Roger's stereo set

Started by Roger Black, August 27, 2009, 14:56:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Quote from: Roger Black on March  6, 2017, 16:06:56
Haha nee ook niet. Nijmegen centrum  :)
Dan klopt je forum profile niet meer :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Roger Black

Al even niet geüpdatet zie ik.

Inmiddels wat transities meegemaakt.
Missions -> PMC GB1i
Cyrus 3i -> Naim Unitiqute

En sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van de PMC OB1. Ik heb deze lang lang geleden gehoord en nooit meer vergeten, dit was lange tijd mijn droomspeaker. Ze zijn wel groot  :-X


norman

Quote from: Roger Black on September 12, 2019, 10:24:20
Al even niet geüpdatet zie ik.

Inmiddels wat transities meegemaakt.
Missions -> PMC GB1i
Cyrus 3i -> Naim Unitiqute

En sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van de PMC OB1. Ik heb deze lang lang geleden gehoord en nooit meer vergeten, dit was lange tijd mijn droomspeaker. Ze zijn wel groot  :-X



Totdat je een keer de IB2i hoort ..... dan blijf je daarnaar verlangen.
Ik ben van Mission 700 serie naar FB1i naar OB1i  en nu naar IB2i en ik geloof dat ik nu op me eindbestemming ben :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Ralf67

Imposante luidsprekers.

TL klinkt toch altijd wel bijzonder, en ben zelf ook een TL gebruiker.

Ohm Ivo

Cool, PMC. Die PMC OB1 zien er indrukwekkend uit en zullen vast heel goed klinken.  :pompom:
Een vriend van mij heeft PMC-monitoren (2-weg). Ik weet niet welk model, maar ik vond ze erg goed klinken. Dat was mijn eerste aanraking met PMC, voor die tijd had ik er nog nooit van gehoord en sindsdien hou ik het merk in de gaten. Wat transmissielijn betreft; daar ben ik fan van en zodoende luister ik al zo'n jaartje of 30 naar TL's, maar dan van T&A. De basweergave van TL is wat mij betreft onovertroffen.

Veel luisterplezier met deze prachtige speakers!

Groet van Evert

Roger Black

Dank jullie wel!

De volgende stap is versterking, heeft er iemand advies mbt de OB1's? 
Voorkeur is om bij te Naim blijven. Eventueel in combinatie met de Unitiqute?

Kingpin

Quote from: Roger Black on September 13, 2019, 12:01:13
Dank jullie wel!

De volgende stap is versterking, heeft er iemand advies mbt de OB1's? 
Voorkeur is om bij te Naim blijven. Eventueel in combinatie met de Unitiqute?
Mooie speakers, gefeliciteerd !
Ben ook benieuwd welke versterking je gaat gebruiken als je de UQ als pre in zet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Roger Black

Quote from: Kingpin on September 13, 2019, 12:21:54
Mooie speakers, gefeliciteerd !
Ben ook benieuwd welke versterking je gaat gebruiken als je de UQ als pre in zet.

Ik zit natuurlijk een beetje te kijken naar de NAP155X of NAP200...

Roger Black

#258
Zondagochtend een lekker zonnig ritje naar Landgraaf gemaakt om een Naim Supernait op te halen. In vergelijking met de Unityqute erg veel vermogen, veel meer laag en meer controle. De Ob1's komen wat meer los.


Roger Black

Mooi zo  :music:

Xander32

Prachtige set met een mooi vrije opstelling ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roger Black

Quote from: Xander32 on November 11, 2019, 20:43:02
Prachtige set met een mooi vrije opstelling ook.

Dank je. Ik zie dat jij de Node 2 hebt? Hoe bevalt die? Gebruik je ook de DAC?

Marco66

Quote from: Roger Black on November 11, 2019, 19:13:08
Zondagochtend een lekker zonnig ritje naar Landgraaf gemaakt om een Naim Superuniti op te halen. In vergelijking met de Unityqute erg veel vermogen, veel meer laag en meer controle. De Ob1's komen wat meer los.



Is dit niet de Supernait?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Mooie set hoor. Ik heb zelf veel plezier van de NAP200, misschien ook iets voor jou om te overwegen? Ze zijn 2e hands best wel betaalbaar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roger Black


Roger Black

Quote from: Richi on November 11, 2019, 23:26:36
Mooie set hoor. Ik heb zelf veel plezier van de NAP200, misschien ook iets voor jou om te overwegen? Ze zijn 2e hands best wel betaalbaar.

Een NAP200 heb ik met de Supernait voorlopig niet nodig 🙂

Xander32

De Node bevalt erg goed, werkt erg prettig betreft de bediening, maar loopt bij mij over de Marantz HD-DAC1 (dac en hoofdtelefoonversterker).

Quote from: Roger Black on November 11, 2019, 21:02:03
Dank je. Ik zie dat jij de Node 2 hebt? Hoe bevalt die? Gebruik je ook de DAC?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT