Hoe streamingdiensten illegaal downloaden stimuleren

Started by Fox, November 2, 2019, 13:18:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fox

Nederland heeft er sinds vorige maand weer een nieuwe filmstreamingdienst bij. Op social media werd de komst van Disney+ toegejuicht, maar klonken er ook diverse kritische geluiden. Loopt het aantal aanbieders inmiddels niet de spuigaten uit? En op welke dienst kun je nu precies welke films en series kijken? En een vraag die vanaf de zijlijn gesteld werd: speelt de versnippering van het aanbod illegaliteit in de hand?

https://www.entertainmentbusiness.nl/film/help-alweer-een-nieuwe-aanbieder/

Een rekensom wijst uit dat de HD- en 4K-allesvreter tussen de 60 en 70 euro in de maand kwijt is.

holco

€70 = gelijk aan 2 Blu-Ray's, ik zeg "mooi toch"  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gerard1

Die diensten gaan toch per maand, wissel je gewoon regelmatig ;D
Je kan toch niet alles gelijk kijken ;)

TopGun2010

Quote from: gerard1 on November  2, 2019, 13:30:41
Die diensten gaan toch per maand, wissel je gewoon regelmatig ;D
Je kan toch niet alles gelijk kijken ;)
Daar gaan we wel heen inderdaad. Netflix is vooralsnog wel een blijver.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

darkrunner

#4
Men Dl gebruik is met 0ù gedaald sinds ik Netflix heb, ik betaal ook maar €14 om de 4 maand voor Netflix (gedeeld abo met 4)

Die streamingdiensten zijn goed voor series voor films wil ik andere kwaliteit.

Jack_D

Een klassiek gevalletje eigen glazen ingooien. of misschien moet je het zien als een veldslag waar over een paar jaar maar een paar grote spelers van overblijven.....

Om maar een voorbeeld te geven, Netflix maakt geen cent winst, moest vrij recent nog 2 miljard extra lenen. Het houd een keer op....

De toekomst zal het uitwijzen.

Tabcam

Quote from: Fox on November  2, 2019, 13:18:04
Nederland heeft er sinds vorige maand weer een nieuwe filmstreamingdienst bij. Op social media werd de komst van Disney+ toegejuicht, maar klonken er ook diverse kritische geluiden. Loopt het aantal aanbieders inmiddels niet de spuigaten uit? En op welke dienst kun je nu precies welke films en series kijken? En een vraag die vanaf de zijlijn gesteld werd: speelt de versnippering van het aanbod illegaliteit in de hand?

https://www.entertainmentbusiness.nl/film/help-alweer-een-nieuwe-aanbieder/

Een rekensom wijst uit dat de HD- en 4K-allesvreter tussen de 60 en 70 euro in de maand kwijt is.

Je hoeft ze toch niet continue allemasl tegelijk te hebben. En dan kan je abbonnementen ook nog legaal delen in een aantal gevallen. Ik kan toch niet alles kijken.

Het grootste nadeel zijn films. Je verwacht, net als vroeger met de videotheek, dat half jaar oude films wel uitkomen. Dat is dus niet mogelijk. Wat dat betreft ben ik het deels met je eens.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Fox

Quote from: holco on November  2, 2019, 13:27:49
€70 = gelijk aan 2 Blu-Ray's, ik zeg "mooi toch"  ;D

Ik weet waar jij je BD's koopt, maar ik betaal gemiddeld 12 euro  :-X

JunkO

Gewoon Kodi met de juiste add-ons installeren en klaar. Geen gezeik met het hoeven te missen van films of series omdat ze toevallig geen deal hebben gesloten met jouw streamingdienst.

Ja, dit is niet helemaal legaal, maar we zijn toch niet allemaal roomser dan de paus hier of wel?!  ::) :laugh:
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

Lucky.L

Quote from: JunkO on February 20, 2020, 14:56:48
Gewoon Kodi met de juiste add-ons installeren en klaar. Geen gezeik met het hoeven te missen van films of series omdat ze toevallig geen deal hebben gesloten met jouw streamingdienst.

Ja, dit is niet helemaal legaal, maar we zijn toch niet allemaal roomser dan de paus hier of wel?!  ::) :laugh:
Nou,een hoop wel hoor  ::) !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

kappa9

Quote from: JunkO on February 20, 2020, 14:56:48
Gewoon Kodi met de juiste add-ons installeren en klaar. Geen gezeik met het hoeven te missen van films of series omdat ze toevallig geen deal hebben gesloten met jouw streamingdienst.

Ja, dit is niet helemaal legaal, maar we zijn toch niet allemaal roomser dan de paus hier of wel?!  ::) :laugh:

Met VPN?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

reza

Quote from: JunkO on February 20, 2020, 14:56:48
Gewoon Kodi met de juiste add-ons installeren en klaar. Geen gezeik met het hoeven te missen van films of series omdat ze toevallig geen deal hebben gesloten met jouw streamingdienst.

Ja, dit is niet helemaal legaal, maar we zijn toch niet allemaal roomser dan de paus hier of wel?!  ::) :laugh:

Dit gaat sowieso niet werken als je een beetje groot scherm hebt..
Niemand die van onze hobby houd kijkt toch op de manier die je beschrijft? Althans dat lijkt me niet.
Op een tvtje van 40 inch is het misschien nog wel te bekijken ( alhoewel.. ) maar zodra je een beetje groot scherm hebt ziet het er gewoon niet meer uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Tabcam

Met muziek zie je het omgekeerde. Ondanks dat er wel enig verschil is, hebben de grootste een vergelijkbaar aanbod. Ze vangen nu met streaming veel meer dan alles tien jaar geleden. Ben wel benieuwd hoeveel we aan films e.d. uitgeven in vergelijking met muziek.

Quote from: JunkO on February 20, 2020, 14:56:48
Gewoon Kodi met de juiste add-ons installeren en klaar. Geen gezeik met het hoeven te missen van films of series omdat ze toevallig geen deal hebben gesloten met jouw streamingdienst.

Ja, dit is niet helemaal legaal, maar we zijn toch niet allemaal roomser dan de paus hier of wel?!  ::) :laugh:
Ik zou me trouwens wel op één of twee grote streaming services abonneren. Veel gemakkelijker en vaak veel betere kwaliteit. Je gebruikt dit toch niet als excuus om gratis content te kijken :devil:.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

kappa9

Kodi is wel van slechte kwaliteit. Is het niet het beeld dan wel het geluid wat niet om aan te horen is. Ik stoor me daar enorm aan.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Malignant

Quote from: TabCam on March  1, 2020, 08:13:43
Met muziek zie je het omgekeerde. Ondanks dat er wel enig verschil is, hebben de grootste een vergelijkbaar aanbod.

Was het maar zo'n walhalla inderdaad, maar het systeem van muziek werkt helaas compleet anders dan met series/films tegenwoordig. Producent is distributeur v.s. Producent EN distributeur.

Alles onderbrengen bij 1 of 2 diensten zal ook niet de oplossing zijn ben ik bang. Dit zal een negatief effect op de prijs stelling hebben omdat er geen concurrentie meer is en het zal de creativiteit ook ten nadele komen.

Enige oplossing is toch wel een soortgelijk systeem nastreven als met muziek. Producent en distributeur dienen gescheiden te blijven. Alleen dan kan je een eventueel egale content verdeling krijgen. Maar dat zal men weer niet willen want dan heeft men onderling weer geen voordeel meer door "exclusives". Produceren en distribueren is gewoon te veel verwoven met elkaar helaas, waardoor ik niet verwacht dat het beter zal worden. Ben bang dat het juist nog meer gaat fragmenteren.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

home@the movies

#15
Quote from: JunkO on February 20, 2020, 14:56:48
Gewoon Kodi met de juiste add-ons installeren en klaar. Geen gezeik met het hoeven te missen van films of series omdat ze toevallig geen deal hebben gesloten met jouw streamingdienst.

Ja, dit is niet helemaal legaal, maar we zijn toch niet allemaal roomser dan de paus hier of wel?!  ::) :laugh:

Ik denk dat je niet helemaal doorhebt hoe de meeste van ons hier hun hobby beleven ;-) dat is meestal niet op bovenstaande manier.

JunkO

Quote from: kappa9 on March  1, 2020, 00:44:18
Met VPN?

Zonder, misschien niet verstandig maar heb nog nooit anders gedaan.

Quote from: reza on March  1, 2020, 07:55:14
Dit gaat sowieso niet werken als je een beetje groot scherm hebt..
Niemand die van onze hobby houd kijkt toch op de manier die je beschrijft? Althans dat lijkt me niet.
Op een tvtje van 40 inch is het misschien nog wel te bekijken ( alhoewel.. ) maar zodra je een beetje groot scherm hebt ziet het er gewoon niet meer uit.

Eerlijk gezegd heb ik een oude full hd plasma van 42 inch en daar op ziet het er echt prima uit. Het zal ongetwijfeld anders zijn op een 65 inch 4K OLED of nog grotere beamer.
Voor mij is films kijken echter bijzaak, mijn hobby is hifi en muziek luisteren en daaraan stel ik veel hogere eisen wat bron en geluidsweergave betreft.

Quote from: TabCam on March  1, 2020, 08:13:43
Ik zou me trouwens wel op één of twee grote streaming services abonneren. Veel gemakkelijker en vaak veel betere kwaliteit. Je gebruikt dit toch niet als excuus om gratis content te kijken :devil:.

Ik zit erover te denken om een Netflix abo te nemen zodra ik m'n oude plasma heb vervangen door een 55" LG OLED die ik op het oog heb. Echter zijn er wel plugins beschikbaar die 4K ondersteunen dus die zal ik ook zeker eerst testen. Ik merk in gesprekken met collega's die wel Netflix hebben dat hier toch een flink aantal series op ontbreken die ik zelf kijk, dat vind ik zo jammer. Die versplintering van diensten is het grootste manco.

Quote from: kappa9 on March  2, 2020, 14:19:32
Kodi is wel van slechte kwaliteit. Is het niet het beeld dan wel het geluid wat niet om aan te horen is. Ik stoor me daar enorm aan.

Daar ben ik het totaal niet mee eens, al ben ik eerlijk gezegd minder kritisch dan bij het luisteren van muziek. Ik maak gebruik van een betaald Real Debrid account voor de bronnen en de kwaliteit is meestal prima. Zoals gezegd kijk ik maar op een 42" full HD tv en ben ik geen "videophile" zoals anderen in dit topic waarschijnlijk wel zijn. Voor het gros van de mensen is Kodi echter meer dan voldoende.

Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks