HT 1.5 jaren plan

Started by Decon Frost, May 14, 2004, 10:02:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Decon Frost

Hallo,

Ik heb besloten om ook een HT systeem aan te schaffen. Ik ben alteid al helemaal gek geweest op audio en beeld, Ik ben ook zeker wel heel erg trots op mijn 6.1 audio van mijn pc (creative 6700 + Audigy 2).

Nu hoorde ik bij een kennins van mij zijn mooie HT systeem en vond ik dat mijn creative setje toch wel een een upgrade mog gebruiken. Ik heb dan ook gekozen om niet meer via de pc te gaan maar een profesioneele audio instalatie aan te schaffen.

hier zat ik aan te denken.
Complete NAD reciever/amplifier/cd/dvd/av set
SVS cillinder Sub
Infinity Alpha suround speakers.
Beamer

Zoals jullie zien zal dit niet een goedkoop setje worden daardoor is het dus een 1.5 jaaren plan. Ik heb nu een Philips Dolby prologic versterker staan met 2x 3 weg speakers (details later). Daar ga ik eerst een nieuwe Sub bij kopen als 2e de Suround speakers en als laatste de NAD apparatuur. Daardoor kan ik dus elke keer gewoon genieten van mijn nieuwe aanwinst.

Nu heb ik mijn eigen dus al helemaal rot gezogt op het internet en veel info gelezen maar ik krijg het niet voor mekaar om uit te vinden hoe het nou zit met voorversterkers, eindversterkers, Recievers of amplifiers. Ik kan nergens vinden wat welk apparaat nu precies doet. en wat je waarvoor nodig hebt. Als iemand hier een leuke link van weet zou ik die graag willen hebben.

Ik zal dit topic zo nu en dan updaten als ik iets nieuws heb of mischien nog vragen heb :) 
gr De nieuwe user Decon Frost


B.J.

#1
Quote from: Decon Frost on May 14, 2004, 10:02:48
Hallo,

Ik heb besloten om ook een HT systeem aan te schaffen. Ik ben alteid al helemaal gek geweest op audio en beeld, Ik ben ook zeker wel heel erg trots op mijn 6.1 audio van mijn pc (creative 6700 + Audigy 2).

Nu hoorde ik bij een kennins van mij zijn mooie HT systeem en vond ik dat mijn creative setje toch wel een een upgrade mog gebruiken. Ik heb dan ook gekozen om niet meer via de pc te gaan maar een profesioneele audio instalatie aan te schaffen.

hier zat ik aan te denken.
Complete NAD reciever/amplifier/cd/dvd/av set
SVS cillinder Sub
Infinity Alpha suround speakers.
Beamer

Zoals jullie zien zal dit niet een goedkoop setje worden daardoor is het dus een 1.5 jaaren plan. Ik heb nu een Philips Dolby prologic versterker staan met 2x 3 weg speakers (details later). Daar ga ik eerst een nieuwe Sub bij kopen als 2e de Suround speakers en als laatste de NAD apparatuur. Daardoor kan ik dus elke keer gewoon genieten van mijn nieuwe aanwinst.

Nu heb ik mijn eigen dus al helemaal rot gezogt op het internet en veel info gelezen maar ik krijg het niet voor mekaar om uit te vinden hoe het nou zit met voorversterkers, eindversterkers, Recievers of amplifiers. Ik kan nergens vinden wat welk apparaat nu precies doet. en wat je waarvoor nodig hebt. Als iemand hier een leuke link van weet zou ik die graag willen hebben.

Ik zal dit topic zo nu en dan updaten als ik iets nieuws heb of mischien nog vragen heb :) 
gr De nieuwe user Decon Frost



Weet je al welke NAD je wil? De silverline misschien?

Heel kort door de bocht zegt het woord het al:
voorversterkers: versterkt voor (voor de eindversterker) uitleg
eindversterkers: versterkt het eind
Recievers: combinatie van tuner en versterker
amplifiers: gewoon versterker.

meer uitleg

Een voor-eind combinatie is kostbaarder maar 'vaak' beter dan alleen een receiver.

Jean Pierre

Ik zou eerst voor de reciever gaan, dan kan je jou oude speakers daarop doen. Dan nieuwe boxen, subwoofer, naja dan de rest wat je wou van nad, en dan gewoon een beamer. Maarja dit is wat ik zou doen (en mee bezig ben :D).

BOUBOU

Wat je inderdaad ook kunt doen....is wat Yash ook al vertelde.....is eerst een receiver (met tuner) met pre-outs.

Deze pre-outs kun je dan later weer gebruiken om er een andere eindversterker op aan te sluiten.
Zo kun je dus ook de aankoop van van de voor en eindversterker spreiden over de ingecalculeerde 1,5 jaar.  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Decon Frost

Klopt zoiets zat ik ook al te bedenken.

