Wat is nou de beste mediaspeler als prijs niet uitmaakt?

Started by Fiscus, November 8, 2019, 19:47:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Ik gebruik de NAS nergens anders voor, en als de Zidoo net zo makkelijk te bereiken is via het netwerk, why not?

Quote from: papaleo on November 10, 2019, 13:40:25
Een Zidoo UHD2000  :worship:  :clapping:
Voor het afspelen zou ik zeggen +JA...,maar of die je Nas volledig zou kunnen vervangen ,tja dat weet ik niet daar heb ik niet naar gekeken.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Malignant

Quote from: Jack_D on November 10, 2019, 12:50:46
Dan krijg je de interessante vraag ligt het aan de Oppo of aan het ontvangend apparaat....?
Ik heb altijd geluid, welk type geluidspoor ik ook gebruik en hoe of wat ik ook speel.
Maar het is natuurlijk appels met peren vergelijken, het is best mogelijk dat in jouw setup de Oppo inderdaad niet oke is.

Probleem heb ik hier ook met de 203, schijnt een FW bug te zijn die ze er maar niet uitkrijgen.
Na het spelen van een DTS:X of HDMA moet ik ook de speler resetten, kan geen DD audio meer afspelen dan.

Vwb het mediaplayer gedeelte ervaar ik zo goed als nooit problemen.
Gewoon de BD folders in een AVCHD mapje en gaan.

Enige wat ik heel af en toe heb bij een 1:1 rip is dat de Atmos track niet goed speelt, maar dit is incidenteel en ligt voor zover ik heb kunnen achterhalen niet aan de speler maar aan de rip.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Fiscus

Dank voor álle feedback.

Ter verduidelijking van mijn situatie :
Ik heb een Epson tw9200 beamer, een projecta elpro HD met 1,1 gaan. Versterker marantz SR7010.
Films op een synology NAS. Ik gebruik deze combinatie 99 procent voor film en 1 procent Netflix/disneyplus
Op het moment heb ik een zappiti ultimate home theater (dune-HD). Ik merk nu dat ik af en toe mkv bestanden heb die hij niet afspeelt (weet eigenlijk niet waar dat aan ligt, misschien omdat ie niet weet wat ie met 4K moet, heb er te weinig verstand van).
Verder heeft t stukje zappiti software nooit lekker gewerkt. Ik gebruik m eigenlijk in de Dune-HD interface. Maar ja deze speler is ook uit 2013 oid?

Ik neem aan dat de nieuwe zappiti dan een verademing is? Is die software inmiddels wel goed? Ik denk dat de oppo minder geschikt is omdat het toch al een iets ouder model is dus minder toekomstbestendig?

Ik overweeg ook om een Apple TV erbij te nemen alleen voor Netflix Disney plus en al dat soort content ( heb geen smart tv). Is dat nog nodig naast de nieuwe zappiti?

Dank tot dusver, fijn deze informatie

frank2

Chromecast ultra voor 79€ is wel veel goedkoper om Netflix en Disney content te bekijken en een stuk toekomst zekerder.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

pieper

Quote from: Fox on November 10, 2019, 11:08:08
Volgens mij ligt je Handshake probleem niet bij de Oppo, maar bij je Marantz...
Als je bv bij de Marantz even van input switcht en weer terug heb je het zelfde resultaat.

Ik heb dit probleem ook met een Arcam avr 550 dus ik denk toch dat het de oppo is hij geeft dan ook als track MLP aan bij een true HD track
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

quattronl

Ik heb een Zappiti 4k HDR One SE mediaplayer. Speelt alles behalve Dolby Vision content (schijnt met de nieuwe versie volgend jaar wel te kunnen, die heeft dan de nieuwere chipset).
Ik heb nog nooit een vastloper oid gehad. Speelt alles (full BR menu's), ook met Atmos en noem maar op.
Hoe dat zit met de meta-date die Leo noemt weet ik niet, ik heb geen beamer maar speel af op een 2019 Panasonic oled. Bron is m'n Syno NAS.

Ik ben de Zappiti nog aan het ontdekken dus kan je er nog niet alles over vertellen maar so far so (very) good! :-)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Fox

Quote from: Jack_D on November 10, 2019, 13:02:09
Grappig, dat zou volgens mij eigenlijk zonder Jailbreak niet moeten kunnen, zowel niet van NAS al niet van USB :D
.
Met een Jailbreak zou je in ieder geval wel via een NAS de BD/UHD's met de BD-structuur moeten kunnen spelen al heb ik dit zelf nooit geprobeerd. Voor jailbreak kun je het makkelijkst even op Ebay kijken, kost je dan €150+20 als je zelf een beetje handig bent.

Persoonlijk vind ik het het geld niet waard, alleen om het menu van de Blueray te kunnen zien, maar das maar mijn persoonlijke mening,

Ik hen een Oppo BD-93 en die speelt BD's zo van de USB (en voor een firmware update ook ISO's) de Oppo 203 doe dit niet, maar als je het programma BD-modify gebruikt kun je wel volledige BD's en UHD's van de USB spelen.

Blijkbaar dus ook van de NAS, maar dan niet met de afstandsbediening, maar via de App.
Nu gebruik ik nooit Apps (geen zin om steeds eerst mijn telefoon te ontgrendelen ed) en alle AB's staan in mijn Pronto...

Was er ook niet een soort goedkope chinees Oppo clone zonder loopwerk?

Malignant

Quote from: Fox on November 11, 2019, 14:15:47
Was er ook niet een soort goedkope chinees Oppo clone zonder loopwerk?

Yup, de M9702. Zelfde HW, zonder Discdrive en gelijk JB FW geinstalleerd.
Niet goedkoop, maar lees er wel goede dingen over.

http://www.bd-mod.com/
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Fiscus

Heeft iemand anders ook iets zinnigs te zeggen over Banding of andere artifacts bij de zappiti?

papaleo

Zie 4k versie van Zappiti...bij elke output banding en ook op de outputs vaak framerate microstutter.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

Quote from: papaleo on November 12, 2019, 21:35:44
Zie 4k versie van Zappiti...bij elke output banding en ook op de outputs vaak framerate microstutter.

Zie dat de Zidoo Z9s ook banding issues heeft, deze heeft volgens mij de zelfde chip als de Z1000.
Heb jij dit gecheckt of deze dat ook heeft?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

papaleo

Quote from: Marco66 on November 12, 2019, 21:39:24
Zie dat de Zidoo Z9s ook banding issues heeft, deze heeft volgens mij de zelfde chip als de Z1000.
Heb jij dit gecheckt of deze dat ook heeft?
Dit is een betrekkelijk 'oud' lijstje er zijn bij de zidoo daarne nog 2 updates gekomen...
Heb het na de laatste update (nog) niet gecontroleerd of het bij alle outputs is opgelost.
ik heb mijn instelling daarom forced/lockt nog op 10bit/4:4:4 out staan en dan is er niets van banding waar te nemen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

Quote from: papaleo on November 12, 2019, 21:44:31
Dit is een betrekkelijk 'oud' lijstje er zijn bij de zidoo daarne nog 2 updates gekomen...
Heb het na de laatste update (nog) niet gecontroleerd of het bij alle outputs is opgelost.
ik heb mijn instelling daarom forced/lockt nog op 10bit/4:4:4 out staan en dan is er niets van banding waar te nemen.

Ok, wel benieuwd naar nml.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Fiscus

Waarom os dan iedereen zo lovend over zappiti als hij banding issues heeft?

sprins

Even over de Zidoo Z9S.

Ik heb een jaar of wat een Dune HD Pro 4K (Realtek RTD1295 SoC) in gebruik en dacht na de goeie verhalen over Zidoo toch maar weer eens een upgrade te proberen naar de Zidoo Z9S (Realtek RTD1296 SoC, laatste firmware geïnstalleerd).

Met name de videokwaliteit zou met de RTD1296 beter zijn mede gezien de juiste doorgave van de HDR maxfall maxcll metadata.

Over de videokwaliteit heb ik weinig te mopperen. Maar over andere zaken wel:

- De media bibliotheek is veel minder goed in het matchen van titels dan de Dune, maar goed, dat is overkomelijk omdat je zelf de matches kunt wijzigen.

Wat erger is:

- De eerste bluray folder die ik helemaal van de NAS afspeelde (Police Certifiable) gaf meteen problemen (onderbrekingen) met de seamless branching op minstens twee plekken op de disk (het zonder onderbrekingen van de ene naar de andere track springen, een bekend probleem maar nog steeds niet opgelost).

- De speler bleef met deze bluray op 3 tracks hangen na de eerste paar seconden (tracks daardoor helemaal niet af te spelen).

De blu-ray folder zelf is goed inzoverre dat er op de AppleTV 4K en de Dune HD Pro 4K geen problemen zijn met afspelen.

Beeldkwaliteit of niet, dit maakt de Z9S vrij nutteloos voor mij.

Ik heb ook nog een NVidia TV 2019 (dat buisje) besteld om te kijken of dat alles goed afspeelt. Die krijg ik donderdag volgens de prognose. Het zal mij benieuwen...
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

frank2

Vraag mij meteen af of spelen bedraad of via WiFi was? En storing alleen bij deze film of ook bij andere
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

papaleo

@Sprins

Ik kan mij daar totaal niet in vinden...de films dié ik heb afgespeeld speelden flawles af zonder maar een hikje of onderbrekingen...
Nu heb ik mijn Z1000 pas een paar dagen in huis staan en heb er pas 5 films mee gekeken dus heb nog niet een elle lange gebruiker ervaring.
Ook al mijn films 4k/2k (250) die op mijn nas staan werden op 1 na alle herkend met de juiste info/hoes daarbij.

De problemen die jij opsomt met welke firm/software was dit,want er zijn de laatste tijd meerdere updates geweest
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Zitten er nog media streamers/players in de pijplijn die heel interessant zijn maar nu nog niet op de markt zijn?? En dan met name die Dolby Vision/Dolby Atmos op eigen content doen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

quattronl

#43
Quote from: Fiscus on November 12, 2019, 22:48:12
Waarom os dan iedereen zo lovend over zappiti als hij banding issues heeft?
In het lijstje staat de Zappiti 4k. Da's de vorige versie. De huidige is de 4k HDR.
Of die ook banding issues heeft weet ik niet.
Speelt dat alleen op een beamer of ook met tv's? Ik heb geen beamer dus dat zou dan voor mij mogelijk geen issue zijn.

De Zappiti's van volgend jaar spelen ook DV af (nieuwere chipset).
Ik heb nu nog maar 1 film met DV die dus niet afspeelt. Geen idee hoe groot dat aanbod in de toekomst gaat zijn. Ik vermoed niet zo veel.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

DustinV

Quote from: holco on November 13, 2019, 08:14:34
Zitten er nog media streamers/players in de pijplijn die heel interessant zijn maar nu nog niet op de markt zijn?? En dan met name die Dolby Vision/Dolby Atmos op eigen content doen.

De oppo 203/205 is de enige naar mijn weten die uhd rios met dolby vision kan spelen. En wellicht die oppo kloon zonder disc drive.

holco

Als je er 1 weet voor een normale prijs hou ik mij aanbevolen,  ik kan ze iig niet vinden.

Quote from: DustinV on November 13, 2019, 10:09:05
De oppo 203/205 is de enige naar mijn weten die uhd rios met dolby vision kan spelen. En wellicht die oppo kloon zonder disc drive.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

sprins

Quote from: frank2 on November 13, 2019, 07:29:15
Vraag mij meteen af of spelen bedraad of via WiFi was? En storing alleen bij deze film of ook bij andere

Bedraad ethernet waarbij de Zidoo en de NAS op dezelfde gigabit ethernet switch zitten. WiFi staat helemaal uit.

Ik heb deze blu-ray folder (The Police: Syncronicity) als enige (bijna) helemaal gekeken. MKVs die ik heb getest (niet helemaal) doen het vooralsnog prima.

Dat "seamless branching" probleem met de Zidoo is bekend en ligt misschien ten grondslag aan dat andere probleem dat ik ook ondervind.


Quote from: papaleo on November 13, 2019, 07:55:47
@Sprins

Ik kan mij daar totaal niet in vinden...de films dié ik heb afgespeeld speelden flawles af zonder maar een hikje of onderbrekingen...
Nu heb ik mijn Z1000 pas een paar dagen in huis staan en heb er pas 5 films mee gekeken dus heb nog niet een elle lange gebruiker ervaring.
Ook al mijn films 4k/2k (250) die op mijn nas staan werden op 1 na alle herkend met de juiste info/hoes daarbij.

De problemen die jij opsomt met welke firm/software was dit,want er zijn de laatste tijd meerdere updates geweest


Ik heb 2.2.96 geïnstalleerd. Is er een nieuwere firmware?

Ik geloof je meteen dat je het probleem niet ervaart, het zal ook niet bij elke blu-ray folder voorkomen. Ik heb echter bij de eerste die ik helemaal kijk wel dat probleem en dan zakt me de broek wel een beetje af.

Het matchen van de hele library heb ik volgens mij gedaan met de firmware die erop stond uit de doos (1.x) dus dat zou dat probleem kunnen verklaren.
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

Quote from: holco on November 13, 2019, 17:54:39
Is dit wat?

Zidoo ''X''

http://forum.zidoo.tv/index.php?threads/zidoo-x-cortex-a55-dv-hdr10-and-more.50540/

Wauw...., 'de creme de la creme' het lijkt dè ultieme mediaplayer te gaan worden  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels