Amazon.nl wordt volgend jaar een volwaardige webwinkel

Started by Teejoo, November 1, 2019, 14:29:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Ik ben dan wel heel benieuwd welke uitgaves ze gaan voeren qua blu-ray en UHD. Zou mooi zijn als ook de uk versies beschikbaar maken aangezien in Duitsland zelfs de UHD's soms verminkt worden door lokale versies. In NL en Dui geldt dat soweiso voor veel blu-rays. Prijsmatig ben ik ook wel gespannt :-)
Ik bestel nu noodgedwongen alles in de uk.

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4901256/amazonnl-wordt-volgend-jaar-een-volwaardige-webwinkel

8mile

Hoezo verminkt? Krijgt een bedrijf niet gewoon de rechten van een film voor Duitsland, net zoals in de UK en blijft de content verder gewoon intact (behalve dan misschien ingebakken subtitles op sommige plekken in films)?

Wat mij niet bevalt aan Amazon is dat je niet met PayPal kunt betalen, maar wel dan nu met iDEAL op nederlandse en duitse Amazon heb ik gelezen. Filmaanbod op Ebay is trouwens veel groter en overzichtelijker. UHD is ook regiovrij dus dat kun je wereldwijd kopen.

Teejoo

Quote from: 8mile on November  1, 2019, 14:58:16
Hoezo verminkt? Krijgt een bedrijf niet gewoon de rechten van een film voor Duitsland, net zoals in de UK en blijft de content verder gewoon intact (behalve dan misschien ingebakken subtitles op sommige plekken in films)?

Wat mij niet bevalt aan Amazon is dat je niet met PayPal kunt betalen, maar wel dan nu met iDEAL op nederlandse en duitse Amazon heb ik gelezen. Filmaanbod op Ebay is trouwens veel groter en overzichtelijker. UHD is ook regiovrij dus dat kun je wereldwijd kopen.
Dat zou je denken. Je ziet in NL en Duitsland dat blu-rays frequent worden uitgebracht met vaak mindere geluidssporen en soms zelfs andere beeldformaten (vaak 16:9). Bij UHD's heb ik dat nog nooit gezien, maar recent in Duitsland John Wick gekocht waarop alleen duitse ondertiteling staat, en dus geen engels (of NL). Gelukkkig wel Atmos in het Engels, maar blijkbaar is dit bij sommige films dan weer op basis van DD ipv de lossless variant. Bij deze titel was het dan ook een lokale Duitse Concorde uitgave ipv WB.

Ik zal idd eens op ebay gaan kijken. Loop je dan niet tegen import aan?

Edit: Ik heb eens op ebay gekeken, maar dat vind ik niet echt interessant tov Amazon zo op het eerste gezicht

8mile

Quote from: Teejoo on November  1, 2019, 16:05:25
Dat zou je denken. Je ziet in NL en Duitsland dat blu-rays frequent worden uitgebracht met vaak mindere geluidssporen en soms zelfs andere beeldformaten (vaak 16:9). Bij UHD's heb ik dat nog nooit gezien, maar recent in Duitsland John Wick gekocht waarop alleen duitse ondertiteling staat, en dus geen engels (of NL). Gelukkkig wel Atmos in het Engels, maar blijkbaar is dit bij sommige films dan weer op basis van DD ipv de lossless variant. Bij deze titel was het dan ook een lokale Duitse Concorde uitgave ipv WB.

Ik zal idd eens op ebay gaan kijken. Loop je dan niet tegen import aan?

Edit: Ik heb eens op ebay gekeken, maar dat vind ik niet echt interessant tov Amazon zo op het eerste gezicht
Er zijn ook vaker meer versies van films qua beeldformaat, dat lijkt mij niet echt relevant tenzij oa resolutie, de verhoudingen niet kloppen en delen buiten beeld vallen. Geluid daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.

Ik koop veel blu-ray's, duitse eigenlijk liever niet vanwege ondertiteling. Ik had laatst Vice, daar is af en toe een TV met praat in beeld, dat doen ze dan ondertitelen, ook met subtitles uit, vind ik vreselijk irritant. Ik heb trouwens ook een Blu-ray uit Australie, amerikaanse film, die stukje text in het duits heeft. Misschien dat die film alleen in Duitsland op Blu-ray is gezet en dat ze die zo hebben overgenomen. Ik ken ook een Blu-ray waar de verhoudingen helemaal niet kloppen en mensen vierkante koppen hebben, gewone engelse uitgave, Glengarry Glen Rose. Ze kunnen eigenlijk doen wat ze willen dat is het probleem.

Mij is verteld dat bij de USA import in prijs is inbegrepen op Ebay. Bij bepaalde producten betaal je dat los maar dan staat het er ook bij. Ik koop vaker in de USA, regiovrij dat wel, film zijn daar sowieso goedkoper als hier. Probleem is dat vaak veel geld in rekening wordt gebracht voor verzenden.

Ik kijk altijd wel op meer plekken als ik een film wil hebben. Ik kijk ook vaker even op Blu-raycom i.v.m. regio en ondertiteling. Laatst had iemand uit de USA de amerikaanse blu-ray Pet Sematary, remake, met nederlandse ondertiteling voor minder als 13 euro inclusief verzenden.

Teejoo

Quote from: 8mile on November  1, 2019, 20:24:32
Er zijn ook vaker meer versies van films qua beeldformaat, dat lijkt mij niet echt relevant tenzij oa resolutie, de verhoudingen niet kloppen en delen buiten beeld vallen. Geluid daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Wat je qua formaten in NL geregeld ziet is dat ze 16:9 maken van een 21:9 film. Maar nog erger is idd dat ze gewoon niet de best mogelijke audiotrack erop zetten. Job heeft wel eens uitgelegd dat dat met licenties te maken heeft dacht ik.

Maar goed, ik ben dus benieuwd wat dit NL domein gaat brengen op blu-ray en UHD gebied.

Fox

goed plan ik koop daar al veel en geen gedoe met allerlei BBFC gecensureerde versies als in de UK  :(

en acties als deze kom je daar ook tegen UHD's voor 12,99  :colgate:

https://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B07J3H1F4K/areadvd0e

Teejoo

Quote from: Fox on November  2, 2019, 13:11:41
goed plan ik koop daar al veel en geen gedoe net allerlei BBFC gecensureerde versie als in de UK  :(

en acties als deze kom je daar ook tegen UHD's voor 12,99  :colgate:

https://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B07J3H1F4K/areadvd0e
Ik begrijp eigenlijk niet wat je nu wil zeggen?

8mile

Quote from: Teejoo on November  2, 2019, 10:03:14
Wat je qua formaten in NL geregeld ziet is dat ze 16:9 maken van een 21:9 film. Maar nog erger is idd dat ze gewoon niet de best mogelijke audiotrack erop zetten. Job heeft wel eens uitgelegd dat dat met licenties te maken heeft dacht ik.

Maar goed, ik ben dus benieuwd wat dit NL domein gaat brengen op blu-ray en UHD gebied.
Maakt het dan wat uit? Behalve dan voor mensen die voorkeur voor de een of andere aspect ratio hebben?

Als je kijkt naar bijvoorbeeld Avatar waarom is het dan fout dat bepaalde blu-ray etc.. releases met verschillende aspect ratios te koop zijn?
''James Cameron informed that Avatar was being shot in "a 16:9 ratio." 3D theatrical exhibition would be in 1.78:1 in the theaters that could project it at that ratio; for 2D theatrical exhibition, a cinemascope-ratio (2.39:1) picture was being extracted from the 1.78:1 frame. ''

scoc

Ik vermoed dat Amazon.nl gewoon een portal of schil wordt bovenop het bestaande aanbod. Ze gaan echt geen specifiek aanbod voorzien lijkt mij.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on November  2, 2019, 19:00:22
Ik vermoed dat Amazon.nl gewoon een portal of schil wordt bovenop het bestaande aanbod. Ze gaan echt geen specifiek aanbod voorzien lijkt mij.
Dat zou heel goed kunnen. De vraag is dan op welk bestaand aanbod. Zal dan wel DE zijn.

scoc

Quote from: Teejoo on November  2, 2019, 19:10:54
Dat zou heel goed kunnen. De vraag is dan op welk bestaand aanbod. Zal dan wel DE zijn.
Ik vrees het DE aanbod ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050