Beamerlamp en veelvuldige stroomuitval

Started by jeepee, November 1, 2019, 22:00:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Mijn ouders hebben een leuke Panasonic beamer in Frankrijk waar ze wonen. Nu valt daar best vaak de stroom uit terwijl ze kijken. Dit is natuurlijk slecht voor de lamp. Is een back-ups een oplossing.Of heeft dat weinig zin.

J.A.F._Doorhof

Een UPC is perfect.
Een projector die uitvalt is funest voor de lamp. Die moet echt koelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeepee

#2
Quote from: J.A.F._Doorhof on November  1, 2019, 22:12:47
Een UPC is perfect.
Een projector die uitvalt is funest voor de lamp. Die moet echt koelen.

Dank voor je reactie. Is het zo dat de UPS het bv na een seconde overneemt, zodat de lamp wel uitgaat maar dat de ventilator dan meteen aanslaat? Is het aan te raden om een bepaald type UPS kopen? Ik kende zo'n apparaat eigenlijk nauwelijks dus heb ook niet zo een, twee, drie een idee welk type het beste is, zonder meteen heel diep in portemonnaie te tasten.

PascalP

Een UPS heeft in interne accu, dus als de stroom uitvalt met de projector er niks van en blijft deze gewoon op de accu doordraaien.
Hoe lang hij door kan blijven draaien hangt natuurlijk van de capaciteit van de UPS af, maar ruim voldoende om de projector netjes uit te schakelen
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

jeepee

#4
Quote from: PascalP on November  2, 2019, 02:44:03
Een UPS heeft in interne accu, dus als de stroom uitvalt met de projector er niks van en blijft deze gewoon op de accu doordraaien.
Hoe lang hij door kan blijven draaien hangt natuurlijk van de capaciteit van de UPS af, maar ruim voldoende om de projector netjes uit te schakelen
Ok ik dacht dat er misschien eerst een seconde tussen uitval zou zitten en overnamen door de accu. Maar dat is dus niet zo. Verder kijken hoeft niet maar gaat er dan om dat je het uit kan zetten en de fan kan laten draaien. De beamer trekt 350 watt, dus elke UPS die 350 kan leveren voldoet dus waarschijnlijk?

jantje112

Als ze veelvuldig problemen hebben, waarom dan niet even doorbijten en een powerwall (of soortgelijk) installeren.

jeepee

Quote from: jantje112 on November  2, 2019, 08:49:21
Als ze veelvuldig problemen hebben, waarom dan niet even doorbijten en een powerwall (of soortgelijk) installeren.

Kende dat niet. Mooi systeem. Maar beetje overkill voor mijn ouders. Meestal is stroomuitval heel kort. Mijn ouders vinden dat ook niet zo erg. Het is dus alleen om beamerlamp te beschermen.