Marantz Sr7007 (reciever) geeft plotseling niks meer door....

Started by raMniv, December 20, 2019, 22:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raMniv

Ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:

Van het ene op het andere moment geeft mijn Marantz geen beeld meer door. Ik heb op de Marantz mijn mediaspeler, PS4 en AppleTV aangesloten. Op het moment dat ik hem nu op mediaspeler zet, dan geeft de tv aan dat hij geen signaal heeft. Dit doet hij ook bij de andere bronnen.
Wat heb ik al gedaan. HDMI kabels in de Marantz eruit en er weer in. Marantz tijdje van de stroom af en net een reset gedaan. Het probleem blijft. Ik kom ook niet in het setup menu, oftewel helemaal niks. Hij blijft geen signaal aangeven. De tv van de muur is nogal een vervelend proces, maar zou dit dan de volgende stap zijn.
- Kan een HDMI kabel zo maar kapot zijn of niet goed meer werken?
- Marantz kapot?

Welke stappen zou ik kunnen nemen om dit op te lossen?

Dank voor het meedenken!
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Teejoo

Als je de ATV direct aansluit op de tv, heb je dan wel beeld?

Heb je maar 1 hdmi naar de tv lopen? Of nog een andere?

Verder heb ik geen ervaring met Marantz en weet dus niks van settings.

spike155

Klinkt als een defect HDMI board.
Meende dat dit vaker voorkwam bij de SR7005 tot Sr7008
Pin me er niet op vast... ;D
Living Room:
HEOS AVR,  LG OLED65C25LB, Eminent EM7680, Apple TV. Acoustic Energy AE-100.2 fronts, KEF KHT 3001SE Center, HEOS SUB, HEOS 1 HS2 rears.
Rec Room:Marantz SR6010, Panasonic TX-58GXW804, PS2, PS3, PS4, Nintendo Switch, Panasonic DMP-BD60, KEF KHT 3001SE Front, Canton AV700 center KEF Kube2 Sub, KEF KHT 3001SE rears.

xlr8

Wat ook wel eens kan is dat monitor 2 'opeens' aktief is terwijl de HDMI out op 1 zit.

fluissie

Quote from: spike155 on December 20, 2019, 22:45:46
Klinkt als een defect HDMI board.
Meende dat dit vaker voorkwam bij de SR7005 tot Sr7008
Pin me er niet op vast... ;D

Marantz heeft net zo hard falende HDMI boards als Onkyo dat had ...

Heb er diverse gehad ( 2x bij 2 verschillende 7009 zelfs !!)
En ook bij een 7007

Zal het sterker vertellen audioservice Elst heeft niet eens meer vervangende boards voor een 7009 ! :nopompom:


denoontje

Hoi vervelend zeg...

Ik heb geeb marantz maar ook dit geprobeer?
Kabels gewisseld ipv alleen in en uit?
Marantz harde reset geven (als dat kan)
Even kabel vervangen naar de tv (even lenen)
..

raMniv

Quote from: Teejoo on December 20, 2019, 22:45:14
Als je de ATV direct aansluit op de tv, heb je dan wel beeld?

Heb je maar 1 hdmi naar de tv lopen? Of nog een andere?

Verder heb ik geen ervaring met Marantz en weet dus niks van settings.

Ik heb maar 1 hdmi van reciever naar tv lopen. Verder loopt er nog een hdmi kabel van mijn KPN box naar mijn tv (dus niet via reciever) en deze doet het wel gewoon.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

raMniv

Quote from: spike155 on December 20, 2019, 22:45:46
Klinkt als een defect HDMI board.
Meende dat dit vaker voorkwam bij de SR7005 tot Sr7008
Pin me er niet op vast... ;D

Mocht dit het geval zijn, zal dit nog de moeite zijn om te laten repareren en enig idee van de kosten?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

raMniv

Quote from: denoontje on December 21, 2019, 10:04:07
Hoi vervelend zeg...

Ik heb geeb marantz maar ook dit geprobeer?
Kabels gewisseld ipv alleen in en uit?
Marantz harde reset geven (als dat kan)
Even kabel vervangen naar de tv (even lenen)
..

De enige kabel die ik kan wisselen is denk ik de HDMI van mijn tv naar mijn reciever, of bedoel je iets anders?
De volgende stap is denk ik inderdaad een andere hdmi kabel proberen. Dan moet helaas de tv van de muur en dat is een gedoe.
Een andere optie die ik volgens mij nog heb is om mijn Denon X4000 (volgens mij) los te koppelen van zolder en deze proberen. Mocht deze het dan met dezelfde kabel wel doen, dan ligt het dus aan de Marantz.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

scoc

Quote from: raMniv on December 21, 2019, 12:10:53
De enige kabel die ik kan wisselen is denk ik de HDMI van mijn tv naar mijn reciever, of bedoel je iets anders?
De volgende stap is denk ik inderdaad een andere hdmi kabel proberen. Dan moet helaas de tv van de muur en dat is een gedoe.
Een andere optie die ik volgens mij nog heb is om mijn Denon X4000 (volgens mij) los te koppelen van zolder en deze proberen. Mocht deze het dan met dezelfde kabel wel doen, dan ligt het dus aan de Marantz.
TV moet niet van de muur. Je kan immers nog het volgende doen om zaken uit te sluiten.
Als de Hdmi kabel van je KPN box naar tv werkt kan je deze hdmi kabel in de Marantz out steken en terug testen. Als het dan nog geen beeld geeft staat Marantz eventueel op HDMi2 out ofwel is hdmi board stuk.
Andere test is de huidige HDMI out kabel van Marantz aan KPN box. Wanneer je dan wel beeld hebt is deze hdmi kabel ok.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

fluissie

Quote from: raMniv on December 21, 2019, 12:08:19
Mocht dit het geval zijn, zal dit nog de moeite zijn om te laten repareren en enig idee van de kosten?

Wat ik al zei....... Ze hebben niet eens meer vervangende HDMI boards voor een 7009, laat staan voor een 7007

Ik kon de 7009 in de kliko gooien was het devies

Vervangend board voor een 7008 was ongeveer 450 jaar of 3 terug

raMniv

Even terugkomend op het probleem...

Ik heb de hdmi kabel die naar de reciever ging eruit gehaald en gewisseld met degene die naar mijn kpn box gaat. Dan doet de kabel het gewoon. Conclusie is dus dat het niet de kabel is.
Dan is de andere conclusie helaas dat de Marantz kapot is..... En als ik jullie zo hoor is het niet de moeite deze na te laten kijken?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

fluissie

Nou .... Ja ... Tsja

Audioservice Elst is de officiƫle reparateur wat betreft Marantz dus neem aan dat ze toen wisten waar ze het over hadden

Maar goed al hebben ze zon board toevallig liggen dan nog heb je voor dat geld tegenwoordig al aardig iets gelijkwaardig nieuw...

raMniv

Ok, wat zou op dit moment iets vergelijkbaars zijn wat niet te veel kost?

Het volgende zou er op aangesloten moeten worden
- Samsung 4k tv
- PS4
- AppleTV 4K
- Sonos connect
- Mediaspeler
- 2 speakers (ASW Genius 300)
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

denoontje

Als je een neiuwe avr kies iig een die 4k met hdr kan doorgeven.
Ten minste ik neem aan at je Samsung dat kan weeregeven?

Welke mediaplayer heb je?

raMniv

Quote from: xlr8 on December 21, 2019, 01:25:53
Wat ook wel eens kan is dat monitor 2 'opeens' aktief is terwijl de HDMI out op 1 zit.

Eerst even een aparte ontwikkeling.....

Even een tijdje lopen kl*ten met de hdmi kabels. Nu wissel ik net de hdmi kabel naar monitor 2 en nu doet hij het wel (terwijl ik dit al gedaan meteen na bovenstaande tip?) Iemand enig idee hoe dit kan?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

raMniv

En nu doet hij het niet meer, denk dus afgelopen zaak.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

fluissie

Quote from: raMniv on December 28, 2019, 18:05:40
Ok, wat zou op dit moment iets vergelijkbaars zijn wat niet te veel kost?

Het volgende zou er op aangesloten moeten worden
- Samsung 4k tv
- PS4
- AppleTV 4K
- Sonos connect
- Mediaspeler
- 2 speakers (ASW Genius 300)

Met wat geluk kun je een Denon x3500 scoren voor rond de 500....

Volledig 4k , alle nieuwe geluids formaten , 9 kanalen en gewoon een goede kwaliteit in audio die weinig zal onderdoen voor een sr7007

Mariusz

Ik heb hetzelfde probleem met mijn AV 7005. Ik heb voor een paar tientjes een hdmi splitter gekocht. 1 kabel gaat de AV 7005 in, de andere rechtstreeks de tv in.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D