Wat is nou de beste mediaspeler als prijs niet uitmaakt?

Started by Fiscus, November 8, 2019, 19:47:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mancaver

Quote from: holco on November 13, 2019, 17:54:39
Is dit wat?

Zidoo ''X''

http://forum.zidoo.tv/index.php?threads/zidoo-x-cortex-a55-dv-hdr10-and-more.50540/

Quote from: papaleo on November 13, 2019, 19:07:11
Wauw...., 'de creme de la creme' het lijkt dè ultieme mediaplayer te gaan worden  8)
Nog steeds rommelen met Realtek (RTD1619) chipsets. Gaat m niet worden. Net als met eerdere mediaplayers (waarvan Dune en Zappiti toch echt de betere waren...) zal het gedoe met licenties deze Zidoo, of te duur, of niet compleet high-end maken ;)

Dolby Vision, HDR10+, daar moet je nou eenmaal voor betalen.... En dat doet Realtek nou eenmaal niet graag.... Worden ze te duur van  :yawnee:

:nopompom:

DustinV

Quote from: mancaver on November 14, 2019, 21:34:42
Nog steeds rommelen met Realtek (RTD1619) chipsets. Gaat m niet worden. Net als met eerdere mediaplayers (waarvan Dune en Zappiti toch echt de betere waren...) zal het gedoe met licenties deze Zidoo, of te duur, of niet compleet high-end maken ;)

Dolby Vision, HDR10+, daar moet je nou eenmaal voor betalen.... En dat doet Realtek nou eenmaal niet graag.... Worden ze te duur van  :yawnee:

:nopompom:

HDR10+ zie ik wel gebeuren. Dolby Vision gaat nooit gebeuren. Ze kunnen de hardware wel compatible maken maar een licentie van Dolby gaan ze nooit en te nimmer krijgen. Ik denk dat de 203/205 de enige zijn en blijven die het wel kunnen.

holco

Oa Dolby Vision en Dolby Atmos ondersteuning heeft mij doen besluiten (en mancaver  ;) om een Oppo 203 UHD aan te schaffen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Jack_D

Hoezo krijgen ze nooit en te nimmer een licentie voor Dolby Vision, is toch een kwestie van betalen, of bestaat er ook hier zoiets als "preferred partners"


Quote from: DustinV on November 15, 2019, 07:49:20
HDR10+ zie ik wel gebeuren. Dolby Vision gaat nooit gebeuren. Ze kunnen de hardware wel compatible maken maar een licentie van Dolby gaan ze nooit en te nimmer krijgen. Ik denk dat de 203/205 de enige zijn en blijven die het wel kunnen.

Jack_D

Zul je geen spijt van krijgen, ik ben er zeer tevreden over, alleen lijkt het of er meer mensen zo over denken. Nieuw zijn de prijzen een beetje belachelijk hoog aan het worden zo ondertussen. Als je op Ebay kijkt is het helemaal absurd. Vraag me af of ze ook daad werkelijk voor die hoge prijzen de deur uit gaan. Maar tweedehands is er misschien nog wel wat te mazzelen.

Succes met je zoektocht, gaat vast wel lukken.....


Quote from: holco on November 15, 2019, 08:19:18
Oa Dolby Vision en Dolby Atmos ondersteuning heeft mij doen besluiten (en mancaver  ;) om een Oppo 203 UHD aan te schaffen.

DustinV

Quote from: Jack_D on November 15, 2019, 13:30:51
Hoezo krijgen ze nooit en te nimmer een licentie voor Dolby Vision, is toch een kwestie van betalen, of bestaat er ook hier zoiets als "preferred partners"

Dan waren er al heel wat spelers geweest. Ik denk dat Dolby de piraterij markt niet wil stimuleren.
Zal wellicht ook te maken hebben met het feit dat discs dual layer zijn. Denk dat die licenties alleen aan bluray spelers gegeven worden die copy protection op orde hebben.

pameijer

Quote from: DustinV on November 15, 2019, 07:49:20
HDR10+ zie ik wel gebeuren. Dolby Vision gaat nooit gebeuren. Ze kunnen de hardware wel compatible maken maar een licentie van Dolby gaan ze nooit en te nimmer krijgen. Ik denk dat de 203/205 de enige zijn en blijven die het wel kunnen.
Dolby Vision kun je gewoon softwarematig toevoegen, is geen hardwarekwestie.

BRON
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

DustinV

Quote from: pameijer on November 15, 2019, 17:26:29
Dolby Vision kun je gewoon softwarematig toevoegen, is geen hardwarekwestie.

BRON

Dat is het wel, of ja beide. Ps4 heeft na twee jaar geen dv. Xbox one alleen nog voor de uhd drive. Appletv alleen ondersteuning voor single layer dv. Dit artikel gaat erover dat dv voortaan softwarematig geïmplementeerd kan worden, voorheen was er daadwerkelijke hardware voor nodig.
Doet er nog steeds niet aan af dat dolby licenties moet afgeven. Dat is nog niet gebeurt voor mediaspelers. Gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren. Enige waar je op kan hopen is single layer support. Op moment kan men dv uhds rippen naar een single layer stream. Maar deze bestanden zie je nauwelijks tot niet.

Edit. Wat men wil is dual layer support om de kopiëen van de uhd discs met dv af te spelen. Ik zeg het gaat nooit gebeuren, dual layer support.

Malignant

"probleem" is tweeledig.

Om een full DV licentie te krijgen moet een speler een UHD Licentie hebben.
En om een BDA licentie te krijgen mag de player officieel geen BDMV folder / ISO support hebben.

Oftewel, een mediaplayer zal formeel nooit een volwaardige UHD licentie kunnen krijgen, en dus ook geen DV licentie.

Dit is ook wat er bij OPPO met de 2XX serie is gebeurd.
De eerste versies hadden gewoon nog ISO support, totdat BDA ging klagen en ze de licentie in wilde trekken. ISO/BDMV support uit de FW gehaald en alles was weer goed.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

papaleo

Quote from: Malignant on November 18, 2019, 07:25:35

Dit is ook wat er bij OPPO met de 2XX serie is gebeurd.
De eerste versies hadden gewoon nog ISO support, totdat BDA ging klagen en ze de licentie in wilde trekken. ISO/BDMV support uit de FW gehaald en alles was weer goed.

Dit is niet helemaal waar want wanneer je een uhd/bdmv folder heb en deze van uit de MediaControl app start dan laat de Oppo gewoon het complete bd menu zien, zonder dat de Oppo is ge-jailbreaked....dit 'foefje' heeft Oppo denk ik bewust in de MC-app laten zitten.
Zou je ook ISO folders willen dan kan dit alleen via een jailbreake.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DustinV

Quote from: papaleo on November 18, 2019, 09:46:20
Dit is niet helemaal waar want wanneer je een uhd/bdmv folder heb en deze van uit de MediaControl app start dan laat de Oppo gewoon het complete bd menu zien, zonder dat de Oppo is ge-jailbreaked....dit 'foefje' heeft Oppo denk ik bewust in de MC-app laten zitten.
Zou je ook ISO folders willen dan kan dit alleen via een jailbreake.

Ik denk niet dat dit bewust is. Het had ze de bda licentie kunnen kosten. Ik denk dat het een restant is van testen. Als het opzet was hadden ze vast ook de iso en bdmv support voor reguliere blurays laten zitten.

Fox

Quote from: papaleo on November 18, 2019, 09:46:20
Dit is niet helemaal waar want wanneer je een uhd/bdmv folder heb en deze van uit de MediaControl app start dan laat de Oppo gewoon het complete bd menu zien, zonder dat de Oppo is ge-jailbreaked....dit 'foefje' heeft Oppo denk ik bewust in de MC-app laten zitten.
Zou je ook ISO folders willen dan kan dit alleen via een jailbreake.

Toch wel apart dat dit via de AB niet werkt, maar wel via omwegen als de MediaControl app en vanaf de USB poort...

Malignant

Quote from: Fox on November 19, 2019, 12:29:28
Toch wel apart dat dit via de AB niet werkt, maar wel via omwegen als de MediaControl app en vanaf de USB poort...

Dit werkt ook gewoon via de AB en netwerk hoor, niets geks voor nodig.
Enige wat je op je netwerklocatie moet doen is de BDMV folders in een AVCHD folder zetten et voila, alles werkt met full menu support.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

darkrunner

#63
Snap iets niet

Als ik kijk naar de hardware van al die mediaspelers

Neem nu bv de Oppo 205 daar zit dan een oude nog geen  €50 kostende ARM Cortex-A53 Cpu in, alle zo speciaal is die nu toch niet.

Waarom zou je dan toch voor een  mediaspelers kiezen en niet voor een Htpc?

Heb nu een Htpc met een Ryzen 2600 X Cpu en een Evga SC Hybrid Gpu, nu als ik sommige prijzen zie van mediaspelers, bv de Zappiti 4k Hdr prijs €1.799 (Cpu=ARM® Cortex® CA53 x4 kost iets van een  €80...) daar heb je toch een zeer dikke Htpc voor met top onderdelen, wat maakt dan die Mediaplayers zo interessant?

Fox

Quote from: Malignant on November 20, 2019, 07:10:53
Dit werkt ook gewoon via de AB en netwerk hoor, niets geks voor nodig.
Enige wat je op je netwerklocatie moet doen is de BDMV folders in een AVCHD folder zetten et voila, alles werkt met full menu support.

Kun je dit voor mij als een voorbeeld uitschrijven?

Bij mij zie het er zo uit:
\ naam film bv: Pietje Puk (2019)
- BDMV
- vaak nog een andere file

Moet ik dan de BDMV file hernomen of de structuur aanpassen

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DustinV

Quote from: darkrunner on November 20, 2019, 07:30:45
Snap iets niet

Als ik kijk naar de hardware van al die mediaspelers

Neem nu bv de Oppo 205 daar zit dan een oude nog geen  €50 kostende ARM Cortex-A53 Cpu in, alle zo speciaal is die nu toch niet.

Waarom zou je dan toch voor een  mediaspelers kiezen en niet voor een Htpc?

Heb nu een Htpc met een Ryzen 2600 X Cpu en een Evga SC Hybrid Gpu, nu als ik sommige prijzen zie van mediaspelers, bv de Zappiti 4k Hdr prijs €1.799 (Cpu=ARM® Cortex® CA53 x4 kost iets van een  €80...) daar heb je toch een zeer dikke Htpc voor met top onderdelen, wat maakt dan die Mediaplayers zo interessant?

Vrij simpel. Plug and play. HTPCs geven toch vaak gelazer. Mijn ervaringen is dat je er altijd aan bezig blijft.

BenW

Dit topic wekt mijn interesse, heb nu een:
-Dune HD Pro 4K om te streamen vanaf mijn NAS (Synology DS218+)
-Apple TV 4K om Netflix en Videoland te streamen (op de Dune gaat dit niet lekker)

Als ik zou gaan voor een Zidoo UHD2000 zou ik deze dan kunnen vervangen voor de ATV en Dune?
https://www.zidoo.tv/Product/index/model/UHD2000/target/%2BS1T99%5Bld%5DQ8MRKKmVViAFMcQ%3D%3D.html

Of is een Zappiti Pro 4k HDR anders een betere keuze of misschien wel een hele andere High End Mediaplayer met een lineaire voeding)?
https://zappiti.com/zappiti-pro-4k-hdr.html

Gaat mij erom dat Netflix en Videoland ook goed draaien en goed (gebruiksvriendelijk) aan te sturen zijn met 5.1 geluid.

(hopelijk wordt dit niet gezien als thread hijacking, denk dat de OP hier ook wat aan heeft)
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Fox


mancaver

Quote from: Malignant on November 20, 2019, 07:10:53
Dit werkt ook gewoon via de AB en netwerk hoor, niets geks voor nodig.
Enige wat je op je netwerklocatie moet doen is de BDMV folders in een AVCHD folder zetten et voila, alles werkt met full menu support.
Waarom zou je dit allemaal willen doen wanneer er een programmaatje bestaat als BDMV_Modifier welke dit allemaal oplost met een muisklik? ;)

darkrunner

Quote from: DustinV on November 20, 2019, 10:42:38
Vrij simpel. Plug and play. HTPCs geven toch vaak gelazer. Mijn ervaringen is dat je er altijd aan bezig blijft.
Mijn ervaring is net omgekeerd, alles is sneller en geen last van vastlopers die ik wel eens had met een mp
Vind de Netflix interface ook handiger op windows.


Malignant

Quote from: mancaver on November 20, 2019, 12:24:26
Waarom zou je dit allemaal willen doen wanneer er een programmaatje bestaat als BDMV_Modifier welke dit allemaal oplost met een muisklik? ;)

Bij BDMVModify moet alles toch nog steeds in een AVCHD folder staan om het werkend te krijgen ?
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

mancaver

Nee....
HoofdFolder/map: Filmnaam
In deze deze map staan de mappen: BDMV & CERTIFICATE (Zoals bij elke BLURAY/UHD MAP)

Je selecteerd dan in BDMV_Modify de filmnaam-map en klik op 'modify'.....

DONE ;)

papaleo

Stel...ik heb alleen een iPad/Oppo/Synology/netwerk en een weergever...werkt dit alles ZÓNDER tussenkomst van een pc of mac?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Helaas toch niet, haalde deze tip van het net maar nu net zelf geprobeerd en bij mij werkt het iig niet.

Quote from: Fox on November 20, 2019, 12:14:54
ha ha, zo simple  :D  ^^
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.