--basic setje--

Started by ruud2, November 5, 2019, 13:56:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

hallo mede forummers,

setje , wellicht na al die jaren eens mijn elftal en hun speelveld eens met jullie te delen.
het is immers een topic van showcase nietwaar?
basic  , omdat mijn ervaring is dat de basis goed en doordacht dient te zijn.
in tegenstelling tot veel andere hier voorgestelde setjes is wellicht mijn setje wat ouderwets , geen streaming , roomcorrectie etc.
maar het klikt tussen de spelers en hun speelveld en daarom "never change a winning team"
echter na al die jaartjes zijn mijn oren er ook niet beter op geworden, maar na jaren van knutselen wil ik nu eens gewoon naar muziek luisteren en ook analoog.
gewoon ook basic dus.

groet, Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#1
omdat de spelers niet allemaal even goed zijn belicht het speelveld is wat donker zijn de afbeeldingen van het net geplukt.

eerst het speelveld en de opstelling van de spelers:
meer hierover is terug te vinden in de bouw van ruuds room.
eerst maar eens sfeer creƫren.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Peerless Monster

Prachtige die oude rommel!
Je bent niet de enige die de oude apparatuur kan waarderen 😇
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ruud2

#3
het speelveld is gevuld met:
als hoofdversterking een ML 27.5  hiermee het hoog , mid en normaal laag.
centrale speler een ML 28  met bijbehorende voeding uiteraard pls 221
en voor het sub laag een pass labs Aleph5 ( DIY)
en als het echt oorlog moet zijn in het subgebied een Krell kst 100
van de stroombewerking heb ik afscheid genomen dat bracht meer problemen dan dat het zou moeten opleveren.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#4
de aangevers:
een krell cd  kav300 ( wordt vervangen door een metronome  ?? )
een Denon DP67L met aan zijn zijde een Stanton 881 element en een transrotor pre
en een Revox PR99
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#5
thomessen aktief filter
pre , een transrotor 8.2:
en als laatste  twee clonen van een bekend merk ,
topic over de bouw ervan is ook terug te vinden : ontwerp en bouw van de violators

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=19528.msg2861611#new

bekabeling : stroomkabels meest Belden op maat gemaakt.
interlinks : cd: eenweg signaal kabel
              : madrigaal
luidspreker kabel :  speciaal , info volgt nog 
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

holco

Mooie spulletjes hoor  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

Prachtig, ik kan het wel waarderen.
Mooi spul. Heb je de Aleph zelf gebouwd ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

Een Aleph 5 voor het sublaag? Dan neem ik aan dat daar een set hoog rendement subs aan hangen? Of iets dergelijks?

ruud2

Quote from: Leeuwarden on November  5, 2019, 16:36:31
Een Aleph 5 voor het sublaag? Dan neem ik aan dat daar een set hoog rendement subs aan hangen? Of iets dergelijks?

Quote from: Kingpin on November  5, 2019, 14:55:03
Prachtig, ik kan het wel waarderen.
Mooi spul. Heb je de Aleph zelf gebouwd ?

de aleph is gebouwd door een mede forumer .
bij deze subs moet je niet denken aan ht, ze draaien op een laag pitje mee dat kan de aleph makkelijk aan.
een heel ander verhaal wordt het als de krell ingezet wordt , deze heeft veel meer kracht en power.
maar bij normaal muziek luisteren heb je dat nauwelijks nodig, zet ik dan de rest uit rommelen de subs alleen maar een beetje mee.
andersom als de subs uit staan , mis je - iets-.
maar voor de rest wel heel veel dynamiek!


Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

Quote from: Peerless Monster on November  5, 2019, 14:07:27
Prachtige die oude rommel!
Je bent niet de enige die de oude apparatuur kan waarderen 😇

lekker zwaar allemaal en gebouwd voor langdurig luister plezier. ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

Quote from: holco on November  5, 2019, 14:47:59
Mooie spulletjes hoor  :clapping:
dank je, niet echt modern bling, maar het klinkt allemaal zo lekker "gewoon"
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Bas Akkerman

Juist tof, dit soort doordachte, met zorg samengestelde sets!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ruud2

Quote from: Bas Akkerman on November  5, 2019, 19:42:02
Juist tof, dit soort doordachte, met zorg samengestelde sets!

de ruimte doet ook evenredig veel mee !
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

fietser

Zijn wel echt klassiekers. Mooi
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Bas Akkerman

Quote from: ruud2 on November  5, 2019, 19:46:29
de ruimte doet ook evenredig veel mee !
Ok, de foto's zijn toch van jou begrijp ik?
Wat heb je aan de ruimte gedaan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ruud2

#16
Quote from: fietser on November  5, 2019, 20:07:35
Zijn wel echt klassiekers. Mooi

;D

Quote from: Bas Akkerman on November  5, 2019, 20:24:26
Ok, de foto's zijn toch van jou begrijp ik?
Wat heb je aan de ruimte gedaan?

ja, mijn luisterkamer
wat heb ik niet in de ruimte gedaan...zal even een linkje plaatsen anders moet ik zoveel uitleggen.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=69613.0
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

twani

Nou zeg, daar is weinig basic aan.   :blink:

Wat een mooi spul allemaal :pompom:

ruud2

#18
Quote from: twani on November  5, 2019, 20:32:57
Nou zeg, daar is weinig basic aan.   :blink:

Wat een mooi spul allemaal :pompom:

maar je kunt nog zo'n mooi spul hebben ,met  een slechte akoustiek kan het niet tot z'n recht komen ( zacht gezegd)
meer in jouw beleving, een slechte weg vol met gaten en dan een 911 8)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

INIURIA

Prachtige spullen. Als ik daarover zou beschikken, zou ik me niet naar de zolder laten jagen tenzij de woonkamer nog kleiner is. Maar als jij ervan geniet dan is er vanzelfsprekend niks aan het handje  ;D


ruud2

Quote from: INIURIA on November  8, 2019, 08:53:57
Prachtige spullen. Als ik daarover zou beschikken, zou ik me niet naar de zolder laten jagen tenzij de woonkamer nog kleiner is. Maar als jij ervan geniet dan is er vanzelfsprekend niks aan het handje  ;D

Quote from: morca on November  8, 2019, 09:12:11
Prachtige set Ruud :worship:

nee hoor ik heb me niet weg laten jagen, de ruimte is op de 1e verdieping en heb de zolder zelf erbij getrokken ! het vroeg gewoon om meer volume
woonkamer is groter maar dan zit ik met m'n hobby constant op m'n mede huisgenoten, had ik het vorige huis wel , en volgens de jongens ..ach daar heb je pa weer..
nu kan ik vrijwel ongestoord luisteren wanneer ik daar zin in heb en verstoor verder niemand in huis.
wel een hele egoistische hobby  :-X  maar alles went zo snel  >:D

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

INIURIA

Zit zeker wat herkenbaars in gezien mijn afwijkende muzieksmaak  :headbanging:

ruud2

Quote from: INIURIA on November  8, 2019, 13:12:57
Zit zeker wat herkenbaars in gezien mijn afwijkende muzieksmaak  :headbanging:

is maar net hoe je het bekijkt!
dan zou jouw smaak niet het nederlandse lied zijn ;D
wat dan wel?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

INIURIA

Voornamelijk deathmetal maar kan zeker ook rustigere muziek waarderen. Dat 'ach daar heb je pa weer...' herken ik zeker  :D