Advies over inrichting Thuisbioscoop :)

Started by Themartyhimself, October 31, 2019, 20:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Themartyhimself

Hey allemaal!

Ben nieuw hier! Hoop dat ik deze vraag in de juiste topic plaats!

Ik had een vraag over het inrichten van een thuisbios m.b.t het geluid en het beeld. Eind volgend jaar (december) verhuis ik naar een nieuw huis waar plaats is voor een thuisbioscoop en ik wilde deze inrichten met de volgende spullen:

KLIPSCH: R-620-F VLOERSTAANDE SPEAKERS - ZWART (2x)
KLIPSCH: SPL-150 SUBWOOFER - ZWART
KLIPSCH: RP-504C CENTERSPEAKER - ZWART
KLIPSCH: RP-402S SURROUND SPEAKERS 2 STUKS - ZWART
DENON: AVR-X2600H 7.2-KANAALS SURROUND RECEIVER - ZWART
BenQ CinePrime W2700 beamer
Playstation 5 (Dan hopelijk uit)
Logitech Harmony Elite
Evt. Nvidia Shield?

Wat is jullie ervaring met Klipsch en zou dit een goede set-up zijn? (Ben redelijk noobish w.b. home theater) Ook is de ruimte die ik ervoor wil gebruiken de zolder van het nieuwbouwhuis. Dit is echter wel een dwarskap, dus moet even kijken hoe ik hier een mooie vierkante ruimte van kan maken i.v.m het weerkaatsen van het geluid etc.

Dank jullie wel! :)

reza

Hoi,

Welkom hier op het forum :thumbs-up:

In mijn beleving is klipsch voor home cinema, bijna niet te kloppen! Voor stereo zou ik niet gelijk heel enthousiast worden maar voor ht :wub:
Mooie speakers trouwens! Ik heb dezelfde center als jij en die klinkt fantastisch!

Projector zou ik voor een Sony/JVC gaan, mits je budget toereikend is aangezien die weer niet te kloppen zijn voor je home theater.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Themartyhimself

Hey Reza,

Dank je wel voor je snelle reply!

Welke Sony/JVC 4k Beamer zou jij aanraden? Budget ligt zo tussen de 1.5k - 2.5k voor een beamer. Ook hoorde ik dat qua zwartwaarden je het beste een grijs projectiescherm kan kopen?

angelo41

hier maak ik ook gebruik van klipsch met een denon avr. goeie combo[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


angelo41

#4
Quote from: Themartyhimself on October 31, 2019, 20:58:28
Hey Reza,

Dank je wel voor je snelle reply!

Welke Sony/JVC 4k Beamer zou jij aanraden? Budget ligt zo tussen de 1.5k - 2.5k voor een beamer. Ook hoorde ik dat qua zwartwaarden je het beste een grijs projectiescherm kan kopen?
misschien een epson 9400 met je budget. jvc'sony minimum 5k.tenzij je een mooie tweedehands vind.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

Themartyhimself

Hey Angelo!

Dank je wel voor je Reply! Zag deze idd Epson EH-TW9400W voor 2899,-. Lees er goeie reviews over! :) Zag ook dat sony en jvc idd tussen de 3.5k en 6k liggen! :P

Sjaak_Banaan

Welkom Marty.  :colgate:

Wij spelen hier ook met Klipsch en zijn best wel tevreden.
Toch, als ik het nog eens zou doen dan zou ik denk ik voor goede inwall speakers gaan, o.a. voor de ruimtebesparing.
Kijk ook eens naar een akoestisch transparant scherm, dan kun je de luidsprekers mooi achter het scherm plaatsen waardoor het geluid echt uit je scherm komt en je misschien ook wel een groter scherm kunt plaatsen.

Als ik jou was zou ik eerst een goed ontwerp (laten) maken voor jouw ruimte en daarna pas je spullen kopen.
Dat is minder leuk, maar daar krijg je later geen spijt van.
Houd er rekening mee dat je ook een deel van je budget aan akoestiek moet besteden. Dit wordt vaak vergeten en kan lastig zijn om achteraf te doen. Gelukkig ben je er op tijd bij, dus dat gaat vast goed komen.  :headbanging:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

reza

Quote from: Themartyhimself on October 31, 2019, 20:58:28
Hey Reza,

Dank je wel voor je snelle reply!

Welke Sony/JVC 4k Beamer zou jij aanraden? Budget ligt zo tussen de 1.5k - 2.5k voor een beamer. Ook hoorde ik dat qua zwartwaarden je het beste een grijs projectiescherm kan kopen?

Een grijs scherm voor een ht ruimte zou ik niet 123 adviseren. Dit gebruik je meestal in een woonkamer waar je met je witte plafond en witte muren contrast verliest. Ik neem aan dat je een "batcave" of in ieder geval een donkerdere kamer gaat creëren dan een woonkamer? Dan zou ik bijna altijd gaan voor een wit scherm. Mits je dan weer de juiste projector koopt met goede zwarte waardes (Epson, JVC, Sony) om maar even wat merken te noemen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ddennisdennis12

Ik zou zeker eerst ook gaan luisteren naar klipsch luidsprekers. Ik ben zelf namelijk geen fan van klipsch, omdat klipsch een behoorlijk scherp hoog heeft.
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

Themartyhimself

Thanks voor alle feedback iedereen! Much appreciated! Ik wil heel graag eerst luisteren naar Klipsch, alleen weet niet waar en in welke winkel ik deze kan beluisteren (In Nederland:P). Iemand een adres voor een goeie HIFI zaak/HT zaak waar ik kan luisteren?

angelo41

bij 1 van de sponsers hier.

https://hchifi.nl/

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk