Apple TV+ ervaringen

Started by dinandus, November 8, 2019, 14:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dinandus

Misschien zie ik het over het hoofd, maar vindt niks over de streamingdienst Apple TV+?

Welnu kijk een weekje, sinds de start ernaar, en moet zeggen dat het kwalitatief erg goede  hoogstaande beeld kwaliteit in UHD biedt, beste wat ik tot op heden heb mogen zien.
Blijkt ook wel dat ze de hoogte bitrates gebruiken ten opzichte van de andere stream aanbieders.
Ook de ondersteuning met Dolby Atmos is veelbelovend en prima.
Er zijn nog niet zo veel verschillende series te zien, maar ja, ze zijn ook net begonnen. 
Ikzelf prefereer momenteel liever hoogwaardige beeldkwaliteit boven een mega keuze, maar dan matige beeldkwaliteit zoals veelal bij Netflix gebruikelijk.
Gelijk een jaar abo genomen, is mooi verrekend met mijn I-tunes tegoed, welke ik meestal opwaardeer als deze in de bonus (+15%) zijn.

Kijk via een Apple TV4K op een 65OLED854 prima beeld, daar dit een van de Philips 2019 modellen is die nu ook over Dolby Vision beschikken.


HJ

Ik heb die app op mijn tv, nog niet geprobeerd maar wil ik wel doen binnenkort.
Nadeel zoals je aangeeft, er staan maar 7 series en 1 docu op heb ik net gelezen. De prijs is wel lager dan NF.

chulin

Helemaal mee eens met dinandus  ;)
Content is erg zuinig momenteel maar kwaliteit is super. Ik kan een jaar gratis genieten dus ik wacht lekker af maar volgens mij is een blijvertje.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

HJ

Quote from: chulin on November  8, 2019, 15:18:50
Helemaal mee eens met dinandus  ;)
Content is erg zuinig momenteel maar kwaliteit is super. Ik kan een jaar gratis genieten dus ik wacht lekker af maar volgens mij is een blijvertje.
Waarom gratis?

chulin

Ik had een ATV 4K gekocht, dan krijgt je een jaar gratis  :'(
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Freeze

Quote from: chulin on November  8, 2019, 15:22:36
Ik had een ATV 4K gekocht, dan krijgt je een jaar gratis  :'(
Alleen als je hem recent kocht zeker? Ik heb hem ook gekocht, jaartje terug...

chulin

Yep, sorry, was vergeten te melden. Ik geloof gekocht ergens in september
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

holco

Ik kreeg bij de nieuwe ATV 4K een jaar abo gratis, beeld en geluid is helemaal top  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

HJ

Quote from: hans. on November  8, 2019, 15:09:58
Ik heb die app op mijn tv, nog niet geprobeerd maar wil ik wel doen binnenkort.
Nadeel zoals je aangeeft, er staan maar 7 series en 1 docu op heb ik net gelezen. De prijs is wel lager dan NF.
Ik zit het nu te kijken maar op mijn tv is het toch iets anders denk ik.
Er staat echt heel veel op maar het is huur en niet met een maandelijks abbo.

chulin

Ik ben bang dat naar iTunes ziet jij te kijken.. tv+ is effentjes naar beneden scrollen...
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

dinandus

Alle content (nu nog niet zo grote aanbod) van Apple TV+ is goed te herkennen aan het logootje van ze (Apple TV+)  in het totale aanbod van iTunes.

BernHardN

Heb de ATV 4K ook al een poosje maar bij mij is + ook voorlopig gratis!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Richard70…

Maakt volgens mij niet uit wat je hebt gekocht. Als je de laatste drie maanden een Apple product hebt gekocht kun je een jaar gratis kijken.
Vorige maand een nieuwe iPhone gekocht, dus toen ik op de ap tv keek stond er dat ik een gratis jaar abonnement kreeg
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

CineSmurf

Hier hetzelfde. Nieuwe iMac is jaar gratis.
Aanbod is wel erg mager, maar met het jaarabonnement genoeg tijd om te zien hoe t zich ontwikkeld.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

HJ

Quote from: chulin on November  8, 2019, 18:15:10
Ik ben bang dat naar iTunes ziet jij te kijken.. tv+ is effentjes naar beneden scrollen...
Gevonden!
Kwaliteit is prima, vergelijkbaar met Disney+
HDR via de tv app werkt ook, super handig dat die apps tegenwoordig in de tv zitten. Media spelers kunnen in de kliko :-)
Het aanbod is niet veel vind ik maar dat gaat veranderen lijkt me, voorlopig het geld niet waard wat mij betreft.

AceBaran

McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

chulin

Gisteren heb ik naar alle afleveringen van 'See" gekeken. Eerlijk gezegd had ik iets meer van verwacht, vind ik eigenlijk een beetje traag maar beeldkwaliteit is super 😳 (ATV 4K icm Sony Oled)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Erik

#17
Vraagje ik heb de app ook op mijn iPad.
En twee films gekocht via itunes, maar zie nergens chromecast symbool kan alleen op iPad kijken? Huurfilm idem dito.
Op Ziggo, YT, etc werkt het wel.
Moet ik eerst atv kastje aanschaffen of zo om tv te kijken?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

TopGun2010

Quote from: Erik on February 11, 2020, 13:48:02
Vraagje ik heb de app ook op mijn iPad.
En twee films gekocht via itunes, maar zie nergens chromecast symbool kan alleen op iPad kijken? Huurfilm idem dito.
Op Ziggo, YT, etc werkt het wel.
Moet ik eerst atv kastje aanschaffen of zo om tv te kijken?
Zover ik weet werkt het niet icm chromecast. Dus inderdaad een Appletv of een tv die compatible is met airplay.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Erik

Quote from: TopGun2010 on February 11, 2020, 14:22:26
Zover ik weet werkt het niet icm chromecast. Dus inderdaad een Appletv of een tv die compatible is met airplay.
daar ben ikmdan mooi klaar mee dat zeggen ze nergens zodra je een film aanschaft.
:nopompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

CineSmurf

Ik dacht dat als je een nieuw apple device koopt, je automatisch weer een jaar TV+ hebt, maar kennelijk is dat maar één keer.

Voor mij nu reden om het op te zeggen. Ik kijk er nooit naar.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

HereIsTom

Wij vinden AppleTV+ wel mooi, met veel leuke series en films.
Met de laatste update voor de Sony Bravia Android TV's staat de app nu ook op de TV en dat werkt perfect met 4K beeld en Dolby Atmos geluid.

https://youtu.be/UjDoGBszH-k
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

HereIsTom

The Elephant Queen

Geweldige natuurfilm op Apple+

Documentaire over olifanten, waaronder de jonge Mimi en de al iets oudere Wewe. Verder is er Athena, een moederolifant die er alles aan doet om de rest van de kudde te beschermen als ze gedwongen worden hun waterbron te verlaten. Vervolgens gaat de kudde op de savanne op zoek naar een nieuwe waterbron.

https://youtu.be/e8TsCQmngFk

https://tv.apple.com/nl/movie/the-elephant-queen/umc.cmc.1ybrwww83rknjtwiuuemjfbvq
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

HereIsTom

Als je het genoegen hebt gehad om AppleTV+'s serie See te kijken, en als je dat niet echt had moeten doen, dan ben je ongetwijfeld inmiddels aardig bekend geraakt met Queen Kane, gespeeld door de Nederlandse actrice Sylvia Hoeks. Soms onevenwichtig maar altijd intrigerend, is ze een personage dat kan wedijveren met Cersei Lannister uit Game of Thrones met haar extatische geloof in de juistheid van haar regering.

See speelt zich af in een dystopische toekomst waar zicht niet langer de norm is, en verder wordt het vermogen om te zien als slecht beschouwd en het product van hekserij. In de eerste aflevering worden twee kinderen geboren met zicht, en hun moeder (Hera Hilmar) en adoptievader (Jason Momoa) zijn al snel op de vlucht met hun hele clan in een poging om de kinderen te redden van koningin Kane en haar Witchfinder General Timacti Jun (Christelijke Camargo).

Het is een briljant verhaal, even brutaal als mooi.

https://youtu.be/7Rg0y7NT1gU
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

TopGun2010

De app is nu ook beschikbaar op Samsung tv's vanaf 2017.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...