1 ding snap ik nou nog niet zo goed. NAD heeft recievers, A/V recievers en amplifiers. Nou werd hierboven gezegd dat een reciecer er een Tuner op heeft zitten en een Amp niet. Wat is dan het verschil tussen die A/V en die gewonen.

Dus als ik het goed begrijp Kan ik mijn boxen op een Amplifier zetten en mijn cd-speler ook direct op mijn Amplifier zetten. En dan kan er alteid nog een Voorersterker die ze vast en zeker ook wel van NAD hebben er tussen zetten.

Thks

Point7

Quote from: Decon Frost on May 14, 2004, 19:20:22
Klopt zoiets zat ik ook al te bedenken.

1 ding snap ik nou nog niet zo goed. NAD heeft recievers, A/V recievers en amplifiers. Nou werd hierboven gezegd dat een reciecer er een Tuner op heeft zitten en een Amp niet. Wat is dan het verschil tussen die A/V en die gewonen.

Dus als ik het goed begrijp Kan ik mijn boxen op een Amplifier zetten en mijn cd-speler ook direct op mijn Amplifier zetten. En dan kan er alteid nog een Voorersterker die ze vast en zeker ook wel van NAD hebben er tussen zetten.

Thks

Een gewone receiver is meestal een stereo versterker (=2 kanaals) + tuner ingebouwd.
Een A/V receiver (audio/video) is een meerkanaals versterker (= 6 kanalen of meer) + tuner ingebouwd.

Versterkers of amplifiers hebben GEEN radio tuner ingebouwd. Hier heb je 2 kanaals (stereo) of meerkanaals (3 of meer kanalen) versterkers van.

Dan heb je ook nog losse eindversterkers. Op een eindversterker kun je niet rechtstreeks een bron (zoals een CD of DVD speler enz.) op aansluiten. Daarvoor moet je eerst een voorsterker gebruiken die op zijn beurt met de eindversterker gekoppelt is. 
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

MarcoV

Quote from: Point7 on May 14, 2004, 19:48:43

Een A/V receiver (audio/video) is een meerkanaals versterker (= 6 kanalen of meer) + tuner ingebouwd.


Daar komt nog bij dat A/V aangeeft dat ook de audio processing (dus Dolby Digital en zo) en doorgave van beeld door de A/V receiver kunnen worden verzorgd.

Marco


Decon Frost

Mooi ik weet nou wat alles is dus ik heb voor het volgende gekozen,

NAD T773 A/V AVreciever
http://www.nadelectronics.com/av_receivers/T773_frameset.htm


en dan gewoon daar meteen de hele audo componenten aan vast hangen.
Ik hoop dat ik dan alles zo een beetje trek qua power.

Ik dacht dus dat ik dan altijd nog een Amplifier tussen de componenet en de A/V reciever kan hangen om de Reciever wat minder te laten werken.Toch?

Charly

Ik denk dat als je voor deze versterker kiest, je genoeg vermogen hebt om je speakers voldoende aan te sturen.

Een eindversterker kun je altijd nog aanschaffen. De nad zul je dan als voorversterker gaan gebruiken om die eindversterker aan te sturen.

Als je het nu al zoveel over een eindversterker aan het denken bent, is het misschien wel een goed idee om de nad voorbij te laten gaan. Je zou alvast een eindversterker aan kunnen schaffen, en die aansturen met je huidige philips (mits daar voorversterker uitgangen op zitten). En dan kun je op een later moment over gaan tot de aanschaf van een voorversterker.

Je moet dus gaan kiezen tussen of een voor- en eindversterker, of een receiver zoals de nad die beide doet.
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA

BOUBOU

 
Quote from: DjCharly on May 15, 2004, 19:14:45

Als je het nu al zoveel over een eindversterker aan het denken bent, is het misschien wel een goed idee om de nad voorbij te laten gaan. Je zou alvast een eindversterker aan kunnen schaffen, en die aansturen met je huidige philips (mits daar voorversterker uitgangen op zitten). En dan kun je op een later moment over gaan tot de aanschaf van een voorversterker.


volgens mij heeft Decon frost op dit moment een analoge prologic versterker......ik betwijfel of daar voorversterker uitgangen op zitten  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Decon Frost

Helaas nee er zitten niet die uitgangen op (helaas)

Maar wel bedankt want nou weet ik waar ik naar moet zoeken.

Ik ga denk ik voor de A/Vreciever. dat schilt een hoop geld en het is sterk genoeg.

Nou klamp ik me wel heel erg vast aan dat NAD systeem maar eigenlijk heb ik nog niet zo goed rond gekeken naar Profesionele audio apparatuur. Welke merken of zelfs types zijn nog meer zo goed van qualiteid?

Ik ga dus maar weer meer uurtjes rondneuzen :)

BOUBOU

Arcam....maar zit denk ik wel een prijs klasse hoger
Denon
Marantz

Om er maar even een paar te noemen  :)

Mvgr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

blackball147

als je wat meer geld wil uitgeven parasound, meridian,.... :P