Archidio Audio Littleone

Started by naish123, November 4, 2019, 09:04:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

BJF

#26
Hmm, ik zie het nu ook. Was een link naar Facebook. Zal straks even kijken of ik een screenshot kan plaatsen.

NAD M10 V2
Elac FS247

Deleted User

Deze link werkt niet... waarschijnlijk de BOB

jahtari

Waarom staat dit niet gewoon op een echte website?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

hpapen


Deleted User

......niet stiekum meeluistert naar wat er zich bij jou afspeelt....... Waar gaat dit over?

Het staat er echt.... Feestboek???

BJF

Ach, wat maakt dat uit? Ik 'zit op' Facebook en volg Archidio daar. Niks mis mee wat mij betreft.
NAD M10 V2
Elac FS247

Dura

Quote from: Jazzman on August 22, 2022, 21:35:55
......niet stiekum meeluistert naar wat er zich bij jou afspeelt....... Waar gaat dit over?

Het staat er echt.... Feestboek???

Denk dat dat een sneer is naar al die voice activated speakers van Google, Amazon, Apple etc. Die luisteren immers altijd omdat ze een commando moeten herkennen. En daar schijnt weleens misbruik van te worden gemaakt.
Maar waarom ze hun product daarmee positief moeten vergelijken snap ik totaal niet, dat zijn heel andersoortige speakers.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

BJF

Zou best kunnen.
Ik heb expres de adresbak van FB laten staan zodat duidelijk is waar de eerdere link naar verwees. Archidio heeft een FB-account, niks mis mee wat mij betreft en ik volg ze daar. Wil je daar ver van blijven, prima. Heeft m.i. niks met het onderwerp van dit topic te maken.
NAD M10 V2
Elac FS247

Motoindo

#34
Bob verkeerd nog in de experimentele fase, zo is de keuze voor de versterking nog niet gemaakt en wordt er nog nagedacht over de toepassing van een passief wisselfilter voor de coax. Gaat dus nog wel even duren voordat die er komt....

Mijn focus ligt momenteel op de ontwikkeling van de servo/sub, een klein mfb subje voor onder de LS3/5a. De versterker module bevat de laag eindtrap van de Grown/Up en is in een testopstelling te horen op de komende DAE in kamer 119. Samen met een setje Little/One MK2 en de nieuwe Grown/Up, zie servolabs.nl voor meer info.
Chris Camphuisen
https://servolabs.nl

jahtari

Zoveel goede ideeën, waarom geen scale up of meer geld/financiering om zaken sneller/beter van de grond te laten komen?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Motoindo

Quote from: jahtari on September 29, 2022, 07:29:31
Zoveel goede ideeën, waarom geen scale up of meer geld/financiering om zaken sneller/beter van de grond te laten komen?

Dat wil ik wel maar dacht dat het beter zou zijn om eerst tot optimaal klinkende en functionerende producten te komen alvorens aan massa productie te denken. Er zijn naar mijn idee al teveel overhaastig op de markt gebrachte producten die na een paar jaar al op de plank belanden omdat ze zijn ingehaald door betere producten of voortijdig overlijden door een focus op winstmaximalisatie ipv bouwkwaliteit.  Als ik iets koop wil ik graag dat het lang meegaat, net zoals de originele Philips MFB luidsprekers die na dik 50 jaar nog steeds muziek staan te maken. Ja ik ben ouderwets, sorry daarvoor.

Alles wordt momenteel nog in eigen beheer vervaardigd, niet alleen om de kosten beheersbaar te houden maar vooral ook omdat het mij in staat stelt het ontwerp te tunen en de productie ervan te optimaliseren. Voordat ik de massaproductie opstart en een batch van 100 stuks laat maken voor verscheping naar het buitenland wil ik graag zeker weten dat die het gewoon doen en niet de helft binnen een jaar terugkomt omdat ze defect zijn. Dat is naast rot voor de klant ook beter voor mijzelf, minder stress enzo.

De vervaardiging van de Little/One is een nogal bewerkelijk proces - denk aan 1 week om een set te zagen, cnc'en, lijmen, warnex'en, woofer van een starbass te voorzien, drivers in te bouwen, kabeltjes krimpen aan de BH2D module.....en nog wat stappen. Voor de Little/One ligt de scope nu in eerste instantie bij het uitbesteden van de fabricage van de kast zelf omdat daar de meeste uren in gaan zitten. Daarvoor ben ik opzoek naar een partij die niet pas vanaf 500 stuks in beweging komt maar wil meegroeien op de langere termijn. Wat betreft het aantrekken van vreemd kapitaal om een scale up te financieren, zodra daar de tijd rijp voor is gaan we dat zeker overwegen.  Met nadruk op we want vooralsnog is het voornamelijk nog een ik aangelegenheid. En dan het liefste we met ondernemers die er een beetje hetzelfde inzitten als ik, kwaliteit boven kwantiteit, lange termijnvisie etc.

Chris Camphuisen
https://servolabs.nl