Van Philips HT-set naar receiver

Started by Arthurm, October 29, 2019, 13:10:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arthurm

Sinds een tijdje probeer ik mijn HT te upgraden. Ik ben nu aan het overwegen een receiver toe te voegen en mijn speakers van de ht-set er op aan te sluiten. Ter info:
Ik heb al jaren de htb5580g set van Philips
http://download.p4c.philips.com/files/h/htb5580g_12/htb5580g_12_pss_.pdf

Ik wil nu een losse receiver en BR-speler kopen en heb mijn ogen op de Onkyo TX-NR686:
https://www.eu.onkyo.com/downloads/3/3/4/1/8/Manual_TX-NR686_En.pdf

De HT set heeft een passieve subwoofer, dus die moet ik ook vervangen.

Zit ik hiermee in de goede richting? Zijn er dingen waar ik extra op moet letten? Heeft iemand nog tips?

RalphH

Welke verbetering streef je na?

Ik zou persoonlijk zeggen dat je grotere sprongen maakt met het vervangen van je luidsprekers namelijk.

Ken de set die je hebt overigens niet, maar heb wel eens iets dergelijks gehoord en doe de botte aanname dat het vergelijkbaar is 8)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Arthurm

#2
Hi,

Nieuwe speakers zou inderdaad helemaal top zijn! Alleen laat mijn studenten budget dat nog niet toe ;) en ik ben voor nu ook nog zeer tevreden over het geluid van deze speaker set.

De verbetering gaat er vooral om dat mijn setup nu niet heel gebruiksvriendelijk is. Ik heb de Epson ehtw6700w als beamer, waar een kleine hub bij zit om verschillende bronnen op de beamer en speakers set aan te sluiten. Alleen zet deze om de een of andere reden het geluid om naar een simpel stereo signaal. Ik wil de receiver dus als middelpunt gaan gebruiken.

Ik had als research al gevonden dat de speakers ongeveer evenveel watt gebruiken als de receiver aan kan. Zijn er nog andere zaken waar ik op moet gaan letten?

RalphH

Snap m, maar heb je al een andere hdmi-switch geprobeerd?

Een andere receiver is nl een vrij prijzige oplossing voor je probleem.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Arthurm

Nee nog niet... Al wel een "HDMI to HDMI+AUDIO" converter om in ieder geval 5.1 van m'n chromecast te krijgen, maar dat werkte niet. Nog nog tips welke HDMI switch het beste is? Ik zoek er dan een met een optische audio out, en het liefst 5 HDMI inputs. Online word ik er niet veel wijzer van... De reciever die mij geschikt lijkt is nu in de aanbieding maar 399,-, leek mij een goede deal.

RalphH

Chromecast is toch een hdmi device dat 5.1 uitstuurt?
Je philips heeft een hdmi in en out neem ik aan. Out naar beamer, switch op in en aan de switch je devices.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Richard70…

Ik denk dat ts gewoon graag gewoon wil upgraden. En daarvoor bevestiging zoekt. Niks mis mee overigens   :D :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

RalphH

Gheghe, ik kan bevestigen dat speakers upgraden een goed idee is.  ;D Receiver zie ik niet zon heil in in dit stadium. ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Arthurm

Sorry voor de late reactie, maar ik ben erg nog niet zeker over en heb m'n probleem nog niet duidelijk uitgelegd, mijn excuses, dus hier een overzicht:

voor:


na:


het probleem zit 'm dus in de beamer WiHD transmitter, een soort HDMI Hub dus, die het geluid omzet naar 2.0 ipv 5.1. Dit wil ik oplossen door dus een receiver te nemen waarna ik de connectoren van de boxen afknip en ze aansluit op de receiver.