Yippie

Author Topic: Archidio Audio Littleone  (Read 1011 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online naish123

Archidio Audio Littleone
« on: November 4, 2019, 09:04:55 »
Ik zit eraan te denken om over te gaan op actieve speakers. Onlangs het netwerk aangepakt en verbetert en streaming is nu zo goed dat vinyl en cd hier niet meer aan kunnen tippen.
En, de set wordt weer mooi minimalistisch.

Maar, iemand de Archidio speakers weleens beluisterd?
https://archidio.nl/

https://www.hifi.nl/artikel/27409/Archidio-Audio-Littleone-mfb-luidsprekers-gebouwd-in-Amsterdam.html

In het verleden een tijdje gespeeld met een set MFB speakers maar de looks van deze oude MFB's was dusdanig kringloop dat ik weer ze hebt verkocht. Speakers klonken wel erg goed en er zat een bak laag in.

Ik ben benieuwd en denk dat ik een luistersessie ga aanvragen.
Hegel H80 - Kef LS50 - Rpi3 Allo Digione signature - (Roon endpoint) - Gaia - Dual 704

Online Leeuwarden

Re: Archidio Audio Littleone
« Reply #1 on: November 4, 2019, 10:20:51 »
Volgens mij heb ik deze ooit gehoord op een ZBA luisterdag waar de ontwerper ze had staan. Wat ik me er van kan herinneren was dat het indrukwekkend is wat er uit zo'n kleine speaker aan geluid komt. Ik zou ze zeker gaan beluisteren!

Online naish123

« Reply #2 on: November 4, 2019, 10:31:43 »
Volgens mij heb ik deze ooit gehoord op een ZBA luisterdag waar de ontwerper ze had staan. Wat ik me er van kan herinneren was dat het indrukwekkend is wat er uit zo'n kleine speaker aan geluid komt. Ik zou ze zeker gaan beluisteren!

Ok. Bedankt voor de reactie.
Hegel H80 - Kef LS50 - Rpi3 Allo Digione signature - (Roon endpoint) - Gaia - Dual 704

Online toetertje

• HT forum donateur
  • Junior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 7
  • I love the HTforum
« Reply #3 on: November 4, 2019, 11:32:37 »
Ik heb ze toen ook gehoord op een Zba luisterdag. Ze hebben op mij ook een flinke indruk achtergelaten.
Dacht eerst dat ik in de maling genomen werd, en dat er stiekem toch een sub meedraaide.  :o

Online Leeuwarden

« Reply #4 on: November 4, 2019, 11:44:07 »
Ja, dat gevoel had ik ook... bijzonder speakertje ...

Offline Barry32

« Reply #5 on: November 4, 2019, 14:32:42 »
Inderdaad luisteren en vergelijken met je huidige set. Ik heb soms het idee dat met de DSP in active speakers een soort 'loudness en galm' wordt aangezet want bij sommige soorten muziek wel lekker klinkt maar op andere momenten too much is.
« Last Edit: November 4, 2019, 14:34:41 by Barry32 »
Innuos Zen MKII - Linn Majik DS-I - KEF LS50

Offline Barry32

« Reply #6 on: November 4, 2019, 14:33:49 »
Inderdaad luisteren en vergelijken met je huidige set. Ik heb soms het idee dat met DSP in active speakers een soort 'loudness en galm' wordt aangezet want bij sommige soorten muziek wel lekker klinkt maar op andere momenten too much is.
Innuos Zen MKII - Linn Majik DS-I - KEF LS50

Offline BJF

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 127
  • Stadjer
« Reply #7 on: November 4, 2019, 16:59:09 »
Ik ben toch wel nieuwsgierig geworden, kende het merk niet. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag waar ik ze in het noorden kan beluisteren.
Er gaat niets boven Groninger koek

| ?? | ?? | ASAT |

Online naish123

« Reply #8 on: November 4, 2019, 18:22:27 »
Inmiddels al telefonisch gehad met Chris Camphuisen. Afspraak gemaakt dat, als ik toch in buurt ben bij een klant kom luisteren.

Offline BJF

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Stadjer
« Reply #9 on: November 6, 2019, 11:36:03 »
Ik ben toch wel nieuwsgierig geworden, kende het merk niet. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag waar ik ze in het noorden kan beluisteren.
Helaas niet te beluisteren hier in het noorden, alleen op afspraak in Amsterdam of Diemen. Wie weet waag ik er tzt een reisje aan.

| ?? | ?? | ASAT |

Offline bva

« Reply #10 on: December 22, 2019, 23:27:24 »
Heeft iemand intussen deze luidsprekers beluisterd en zo ja wat is je mening?

Offline BJF

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Stadjer
« Reply #11 on: December 23, 2019, 08:45:28 »
Nog niet helaas. Ik heb mijn belangstelling voor een (betaalde) thuisdemo via e-mail kenbaar gemaakt, maar i.t.t. tot een eerder bericht mijnerzijds werd mijn laatste e-mail niet beantwoord.

| ?? | ?? | ASAT |