Archidio Audio Littleone

Started by naish123, November 4, 2019, 09:04:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naish123

Ik zit eraan te denken om over te gaan op actieve speakers. Onlangs het netwerk aangepakt en verbetert en streaming is nu zo goed dat vinyl en cd hier niet meer aan kunnen tippen.
En, de set wordt weer mooi minimalistisch.

Maar, iemand de Archidio speakers weleens beluisterd?
https://archidio.nl/

https://www.hifi.nl/artikel/27409/Archidio-Audio-Littleone-mfb-luidsprekers-gebouwd-in-Amsterdam.html

In het verleden een tijdje gespeeld met een set MFB speakers maar de looks van deze oude MFB's was dusdanig kringloop dat ik weer ze hebt verkocht. Speakers klonken wel erg goed en er zat een bak laag in.

Ik ben benieuwd en denk dat ik een luistersessie ga aanvragen.

Leeuwarden

Volgens mij heb ik deze ooit gehoord op een ZBA luisterdag waar de ontwerper ze had staan. Wat ik me er van kan herinneren was dat het indrukwekkend is wat er uit zo'n kleine speaker aan geluid komt. Ik zou ze zeker gaan beluisteren!

naish123

Quote from: Leeuwarden on November  4, 2019, 10:20:51
Volgens mij heb ik deze ooit gehoord op een ZBA luisterdag waar de ontwerper ze had staan. Wat ik me er van kan herinneren was dat het indrukwekkend is wat er uit zo'n kleine speaker aan geluid komt. Ik zou ze zeker gaan beluisteren!

Ok. Bedankt voor de reactie.

toetertje

Ik heb ze toen ook gehoord op een Zba luisterdag. Ze hebben op mij ook een flinke indruk achtergelaten.
Dacht eerst dat ik in de maling genomen werd, en dat er stiekem toch een sub meedraaide.  :o

Leeuwarden

Ja, dat gevoel had ik ook... bijzonder speakertje ...

Barry32

#5
Inderdaad luisteren en vergelijken met je huidige set. Ik heb soms het idee dat met de DSP in active speakers een soort 'loudness en galm' wordt aangezet want bij sommige soorten muziek wel lekker klinkt maar op andere momenten too much is.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Barry32

Quote from: Barry32 on November  4, 2019, 14:32:42
Inderdaad luisteren en vergelijken met je huidige set. Ik heb soms het idee dat met DSP in active speakers een soort 'loudness en galm' wordt aangezet want bij sommige soorten muziek wel lekker klinkt maar op andere momenten too much is.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

BJF

Ik ben toch wel nieuwsgierig geworden, kende het merk niet. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag waar ik ze in het noorden kan beluisteren.
NAD M10 V2
Elac FS247

naish123

Inmiddels al telefonisch gehad met Chris Camphuisen. Afspraak gemaakt dat, als ik toch in buurt ben bij een klant kom luisteren.

BJF

Quote from: BJF on November  4, 2019, 16:59:09
Ik ben toch wel nieuwsgierig geworden, kende het merk niet. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag waar ik ze in het noorden kan beluisteren.
Helaas niet te beluisteren hier in het noorden, alleen op afspraak in Amsterdam of Diemen. Wie weet waag ik er tzt een reisje aan.
NAD M10 V2
Elac FS247

bva

Heeft iemand intussen deze luidsprekers beluisterd en zo ja wat is je mening?

BJF

Nog niet helaas. Ik heb mijn belangstelling voor een (betaalde) thuisdemo via e-mail kenbaar gemaakt, maar i.t.t. tot een eerder bericht mijnerzijds werd mijn laatste e-mail niet beantwoord.
NAD M10 V2
Elac FS247

BJF

... en ik heb er afgelopen week opnieuw een mailtje aan gewaagd. Benieuwd of er nu wel gereageerd wordt, anders toch maar eens telefonisch benaderen.
NAD M10 V2
Elac FS247

Ralf67


ajbeefde

Staan 2 06 nummers op hun webpagina..... dus.......  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bva

Een zeer goede luidspreker. Veel beter dan bijvoorbeeld de KEF LSX.

BJF

Via Whatsapp contact gehad, en daarna ook via mail.
Ik twijfel nog over de afwerking (Warnex), zou ze in het echt moeten zien om daarover een goed oordeel te kunnen vormen. Maar Diemen is niet naast de deur voor me.

Er werd mij bovendien een MK2 aangeboden, met andere speakerunits. Wel de helft duurder.

Twijfel alom dus :confused:

Voor de huidige eigenaars: wat gebruiken jullie als bron? Ik denk zelf aan een Bluesound Node.
NAD M10 V2
Elac FS247

Dirk

ik ben er ook al serieus over aan het denken geweest om deze aan te schaffen, echter het feit dat ze enkel RCA ingangen hebben is voor mij momenteel het struikelblok, omdat alles hier gebalanceerd is aangesloten. (afstand tot apparatuur is ook te lang om met RCA te werken)
concrete plannen om XLR aansluiting aan te bieden hebben ze naar eigen zeggen niet...dus 'k zal er misschien binnenkort toch maar eens een set gaan bestellen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BJF

Ik heb inmiddels een setje Little/Ones thuisstaan, de MK2. Ze staan nog niet op de definitieve plek, ben er mee aan het spelen.

De veranderingen t.o.v. versie 1:
'Grootste verbeteringen zijn de ScanSpeak 15W8434G00 woofer, nieuwe versie StarBass54 opnemer die minder gevoelig is voor rf storingen - denk telefoon ''kritz kritz'' geluidjes en een andere tweeter: SBacoustics SB26STCN-C000-4 (ipv de Dayton ND28F) waardoor een betere stereo afbeelding bereikt wordt.
En diverse aanpassingen in het wisselfilter en sublaag circuit.
Ook de behuizingen zijn verbeterd en zijn nu vervaardigd uit: door en door zwart MDF.
Dit is tweemaal zo zwaar, dicht en hard.
'

Zie ook link.
NAD M10 V2
Elac FS247



bva

Quote from: BJF on October 11, 2021, 09:58:49
Ik heb inmiddels een setje Little/Ones thuisstaan, de MK2. Ze staan nog niet op de definitieve plek, ben er mee aan het spelen.

De veranderingen t.o.v. versie 1:
'Grootste verbeteringen zijn de ScanSpeak 15W8434G00 woofer, nieuwe versie StarBass54 opnemer die minder gevoelig is voor rf storingen - denk telefoon ''kritz kritz'' geluidjes en een andere tweeter: SBacoustics SB26STCN-C000-4 (ipv de Dayton ND28F) waardoor een betere stereo afbeelding bereikt wordt.
En diverse aanpassingen in het wisselfilter en sublaag circuit.
Ook de behuizingen zijn verbeterd en zijn nu vervaardigd uit: door en door zwart MDF.
Dit is tweemaal zo zwaar, dicht en hard.
'

Zie ook link.

Heb je al een eerste indruk?

BJF

Ze klinken lekker, veel meer kan ik er niet van zeggen. Ik heb nooit de eerste versie gehoord, dus een vergelijk heb ik niet. Het gebruiksgemak in combinatie met een Chromecast Audio is hoog. Verwacht van mij geen diepgaande review met beschrijving van klankkleuren e.d. Ik meen gelezen te hebben dat Hifi.nl de nieuwe versie inmiddels heeft beluisterd en gereviewed.

De Warnex afwerking is niet echt mijn ding, maar dat is natuurlijk gemakkelijk te verhelpen door ze te (laten) spuiten. De leds die aangaan als de speakers spelen zijn groot en rood. Daar plak ik binnenkort in elk geval 'iets' overheen zodat ze minder aanwezig zijn.

Ik ben voor nu tevreden, ga ze nog op verschillende plekken in (de) huis(kamer) proberen.
NAD M10 V2
Elac FS247

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

BJF

#24
Archidio komt met een nieuw model, de BOB

Edit: geplaatste link werkt niet helaas.
NAD M10 V2
Elac FS247