Dennis HT opzetje

Started by dennis, May 16, 2004, 22:06:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennis

En hier is mijn HT'tje dan eindelijk.
Sommige foto's heb ik er bewust bij gedaan, zoals bv van mijn front en sub, want ik hoor graag advies of het beter kan qua opzet.(sub staat schuin ivm mijn haard die uitsteekt vanuit de muur)
Al mijn kabels zijn QED en mijn receiver is de 3803 en mijn dvd speler de 2900 van Denon.
Hoop dat jullie mijn eerste echte HT'tje kunnen waarderen.
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Ziet er goed uit. Wel wat krap al die speaker kabels op die receiver, maar zolang ze geen kortsluiting maken lijkt me dat wel goed gaan :)

Spacebass

#2
Ziet er wel heel erg mooi uit moet ik zeggen  O0
Alles matched mooi met elkaar...

Heb je ook een plattegrond met maten?
Ik zit nl een beetje te kijken naar je surround plaatsing ... maar daar had je vast wel al een vraag over verwacht  ;)

<edit>
Oh ja en heb je dat naar binnendraaien van je fronts  met een bepaalde reden gedaan?

dennis

#3
Quote from: Spacebass on May 16, 2004, 22:18:25

Heb je ook een plattegrond met maten?
Ik zit nl een beetje te kijken naar je surround plaatsing ... maar daar had je vast wel al een vraag over verwacht  ;)

<edit>
Oh ja en heb je dat naar binnendraaien van je fronts  met een bepaalde reden gedaan?


surroundplaatsing kan niet anders helaas, want ik zit recht tegenover mijn tv op mijn  lounge(hoek)bank 8) die de afmeting 3 bij 3 meter heeft. Dus dan weet je wel hoe ver de andere surround staat....Maar dat is met vertraging(of hoe dat ook mag heten geen probleem en is met behulp van het afregelsetje met decibelmeter van Frank naar behoren afgesteld.

Het Het naar binnendraaien van mijn fronts heb ik van een tekeing die hierop het forum te vinden is.

Of horen de speakers gewoon recht naar voren te wijzen?

gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Met het naar binnendraaien moet je gewoon eens experimenteren wat je lekker vind klinken. Teveel naar binnen geeft een heel ander geluids beeld dan recht naar voren. Over het algemeen draai ik ze altijd zo in dat ze elkaar net achter de ideale zit positie kruizen. Is trouwens ook speaker afhankelijk :)

Dus gewoon neerzetten hoe je ze lekker vind klinken.

Die surroundsplaatsing is wat minder, maar goed afgesteld gaat het vast wel goed. Ik heb het wel vaker gezien en gehoord bij mensen :)

Spacebass

#5
Hangt er een beetje vanaf...sommige luidsprekers doen het in sommige ruimten veel mooier door gewoon recht te staan. Je krijgt dan een bredere soundstage...ik zou het beide even uitproberen en beoordelen wat je het beste bevalt.

Ik bedoelde met de plaatsing meer of je genoeg ruimte hebt om je bank van de muur af te halen... zodat je luidsprekers iets achter je bank staan...

Vaak klinkt het trouwens ook wat boemerig zo dicht bij de muur. Maar goed dat beoordeel je zelf uiteraard het beste  ;)

<edit> hé joh Scarp ;D

Scarp

hehe ... ik deed een refresh in de recent posts pagina en zag je edit erbij komen ... grappig :)

Trouwens, mooie match met kleur van speakers en meubilair/vloer :)

Spacebass

#7
Het lijkt trouwens alsof de linker rear (als je op de bank zit) iets verder naar achteren staat dan de rechter...of is dit optisch bedrog?

ps
Heb je een boerderij of zoiets? lijkt wel een heel mooi landschap achter je  ;)

B.J.

Ziet er zeer netjes uit. Mooie apparatuur en mooi kabels!

dennis

#9
Boerderij??? dat is nou gewoon een plant in bloei in de tuin.... 8)
hahahahahha

Op de vraag of het optisch bedrog is qua ruimte is ja. Ik zat ook al te kijken, maar ben even naar beneden gelopen en het klopt gewoon.

De bank naar voren...heel goed idee....maar zoals jullie weten is mijn vrouwtje agente en heeft een pistool.....en dreigt die te gaan gebruiken as ik de bank naar voren schuif....

gr
dennis


I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Spacebass

#10
 ;D
Quote from: dennis on May 16, 2004, 23:18:42
Boerderij??? dat is nou gewoon een plant in bloei in de tuin.... 8)
hahahahahha

Op de vraag of het optisch bedrog is qua ruimte is ja. Ik zat ook al te kijken, maar ben even naar beneden gelopen en het klopt gewoon.

De bank naar voren...heel goed idee....maar zoals jullie weten is mijn vrouwtje agente en heeft een pistool.....en dreigt die te gaan gebruiken as ik de bank naar voren schuif....

gr
dennis



  ;D  ;D
Meende een enorme schuur/stal op de achtergrond te zien..nou ja kijk te veel films  ;)
Optisch bedrog dus!

Ideetje:
Plan A:
1.Koop een hele mooie sidetable en plaats daar een mooi romantisch kleed en een mooie kandelaar met kaarsjes op en nog een leuke foto van jullie samen in een mooi lijstje met hartjes en een vaas met een bosje roosjes.
2. Plaats dit geheel achter je bank. Doordat je de kaarsen aandoet moet je nog een stukje verder naar voren met de bank  ;)
3. Doe het licht uit en plaats nog meer kaarsjes waar nodig een hele romantische film in de speler, lekker wijntje erbij etc..  in huis (niet vragen...die kijk ik nooit)
4. Als ze thuis komt overdonder je haar gewoon met alles wat je in huis hebt aan charme's enz...
5. Ze vind die sidetable vast een mooi idee..

Maar stel nou dat ze er niet blij mee is en dreigt met haar pistool!!!  :o

Dan heb ik plan B voor je...maar die plaats ik alleen als je Plan A ook echt aantoonbaar geprobeerd hebt (je hebt een blauw oog of zo  ;D )

Ok Ok vast een topje van de ijsberg van plan B dan:
6. Bel 06-11 en vertel dat je bedreigd bent door je vrouw en dat ze gewapend is...  ;D  ;D  ;D

R

Quote from: Spacebass on May 16, 2004, 23:34:50

6. Bel 06-11 en vertel dat je bedreigd bent door je vrouw en dat ze gewapend is...  ;D  ;D  ;D

Dat plan zal niet zo veel resultaat boeken denk ik. 06-11 bellen denk ik tegenwoordig ook niet meer.

@dennis. Chique HT hoor. Dat mag best gezien worden.

OscarTango

ehm...ik snap iets niet eigenlijk. En met alle respect voor je apparatuur hoor...vind jij het leuk film kijken op een 72 cm BB ??? Ik weet het niet, hoor...misschien had je die Tw en ben je aan je HT begonnen door eerst de audio te krijgen zoals je'm wil hebben en ga je nu aan't visuele aspect werken ?

We zitten met een 82 cm BB, en dat begint al klein aan te voelen...vandaar ook een projector binnenkort. Heb jij trouwens toch een ideale muur voor achter je TV, voor een scherm dan bedoel ik... ;D

Nogmaals, ik wil absoluut niet neerkijkend overkomen, he...gewoon, het viel me op..

OT
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Spacebass

Quote from: Ruben on May 16, 2004, 23:39:33

Dat plan zal niet zo veel resultaat boeken denk ik. 06-11 bellen denk ik tegenwoordig ook niet meer.

@dennis. Chique HT hoor. Dat mag best gezien worden.
Ik zei niet voor niets topje van de ijsberg...niet nog meer wroeten want ik vertel het toch niet....je moet wat vaker columbo kijken...daar leer je nog eens wat  ;D

Jean Pierre

Zo dat is een zeer mooie ht hoor! daar kan je wel lekker een dvdtje op kijken ;)

ps: nog 2 vraagjes welke serie van infinity is het en welk type pronto is het ?

dennis

Quote from: OscarTango on May 16, 2004, 23:46:06
ehm...ik snap iets niet eigenlijk. En met alle respect voor je apparatuur hoor...vind jij het leuk film kijken op een 72 cm BB ??? Ik weet het niet, hoor...misschien had je die Tw en ben je aan je HT begonnen door eerst de audio te krijgen zoals je'm wil hebben en ga je nu aan't visuele aspect werken ?



OT

Ik ben eerst begonnen zoals je zei met de installatie.
Op dit moment ben ik zeer tevreden met de tv die ik gebruik, maarrrrrr een scherm is geen optie, dus ik wil een tv die meer dan 1 meter doorsnede heeft in de toekomst.



@josh: speakers zijn de alppha's van Infinity, en de pronto is de 950 dacht ik...


gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Sullivan

Hi Dennis,

Mooi HT!

Ik meen me te herinneren dat je je pronto te koop had staan. Toch maar gehouden?

mvg,
Frank

OscarTango

geen scherm vanwege 't vrouwtje ? Dan kom je dus naar een retro-projectietv aan't zoeken. Ook erg leuk...als mijn vrouw DAT wilde ipv een projector was ik ook allang overgestapt. Heb eens op een Sony 127 cm Nemo gekeken, en dat was niet verkeerd...

Succes...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround