O.a. Rega DAC-R vs Mytek Brooklyn Bridge en plaatsing speakers

Started by Hannibal_, November 8, 2019, 06:52:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Hi,

Gistermiddag en avond met een paar vrienden eens geluisterd naar de mytek brooklyn bridge.
Bij een van hen.

Naast DAC is dit ook een voorversterker (met koptelefoon aansluitingen) en streamer.
Ondersteunt tot MQA toe. Er is ook een versie zonder ingebouwde streamer.
Het is een compact apparaat 1/3 19" breed.

Om een referentie voor mezelf te hebben had ik mijn rega dac meegenomen ter vergelijking.
Het vergelijk gaat natuurlijk een beetje mank, daar de mytek 3x duurder is dan de rega, maar de laatste ken ik gewoon goed en het is niet bedoeld als wedstrijd.
De mytec was verder aangesloten op een behoorlijk dikke externe voeding.

De dacs leken elkaar niet veel te onlopen, tot ik de luidsprekers wat verder van de muur liet zetten.
Deze stonden haast tegen de muur dicht naast een ver naar voren springende haard. In mijn ogen leek me dat verre van optimaal. Bovendien heeft hij een maatje grotere totems staan dan ik (forest vs mijn hawks) en die zouden met meer autoriteit moeten spelen. Maar dat miste ik. In eerste instantie werden de totems een stukje naar voren gezet met een resonerende bas tot gevolg. Toch eigenwijs ze nog verder naar voren laten zetten, 60 cm vd muur? En voor de voorkant van de haard.
man wat een verschil. Het hele plaatje opende zich. Echt enorm, we wisten niet wat we hoorden.
Mocht iemand nog twijfelen of plaatsing iets kan doen.... ik denk dat hier de haard ook erg meespeelde in de verstoring, die komt best ver naar voren.

Anyway....

Het ging om de mytek. Die speelde de sterren van de hemel, prachtige detaillering. Mooi helder, lucht rond de stemmen en instrumenten (dat laatste is bij de rega iets minder).
Met de externe voeding, magisch.

Gee.... wil hem eigenlijk ook eens op mijn set horen, al word dat misschien uiteindelijk een duur grapje? ;)

Leuke avond gehad in ieder geval.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Zo'n fraaie dac en speakers er hebben staan i.c.m. zo'n initieel beroerde opstelling van die speakers. Dan heb je jou niet goed ingelezen over hifi, speakers en diens opstelling en voorts er ook nooit mee geĆ«xperimenteerd. Ik koop allemaal nieuwe mooie glimmende hifi spulletjes, sluit alles aan en klaar. En dat moet wel naar hifi klinken want het was duur 🤓

Gelukkig hebben jullie nu het licht gezien 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gizmo2

Ga maar eens een beetje draaien (fase) met de stekkers.....kan ook een ander geluidsbeeld geven.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Hannibal_

Quote from: Xander32 on November  8, 2019, 07:22:12
Zo'n fraaie dac en speakers er hebben staan i.c.m. zo'n initieel beroerde opstelling van die speakers. Dan heb je jou niet goed ingelezen over hifi, speakers en diens opstelling en voorts er ook nooit mee geĆ«xperimenteerd. Ik koop allemaal nieuwe mooie glimmende hifi spulletjes, sluit alles aan en klaar. En dat moet wel naar hifi klinken want het was duur 🤓

Gelukkig hebben jullie nu het licht gezien 👍🏻


Lol.... nee, hij is niet doof, integendeel, erg goed gehoor.
Heeft zich gewend aan een vt-wonen compromis met zijn vrouw volgens mij.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tabcam

Quote from: Hannibal_ on November  9, 2019, 17:07:35

Lol.... nee, hij is niet doof, integendeel, erg goed gehoor.
Heeft zich gewend aan een vt-wonen compromis met zijn vrouw volgens mij.
De huiskamer is zeker niet de ideale luisterruimte terwijl we meestal daar zijn :devil:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Robiwan

hier (woonkamer 9x4,75 m) klinken de speakers tussen de buitenmuur en de schouw op ca. 22 cm van de achterwand juist het mooist ;D Verder van de muur geeft wel meer lucht maar ook minder drive/punch en detaillering in middengebied. Gebruik simpele Marantz surr versterker. Oke beetje correctie met EQ is wel nodig.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Hannibal_

Kan ik me voorstellen, ja.

Ik denk dat het ook een beetje van de luidsprekers afhangt, hoe groot de verschillen zijn
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Als jij er zelf happy mee bent dan is het goed 👍🏻

Quote from: Robiwan on November 10, 2019, 08:24:31
hier (woonkamer 9x4,75 m) klinken de speakers tussen de buitenmuur en de schouw op ca. 22 cm van de achterwand juist het mooist ;D Verder van de muur geeft wel meer lucht maar ook minder drive/punch en detaillering in middengebied. Gebruik simpele Marantz surr versterker. Oke beetje correctie met EQ is wel nodig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT