Wat is nou de beste mediaspeler als prijs niet uitmaakt?

Started by Fiscus, November 8, 2019, 19:47:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mancaver

Quote from: holco on November 20, 2019, 18:23:46
Helaas toch niet, haalde deze tip van het net maar nu net zelf geprobeerd en bij mij werkt het iig niet.
Iemand al mijn tip geprobeerd? It's asimple :)

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

mancaver

Quote from: holco on November 20, 2019, 20:17:34
Als je dezelfde tip hebt voor een IMac?
Sorry Mario, ik heb heel het net afgezocht voor je maar dit programmaatje is alleen beschikbaar voor Windows :(

Fox

Quote from: mancaver on November 20, 2019, 18:50:14
Iemand al mijn tip geprobeerd? It's asimple :)

Ja het AVCHD trucje werk bij mij ook niet...

Dus een full BD / UHD vanaf de NAS werkt niet.
Wel nog steeds van de USB wel.

THX-UltraII

Ik haak ook even in hier:
Voor degenen die graag Dolby Vision and HDR10+ ondersteuning willen hebben zijn er slechts 2 opties:

Oppo 203/205
M9702

holco

Same here, USB disk direct op de Oppo geeft een Blu-Ray menu, USB disk op de Synology NAS geeft geen Blu-Ray menu  :nopompom:


Quote from: Fox on November 23, 2019, 11:44:56
Ja het AVCHD trucje werk bij mij ook niet...

Dus een full BD / UHD vanaf de NAS werkt niet.
Wel nog steeds van de USB wel.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Fox


M9702 = Oppo 203/Cambridge CXUHD ???

SOFTWARE
1 60-0625 jailbreak installed
2 support bdmv bdiso and 4K bdmv bdiso play over usb and nfs
3 support sacd iso
4 regions free
5 Cinavia remove

HARDWARE
1 usb 2.0
2 usb 3.0
3 1000M network
4 2XHDMI one hdmi for AUDIO ONLY
5 have not disc drive,can not play disc
https://www.avforums.com/threads/the-ultimate-oppo-media-device.2207229/



2. Enabling NFS on Your Synology NAS

1.Log into DSM with an account belonging to the administrators group.
2.Go to Control Panel > File Services.
3.On the Win/Mac/NFS tab, tick the box Enable NFS.
4.Click Apply to save settings.

How to access files on Synology NAS within the local network ...
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/File_Sharing/How_to_access_files_on_Synology_NAS_within_the_local_network_NFS

Nu ben ik slecht in dit soort zaken, maar zou dit een oplossing zijn????

Wel een ingewikkelde instel procedure. Ik twijfel of mij dit gaat lukken  :(

holco

Ik ben er dus zo'n 3 uur mee bezig geweest om de 2 6tb USB schijven via de NAS door te koppelen naar de oppo met Blu Ray menu behoud, zag door de bomen het bos niet meer en ben er maar mee gestopt omdat ook hier de kennes ontbreekt en het voor mij iig veels te complex is  :nopompom:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Let wel, de bestanden waren prima te bereiken en afspeelbaar via de NAS maar door een of andere reden???? starten de films dan niet meer op via het originele bluray menu en ben je verplicht de juiste stream te vinden.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

alexeiboris

Tja, de 'beste' speler qua gebruiksgemak, formaatondersteuning en usability zijn die oppo's absoluut niet. Wat een ellende. Voor de prijzen die ze durven te vragen mag je toch wel verwachten dat het ding letterlijk alles zonder problemen en incl. menu's afspeelt, al dan niet fysiek.

holco

Tot dat er wat nieuws komt staat Oppo toch wat betreft ondersteuning van alle formaten (nog) op de 1e plek.

Quote from: alexeiboris on November 24, 2019, 12:22:28
Tja, de 'beste' speler qua gebruiksgemak, formaatondersteuning en usability zijn die oppo's absoluut niet. Wat een ellende. Voor de prijzen die ze durven te vragen mag je toch wel verwachten dat het ding letterlijk alles zonder problemen en incl. menu's afspeelt, al dan niet fysiek.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

alexeiboris

Nou, nee dus... met een Oppo uit de winkel kun je geen uhd/bluray rips spelen vanaf een nas, met menu's, znoder dat je allerlei kunstgrepen uit moet halen met shady firmware, of converteren van je bestanden, of geklooi met losse usb sticks of andere ellende. Kan ie nog zo goed klinken, dat is een speler onwaardig. Pak een Dune en je speelt direct een uhd af incl. menu's, vanaf een netwerkshare.

papaleo

Quote from: alexeiboris on November 24, 2019, 12:41:26
Nou, nee dus... met een Oppo uit de winkel kun je geen uhd/bluray rips spelen vanaf een nas, met menu's, znoder dat je allerlei kunstgrepen uit moet halen met shady firmware, of converteren van je bestanden, of geklooi met losse usb sticks of andere ellende. Kan ie nog zo goed klinken, dat is een speler onwaardig. Pak een Dune en je speelt direct een uhd af incl. menu's, vanaf een netwerkshare.

Nou JA DUS...,mits het de UHD/bdmv mappen betreft!
Zonder geklooi of een of ander sausje er over een te gooien....,Gewoon de Oppo MediaControl app downloaden en van daar uit de desbetreffende film/map aanklikken en voila....dan heb je alles wat je je maar kan wensen precies zoals een fysieke disc (zelfs) een kind kan de was doen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

alexeiboris

Quote from: papaleo on November 24, 2019, 12:46:08
Nou JA DUS...,mits het de UHD/bdmv mappen betreft!
Zonder geklooi of een of ander sausje er over een te gooien....,Gewoon de Oppo MediaControl app downloaden en van daar uit de desbetreffende film/map aanklikken en voila....dan heb je alles wat je je maar kan wensen precies zoals een fysieke disc  ;)
Dat is al wat beter dan, maar het kan dus niet direct vanuit (het normale menu van) de speler. Blijft een manco.

papaleo

Quote from: alexeiboris on November 24, 2019, 12:51:49
Dat is al wat beter dan, maar het kan dus niet direct vanuit (het normale menu van) de speler. Blijft een manco.
Als je dit al te veel werk/omslachtig vind zal ik als ik jouw was een andere hobby gaan kiezen... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

alexeiboris

Quote from: papaleo on November 24, 2019, 12:53:16
Als je dit al te veel werk vind zal ik als ik jouw was een andere hobby gaan kiezen... ::)
Ik vind gebruiksvriendelijkheid en usability een groot goed, en als je het over 'de beste mediaplayer' hebt moet dat een rol spelen. En als het wel vanuit de officiele (?) app gaat, maar niet vanuit de speler zelf is dat gewoon raar, dat zou gewoon niet moeten, zeker niet voor die prijs. Maar goed, jij bent een oppo bezitter, dus je zult dat soort fratsen uiteraard in alle toonaarden verdedigen. Ik denk er het mijne van.

papaleo

Quote from: alexeiboris on November 24, 2019, 12:58:28
Ik vind gebruiksvriendelijkheid en usability een groot goed, en als je het over 'de beste mediaplayer' hebt moet dat een rol spelen. En als het wel vanuit de officiele (?) app gaat, maar niet vanuit de speler zelf is dat gewoon raar, dat zou gewoon niet moeten, zeker niet voor die prijs. Maar goed, jij bent een oppo bezitter, dus je zult dat soort fratsen uiteraard in alle toonaarden verdedigen. Ik denk er het mijne van.

Hou er rekening mee dat een Oppo geen mediaplayer is maar een speler waar je fysieke schijfjes mee 'moet' afspelen dat deze dan ook nog als 'mediaplayer' kan gebruiken moet je op de koop toe nemen...
Vergeleken met de topper van Panasonic kan je de Oppo tenminste nog als mp gebruiken dit is bij Pana hopeloos.

En ik hou ook van gemak...maar ook van kwaliteit dus heb ik mij naast de Oppo een ATV4 en een Zidoo Z1000 staan de Z1000 speelt wel alles af in de hoogste beeld/geluid kwaliteit
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

alexeiboris

Volgens die redenatie zou de oppo dus niet eens in dit topic thuishoren ;) ik heb de aanschaf van een oppo meerdere malen overwogen in de loop der jaren, maar omdat ik meer op mijn nas heb staan dan in de kast, om het zo maar te zeggen, wilde ik een speler die daar mee overweg kon zonder gedoe, en dat was zoals je weet, jarenlang niet het geval, nu het te laat is, blijkbaar wel via een simpele omweg via een app.

scoc

Ik begrijp niet helemaal waarom men de Oppo als mediaspeler blijft zien. Het is een UHD blu-ray speler en that's it. En ja hij heeft ook een mediaspeler zij functie maar is louter omdat het kan. Het is geen pure eenvoudige of mooi uitziende mediaspeler. Het is bvb geen Kodi oid met wallpapers en mooie navigatie. Het zou me niet verbazen dat Oppo eigenaars hier anders over denken maar moeten navigeren in een oude folder structuur is zo jaren 2000  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Raymen

Heb hier de apple tv 4k en de dune hd pro 4k

En kan alleen zeggen dat deze 2 voor mij precies doen wat ik wil en ook nog eens snel en heel goed

De dune speelt echt alles af en met de nieuwe 4k spelers ook een zeer goed werkende videowall
Dat hij geen dolby vision doet is voor mij geen probleem
Dolby vision doe ik via de apple tv

Maar de snelheid en het gemak van de dune is voor mij onovertroffen
Heb dat drama htpc gehad en the shield (wat een k#t ding is dat zeg)
En de oppo heb ik een paar welen te leen gehad, maar kon het kwa gebruikers gemak niet van de dune of apple winnen, maar het gaat hier ook over mediaspelers
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Kanariepiet

Ik heb nu een Apple tv 4K en een Odroid N2 en bevalt me super.
Vroeger wel Dune's gehad, maar ben erg benieuwd naar de 4K pro.

IMWhizzle

De perfecte mediaspeler op dit moment is de Oppo cloon M9702. Het draait werkelijk alles, net als de oude vertrouwde Popcorn Hour spelers toentertijd. Geen Android, lekker Linux en de beste beeld- en geluidskwaliteit. Speelt als enige speler op de wereld dual layer Dolby Vision (de versie op UHD discs).

Beste investering sinds tijden.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

pameijer

Quote from: IMWhizzle on November 24, 2019, 18:12:09
De perfecte mediaspeler op dit moment is de Oppo cloon M9702. Het draait werkelijk alles, net als de oude vertrouwde Popcorn Hour spelers toentertijd. Geen Android, lekker Linux en de beste beeld- en geluidskwaliteit. Speelt als enige speler op de wereld dual layer Dolby Vision (de versie op UHD discs).

Beste investering sinds tijden.
Kun je hier wat meer over vertellen? Als ik snel Google krijg ik allemaal vage sites..
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

angelo41

Quote from: pameijer on November 24, 2019, 18:25:21
Kun je hier wat meer over vertellen? Als ik snel Google krijg ik allemaal vage sites..
is deze denk ik.
https://www.avforums.com/threads/the-ultimate-oppo-media-device.2207229/



Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

#99
lijkt me wel wat.

https://www.avpasion.com/foro/t/reproductor-m9702-v2-clon-oppo-udp-203-chinoppo.230/

hier te bestellen blijkbaar.
http://www.bd-mod.com/

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk