Wat is nou de beste mediaspeler als prijs niet uitmaakt?

Started by Fiscus, November 8, 2019, 19:47:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dura

Media is niet alleen video; voor mij zou een ideale mediaspeler ook nog zonder dat ik de tv aan hoef te zetten via telefoon/tablet app muziek streamen vanaf mijn netwerk. Dat schijnt al helemaal niet te doen te zijn, ben er uren mee onledig geweest met de Shield, geen succes.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Audio addict

Bij veel tv's kun je het beeldscherm uit zetten terwijl alle functies wel door gaan. Zo kun je met een streamer toch audio via de tv doorsturen naar een versterker.
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

papaleo

Quote from: Dura on January  9, 2020, 13:49:15
Media is niet alleen video; voor mij zou een ideale mediaspeler ook nog zonder dat ik de tv aan hoef te zetten via telefoon/tablet app muziek streamen vanaf mijn netwerk. Dat schijnt al helemaal niet te doen te zijn, ben er uren mee onledig geweest met de Shield, geen succes.

Ook dit werkt met mijn/een Zidoo Z1000 perfect.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mancaver

Quote from: denoontje on January  9, 2020, 13:34:05
Prima keus voor nu.
Mooie wall en prima beeld en geluid.
Netflix loopt bij mij via mijn panasonic 424 hd bluray player.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Same here, alleen gebruik ik de Pana 9000 voor Netflix en de Xbox voor Amazon Prime Video :)

quattronl

Quote from: Audio addict on January  9, 2020, 16:21:24
Zo kun je met een streamer toch audio via de tv doorsturen naar een versterker.
Audio (2-kanaals) via de tv naar de versterker? Kinkt mij erg overdreven.
Als ik al audio via mijn MP wil laten spelen dan zou ik die gewoon via cinch (witte en rode tulp) en of via een 2e HDMI output naar de receiver laten lopen.

Ik speel mijn 2-kanaals audio af via een dedicated audiospeler (Logitech Squeezebox). Mediaspeler (Zapitti) doet alleen video.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Menno_M

Persoonlijk zou ik niet teveel geld uitgeven, als je "gewoon" alleen films wilt afspelen. Met een Eminent 7680 die ik zelf heb of een Vero 4k+ heb je no nonsense Kodi die vloeiend het meest afspelen

*edit: geldt = natuurlijk geld   :alien:

papaleo

Quote from: Menno_M on January 12, 2020, 13:29:36
Persoonlijk zou ik niet teveel geldt uitgeven, als je "gewoon" alleen films wilt afspelen. Met een Eminent 7680 die ik zelf heb of een Vero 4k+ heb je no nonsense Kodi die vloeiend het meest afspelen

Er zijn ook hobbyisten die niet alleen voor de kwantiteit, maar juist voor de kwaliteit gaan...daarom zit er in de titel "....als de prijs niet uitmaakt"  ;)
Zo zou je bv met zo'n 'kodi kastje' ook camcorder films kunnen gaan kijken,  :crazy: het is maar hoe hoog leg je de lat.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

keeskloon

is er een site waar ik een review kan lezen van de zidoo 1000.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Menno_M

Quote from: papaleo on January 12, 2020, 16:58:27
Er zijn ook hobbyisten die niet alleen voor de kwantiteit, maar juist voor de kwaliteit gaan...daarom zit er in de titel "....als de prijs niet uitmaakt"  ;)
Zo zou je bv met zo'n 'kodi kastje' ook camcorder films kunnen gaan kijken,  :crazy: het is maar hoe hoog leg je de lat.

Inderdaad, en iedereen natuurlijk zijn of haar voorkeuren. Maar als ik nu gratis met unlimited budget iets zou mogen kopen zou ik denk ik weer hetzelfde kopen: werkt out of the box, stabiel, snel, vloeiend*, perfecte videowall: standaard al goed en makkelijk naar eigen voorkeuren aan te passen, audio gewoon passthrough, klein en volledig stil (want fanless).

Ben in elk geval nog niets tegengekomen wat ik zou willen als upgrade. Hoogstens Vero 4K+, maar die heeft geen IR dus niet prettig met mn Harmony.

*Alleen >85GB files gaan niet altijd vloeiend, maar die speel ik nauwelijks.






sion

Als de prijs niet uitmaakt is een Kaleidescape systeem toch de beste speler?

Nooit gezeik met wazige download bestanden, maar Mastering kwaliteit downloads vanuit de Kaleidescape Store. Mooie wall met movie info. Enorme server met x TB's aan opslag.

Ik zou het wel weten hoor  :popcorn:
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

activ

Quote from: sion on January 15, 2020, 00:17:44
Als de prijs niet uitmaakt is een Kaleidescape systeem toch de beste speler?

Nooit gezeik met wazige download bestanden, maar Mastering kwaliteit downloads vanuit de Kaleidescape Store. Mooie wall met movie info. Enorme server met x TB's aan opslag.

Ik zou het wel weten hoor  :popcorn:
Enige issue is dat je wel afhankelijk bent van die ene partij voor je films, je kunt als ze ooit failliet gaan nooit meer opnieuw downloaden.

audiofly

#136
Quote from: sion on January 15, 2020, 00:17:44
Als de prijs niet uitmaakt is een Kaleidescape systeem toch de beste speler?

Nooit gezeik met wazige download bestanden, maar Mastering kwaliteit downloads vanuit de Kaleidescape Store. Mooie wall met movie info. Enorme server met x TB's aan opslag.

Ik zou het wel weten hoor  :popcorn:
En TV series dan? En overige content, docu's, concerten...

Overigens valt het met de 'wazige' downloadkwaliteit wel mee als je een beetje de weg weet; de wereld is groter dan crappy torrents van pubers.

Wel een leuke insteek dit, waarom nog een mediaspeler voor (gedownloade/gekochte/fysieke) content gebruiken als je materiaal vluchtig te vinden is op redelijk goede streamingservices zoals netflix, hbo, disney, etc... waar ze dus ook tv series hebben, niet alleen films... kwaliteit hangt dan wel af van die diensten, meestal is het niet super, maar echt slecht is het ook weer niet, al denk ik dat de lagere bitrates en compressietechnieken van de netflixen en disneys op grote projectieschermen wel snel door de mand vallen...

papaleo

En de Kaleidescape ondersteund geen NL subs!
Als ze deze hadden ondersteund dan had ik de Kaleidescape al lang hier in mijn ht gehad...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: papaleo on January 15, 2020, 12:34:31
En de Kaleidescape ondersteund geen NL subs!
Als ze deze hadden ondersteund dan had ik de Kaleidescape al lang hier in mijn ht gehad...

natuurlijk persoonlijk, maar hier thuis kijken we alles met Engelse subs omdat ik het storend vind om iets anders te lezen dan wat ik hoor.
Download wel bij alles ook NL subs voor het geval er mensen met een USB stickje langskomen en wel NL prefereren ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sion

Ja wij kijken hier ook of zonder subs of Engelse subs. Ik vind het ook vervelend om iets te horen in het Engels, dan het Nederlands te lezen en mij dan te ergeren aan de slechte vertaling.

Voor mijn gevoel is toch dat er meer aandacht 'voor de film' is wanneer je in het Engels hoort/leest/denkt.

Maargoed de vraag was "wat is de BESTE speler als PRIJS niet uitmaakt. Streaming video kijken is dan toch net zoiets als "Spotify" luisteren op je High-End audio systeem. Beetje not done toch?

Ik download zelf niets, ik kijk alles op (3D) blu-ray of 4K Ultra-HD schijven. Naar ik me heb laten vertellen gaat de kwaliteit van Kaleidescape daar nog overheen.

Wel een terecht punt van continuïteit van de dienstverlening, maar dat geldt voor Nieuwsgroepen en Torrent sites precies hetzelfde. Ik krijg bij blu-rays vaak ook zo'n code, dat je een digitaal exemplaar kunt downloaden, nou daar hebben er ook een hoop van de geest gegeven.

WB Digital, Ultraviolet, Flixster ... gelukkig zijn de meeste wel over te dragen naar Google Play,
dus ik ben ze niet volledig kwijt, maar echt betrouwbaar was dit allemaal niet. Ik zou er niet voor betalen in ieder geval ...

Maar je kunt bij Kaleidescape als je kunt aantonen dat je de hard-copy hebt wel kopen tegen gereduceerd tarief.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

MaxxMark

Quote from: riwi on November 27, 2019, 15:58:35

# Dune 4k Pro : Mooie videowall, eigen dune_folder.txt GUI handgemaakt werkt mooi en handig. Beeldkwaliteit is een stuk minder dan van de Oppo. HDR materiaal ziet er niet uit, ontbrekende metadata etc. Ik gebruik de Dune wel als YouTube client die ik bedien via de telefoon.

Grappig, ik wist niet dat ie dat kon. Is dat op dezelfde manier zoals je naar een YouTube enabled TV (of aparaat) kunt streamen met het 'stream' icoontje in youtube? M'n sony TV doet dat netjes en dat werkt perfect. Maar ik heb nooit gezien dat de Dune daar als apparaat herkenbaar was. Mogelijk dat de app dan aan moet staan. Of stuur je hem gewoon aan via de Dune App die evt ook YT ondersteunt?

Straks eens even prutsen
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Fiscus

Bedankt allen! Ik heb via frank (altijd goed service) een Zappiti One SE 4K HDR (thnx audiofly) gekocht. Hiervoor had ik ook al een zappiti Ultimate speler alleen speelde die niet alles meer af. Ik heb nu 1 film gekeken en het was erg prettig mooi strak beeld op mijn Epson TW9200. Ik ben dik tevreden. Heb niet voor de cinema editie gekozen wat wel een stuk duurder is maar volgens mij het extra geld niet echt waard is.
Enige wat ik nog niet voor elkaar krijg zijn de trailers. Weet iemand hoe je die toevoegt? Ik had eerst wel trailers in de mapjes staan maar dan had ik in mijn Library alle films dubbel staan, de film en de trailer en dan wist ik niet welke welke was. Ik heb dus al mijn trailers verwijderd in de veronderstelling dan zappiti die ook downloaddde. Mis dus. Krijg nu meldingen trailer niet gevonden.
Wat moet ik doen? Hoe moet ik de bestanden een naam geven dat ze worden herkend als trailer en niet dubbel in mijn Library komen?


audiofly


sandervg

Ik denk dat de Zappiti Pro 4K HDR II wellicht de beste speler zou zijn. Huidige versie is toch wat gedateerd, maar wanneer gaat deze komen? Ik had eigenlijk wel verwacht voor de kerst, maar het is ontzettend stil en ik lees ik nergens over geruchten dat deze eraan zit te komen  :nopompom:
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian