Nvidia shield kotsbeu, wat else? (HTPC icm Madvr HDR?)

Started by ReRichard, October 31, 2019, 11:19:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ReRichard

Na de 20ste vastloper (kodi) ben ik de nVidia shield kotsbeu  :nopompom:

Die gaat de kliko in. Maar wat is een geschikte vervanger? Zie mijn signature voor de apparatuur (enkel beamer, geen televisie).

WAt doen wij mee met de Shield?
- NOS app
- Netflix (vriendin) en Amazon prime
- Kodi 4k HDR Remux'en
- Youtube

Wat zou een geschikte vervanger zijn? Budget is tussen de 100-1000,- (als het de meerprijs waard is ofc).

Ik zit zelf te denken aan een NUC/HTPC zodat ik gebruik kan gaan maken van MadVR (Epson tw9300 is niet super met HDR content, panasonic UHD speler is een wereld van verschil t.o.v. de voorgaande Sony x800 door de HDR optimizer. Ik begreep wel dat ik een stevige videokaart nodig heb voor 4k content. Eis is wel dat de HTPC/NUC niet luider is dan een normale UHD speler.

Hebben jullie tips of adviezen? Alvast bedankt voor het meedenken!
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

angelo41

hier zelf een shield en een q10 alsook een deftige htpc. was de bedoeling met de htpc die 2 te elimineren en dat lukt aardig. gebruik ook madvr op de htpc en dat is natuurlijke andere koek. zeker geen plug en play en voor een leek nie simpel. eens het werkt werkt het ook. op de htpc gebruik ik plex, netflix(atmos), madvr etc. misschien voor een htpc gaan? zal wel beetje u budget moeten optrekken denk ik. zelf heb ik 1200 uitgegeven ongeveer. en zit een nvidia rtx 2060 windforce in van gigabyte.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


angelo41

en mijn htpc is fluisterstil.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


rkonings

Ben wel benieuwd waarop loopt die vast dan, ik werk vlekkeloos met Kodi hier.
Ik ben al wel een halfjaar geleden gestopt met alle auto updates, don't fix it, if it aint broken.
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

PascalP

hier ook zelden/nooit vastlopers met de Shield met Kodi, enkel de remote vind ik een k*tding.
Ben wel eens benieuwd dan waarom die dat bij jou doet? Kun je niet op een of andere manier debugging/logging inschakelen?

HDR content in Windows is volgens mij nog steeds zeer matig, en MadVR is meteen zeer complex kwa configuratie.
Dit was voor mij de aanleiding om de HTPC door een Shield te vervangen ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Dura

Ik gebruik een Logitech Compagnion op mijn Shield, en als video app FXPlayer. Werkt als een zonnetje.
Maar voor audio gebruik ik een BluOs module, de Shield zo gek krijgen dat dat lekker loopt zonder de tv aan te hoeven zetten en waar mogelijk in Hi-res heb ik niet voor elkaar gekregen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kanariepiet

AppleTV, alleen is daarbij YouTube beperkt tot 1080p, verder icm met Infuse of MrMc een topspeler.

H&C Hifi


holco

+1  ;D

Quote from: kanariepiet on October 31, 2019, 17:33:47
AppleTV, alleen is daarbij YouTube beperkt tot 1080p, verder icm met Infuse of MrMc een topspeler.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ppeter

Hier al bijna twee jaar de Shield TV 2017 met Kodi, met alle updates tot vandaag en werkt perfect!
Is een blijver en super tevreden! 👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **


ReRichard

#12
Ik zal vanavond even uitgebreid reageren (iedereen bedankt voor het meedenken!)

Wellicht dat ik het HTPC verhaal toch maar uit mijn hoofd moet zetten. MadVR klinkt top maar is toch een pleister op de wond van "matige" HDR weergave Epson TW9300. Ik begreep dat de JVC N5 en N7 tegenwoordig een soortgelijke techniek in de projector zelf gebruiken.

Dan kan ik (denk ik) beter die 1000-1500 voor een HTPC opzij leggen en op termijn een JVC n5 kopen (kost nu 5700,- is over een jaar vast wel een keer als demo bij een van de sponsoren te koop voor een leuke prijs).

Zal me vanavond tevens even verdiepen in de aangeraden ATV4K

Edit: korte opsomming problemen shield (2017 versie, problemen sind update naar android tv 8)
- Shield reboot 2 a 3x per week spontaan als hij blijft hangen (kodi, youtube etc.)
- Afstandbediening lijkt een eigen leven te lijden en doet spontaan zaken als je er maar durft te kijken, laat staan aan te raken
- Voor mijn gevoel (nadruk op gevoel) is het geluid niet van dezelfde kwaliteit van mijn UHD panasonic (testfilm UHD The great wall en remux 4k HDR The great Wall)
- NOS app werkt soms wel, soms niet en nooit fijn
- Amazon Prima app is ook ruk t.o.v. PC variant
- Geluid Netflix werkt niet als Kodi nog op de achtergrond draait (pet peeve, irritant maar niet onoverkoombaar)


Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

hayabusa

Quote from: ReRichard on October 31, 2019, 11:19:50
Na de 20ste vastloper (kodi) ben ik de nVidia shield kotsbeu  :nopompom:

Die gaat de kliko in. Maar wat is een geschikte vervanger? Zie mijn signature voor de apparatuur (enkel beamer, geen televisie).

WAt doen wij mee met de Shield?
- NOS app
- Netflix (vriendin) en Amazon prime
- Kodi 4k HDR Remux'en
- Youtube

Wat zou een geschikte vervanger zijn? Budget is tussen de 100-1000,- (als het de meerprijs waard is ofc).

Ik zit zelf te denken aan een NUC/HTPC zodat ik gebruik kan gaan maken van MadVR (Epson tw9300 is niet super met HDR content, panasonic UHD speler is een wereld van verschil t.o.v. de voorgaande Sony x800 door de HDR optimizer. Ik begreep wel dat ik een stevige videokaart nodig heb voor 4k content. Eis is wel dat de HTPC/NUC niet luider is dan een normale UHD speler.

Hebben jullie tips of adviezen? Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik heb recent deze
https://www.quietpc.com/configuresystem?producthash=c5a52cc9ae633755e92c9940320acc03 aangeschaft en ben erg tevreden!
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

mancaver

Ik blijf het toch zeggen hoor....
OPPO 203/205 all the way. Ik gebruik de Pana 9000 voor all fysieke media en de Oppo als UHD mediaplayer, kan echt, maar dan ook echt niks tegenop  :worship:

TopGun2010

Apple TV 4K met Infuse, Netflix, Amazon, Videoland, NPO, Disney, enz. Werkt echt super soepel!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

holco

En best al wat content met Atmos  ;D

Quote from: TopGun2010 on November  2, 2019, 11:10:43
Apple TV 4K met Infuse, Netflix, Amazon, Videoland, NPO, Disney, enz. Werkt echt super soepel!!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

rkwinkel

De ATV met CM modificatie schijnt heel goed te zijn.

TopGun2010

Quote from: rkwinkel on November  2, 2019, 13:37:43
De ATV met CM modificatie schijnt heel goed te zijn.
Daar zou ik nou wel eens een goede review van willen zien!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Sander_Kaa

Sinds 2011 een Mac Mini als bron voor audio en video en heel betrouwbaar en flexibel. Gaat nog jaren mee denk ik.

KillerbeeNL



Quote from: ReRichard on October 31, 2019, 11:19:50
Na de 20ste vastloper (kodi) ben ik de nVidia shield kotsbeu  :nopompom:

Die gaat de kliko in.

Ik heb hier nog wel een kliko staan , Mijn Zidoo H6 Pro wil ik er wel voor inleveren en met de Shield stoeien.

Omgeving Arnhem......



Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

vik

Je mag van mij vrijblijvend zelf een unit testen mocht je daar interesse in hebben. Op dit moment kleine wacht tijd voor een demo unit. Ik krijg ze niet meer terug bij een demo. Kijk maar of je hier gebruik van wil maken.  ;)

Quote from: TopGun2010 on November  2, 2019, 13:52:19
Daar zou ik nou wel eens een goede review van willen zien!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Tabcam

Quote from: TopGun2010 on November  2, 2019, 13:52:19
Daar zou ik nou wel eens een goede review van willen zien!
Ik zou zeggen, bestellen en een review schrijven :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

TopGun2010

Dat is echt heel aardig Vik! Heb er helaas te weinig tijd voor. Ik sla je geweldige bod om die reden af.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

astro

Je kan eens kijken naar Zappiti of Zidoo , zelf heb ik de 2 getest en de Zidoo X20 vind ik persoonlijk de beste in gebruik en beeld.
Groeten
Roland
Astro