Hoe kan ik muziek streamen vanaf een iPhone naar chromecast?

Started by Teejoo, November 6, 2019, 10:06:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Het gaat dus om lokaal opgeslagen muziek. Welke app kan ik daar het beste voor gebruiken?

J.A.F._Doorhof

Google assistant installeren en dan zou je in veel gevallen Chromecast erbij moeten krijgen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  6, 2019, 15:51:34
Google assistant installeren en dan zou je in veel gevallen Chromecast erbij moeten krijgen
Ik heb het geïnstalleerd, maar zie niet hoe ik nu mijn muziek op de iPhone kan afspelen/casten naar een chromecast.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

J.A.F._Doorhof

Heb je ook home erbij geïnstalleerd
Die pc oplossing hoeft helemaal niet. .wij streamen hier ook gewoon direct naar een Chromecast.

In home kun je de Chromecast toevoegen.
Assistent is belangrijk voor de voice control welke echt geniaal is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Het is gelukt met allcast. Home had ik geïnstalleerd, maar daar ik zelf geen chromecast heb niet verder kunnen testen. En gisteravond toen ik bij die vriend met de chromecast was ook niet verder naar gekeken. Het streamen duurde bij grotere tracks wel even voordat het geladen was. Dat ben ik niet gewend bij airplay. Wel cool hoe dat allemaal werkt met nest en hue.

J.A.F._Doorhof

Zoals gezegd heb je helemaal geen andere software nodig, gewoon Home en Assistant.
Je kan de Chromecast daarnaast in guestmode zetten en dan hoef je hem niet toe te voegen aan de apps op je telefoon in een omgeving :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"