Projecteren vanaf 2 meter

Started by Webmol, November 5, 2019, 14:41:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

QuoteDit ga ik even voor je nameten. Ik heb het inderdaad ook schuin laten meten.

Al een geluk dat ik lastige vragen blijf stellen hé ;-)

darkrunner

Met een lange plafondbeugel kan je de projector toch veel verder hangen lijkt me?

home@the movies

Quote from: darkrunner on December  8, 2019, 16:36:45
Met een lange plafondbeugel kan je de projector toch veel verder hangen lijkt me?

Dat is afhankelijk van welke projector, als het over de TW7000 gaat dan wel, met een DLP zonder lensshift zal dat een heel erg lastige zaak worden.
Verder wil dus ook zeggen, een stuk lager dan de bovenkant van het scherm. De meeste DLP's hebben een offset waarbij bovenkant scherm ongeveer gelijk zit met onderkant projector (give or take een paar cm's)

darkrunner

#53
Men Dlp knal in het midden van scherm/kamer gehangen en er dan achter komen dat de lens niet in het midden in de projector behuizing gemonteerd is :)

Een hoop gedoe is het zo zonder shift (gelukkig eens geplaatst na een hoop meten maakte het beeld wel veel goed)

home@the movies

Quote from: darkrunner on December  8, 2019, 16:48:58
Men Dlp knal in het midden van scherm/kamer gehangen en er dan achter komen dat de lens niet in het midden in de projector behuizing gemonteerd is :)

Een hoop gedoe is het zo zonder shift (gelukkig eens geplaatst na een hoop meten maakte het beeld wel veel goed)

I rest my case  ;D ;) :D

Webmol

#55
Quote from: home@the movies on December  8, 2019, 16:24:18
Ik begrijp het, maar beter nu even wat lastige vragen en toestanden bekijken dan waneer je de centjes al hebt uitgegeven hé, je kan ze maar één keer spenderen ;-)

En ik blijf lastige vragen stellen:-) de A lijn (2m60) zoals je die nu op de foto hebt getekend loopt schuin, heb je dat ook zo schuin gemeten?
Eigenlijk moeten we een horizontale meting hebben van de plaats van de projector tot de plaats waar het scherm effectief tegen de balk of wand gaat worden bevestigd, klopt die lijn en afstand dan nog?

Als ik meet van de (denkbeeldige) beamer tot waar het scherm komt te hangen is 320cm (lijn E)

J.A.F._Doorhof

Sowieso moet je een projector nemen met lensshift
Plaatsing is echt enorm belangrijk maar iets bijstellen is vaak essentieel. Helemaal als je vaste opstellingen gebruikt.

Epson 7000/7100 zijn voor jee budget fantastisch.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"