Advies scherm BenQ W1210ST

Started by odelay99, November 9, 2019, 20:38:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

odelay99

Hoi ik heb een BenQ W1210ST gekocht en zoek hier een scherm bij. Mijn oog was gevallen op deze:
https://esmart.de/tv-heimkino/leinwaende-fuer-beamer/tension-leinwand/grau/esmart-germany-tageslicht-tension-leinwand-grau-glasfaser-221x125-cm-100-16-9-121078849.html

Nu heb ik het volgende probleem, ik kan de projector niet verder tegen het plafond naar achter hangen dan dat er een beeld ontstaat tussen de 93 en 95 inch. Het scherm is 100 inch. Heeft dat invloed op de kijk ervaring/beeld kwaliteit?

Volgende vraag die ik heb is voor welk doek ik moet kiezen de keuze is matgrijs en wit.
De kamer is volledig te verduisterden maar het plafond is wit en de muren licht grijs. Ik neig naar de matgrijze mede omdat dat de projector geen super zwart waardes heeft.

Kan iemand mij van advies voorzien? Alvast bedankt!

darkrunner

#1
Als je volledig kan verduisteren wit doek dan
Kleiner projecteren dan het scherm groot is heeft een negatieve invloed op de kijk ervaring dat je beeld niet tegen de zwarte zijkanten valt stoort toch enorm vind ik, de 92inch geen optie?

odelay99

Dank voor je input Darkrunner. Had niet gezien dat ze ook een 92 inch variant hadden, dan ga ik maar voor de witte 92 inch!

darkrunner

#3
Esmart heeft nu de Expert XTR wat vroeger de Tension pro variant was, kost 50 euro meer iets beter doek.

Let wel op dat dit Tension schermen zijn en niet Tab tension die betaal je 3x zoveel, Tension is enkel tegen het krullen van de zijkanten, nu nog steeds beter dan een gewoon elektrisch scherm zonder iets van tension, ga denk ik binnenkort de Expert XTR ook kopen.

Je kan Esmart ook altijd mailen voor een kortings code, die korting komt ongeveer overeen met de verzendkosten.

odelay99

Nogmaals dank. Ik ga voor de 92 inch Expert XTR white versie!