleurtjes die ik daar gemaakt heb ook thuis gewaardeerd werden  ;D ;D
Dan heb jij goed aan de knopjes gedraaid Werner, want het beeld was super mooi! 👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

scoc

Quote from: ppeter on November 23, 2019, 19:28:08
Dan heb jij goed aan de knopjes gedraaid Werner, want het beeld was super mooi! 👍

En nu nog een beter programma ...  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

ppeter

Quote from: scoc on November 24, 2019, 16:57:19
En nu nog een beter programma ...  ;)
Ja we kijken ook naar andere (betere) programma's, maar af en toe het vrouwtje ook eens iets gunnen hé! 😑
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **