Zelfbouw aanpak: Euphony Roon Core met StylesEP

Started by Fred Mulder, October 26, 2019, 22:37:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fred Mulder

Heeft iemand toevallig ervaring met het in elkaar zetten van een server obv Euphony Roon Core met de StylesEP?

Graag een set in elkaar willen zetten, hierbij denk ik verder aan:
- RAM playback
- Fanless HDplex H3 V3 case
- AMD processor (x570 board?)
- evt uitbreidbaar met ocxo kaart (bv Pinkfaun, Jcat) of een later een los endpoint
- evt externe voeding (bvk ook in H3 V3 case, misschien Farad????)

Maar.. ik zie er wat tegen op om de hardware uit te zoeken én te gaan stoeien met de Euphony/Styles software. Daarom vraag ik me af of iemand al ervaring heeft met de Euphony/Styles software door bv zelf al een dergelijk server te hebben gebouwd. Hiermee kan ik hopelijk een beeld te krijgen of ik het zelf kan doen. Of is er wellicht iemand die ervaring die ervaring heeft met Euphony/Styles en het (voor een vergoeding) voor me wil doen?

Dit topic is niet bedoeld om de bouw van een server (hard- en software) te bespreken, wél om er achter te komen of er in NL ook ervaring is opgedaan met Euphony/Styles en hoe moeilijk/makkelijk dit is.

Iemand?

StereoMike

Quote from: Fred Mulder on October 26, 2019, 22:37:21
Heeft iemand toevallig ervaring met het in elkaar zetten van een server obv Euphony Roon Core met de StylesEP?

Graag een set in elkaar willen zetten, hierbij denk ik verder aan:
- RAM playback
- Fanless HDplex H3 V3 case
- AMD processor (x570 board?)
- evt uitbreidbaar met ocxo kaart (bv Pinkfaun, Jcat) of een later een los endpoint
- evt externe voeding (bvk ook in H3 V3 case, misschien Farad????)

Maar.. ik zie er wat tegen op om de hardware uit te zoeken én te gaan stoeien met de Euphony/Styles software. Daarom vraag ik me af of iemand al ervaring heeft met de Euphony/Styles software door bv zelf al een dergelijk server te hebben gebouwd. Hiermee kan ik hopelijk een beeld te krijgen of ik het zelf kan doen. Of is er wellicht iemand die ervaring die ervaring heeft met Euphony/Styles en het (voor een vergoeding) voor me wil doen?

Dit topic is niet bedoeld om de bouw van een server (hard- en software) te bespreken, wél om er achter te komen of er in NL ook ervaring is opgedaan met Euphony/Styles en hoe moeilijk/makkelijk dit is.

Iemand?
Volgens mij is er in NL voldoende ervaring aanwezig om een mooi Euphory Stylus systeem te (laten) bouwen. Je kunt dat vast zelf. Onze clubvoorkeur ligt meer bij AudioLinux maar Euphory doen we ook regelmatig (zoveel verschil is er niet buiten een fancier uiterlijk). Overigens past de Farad voeding volgens mij niet in een H3 kast maar wel royaal in de H5.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rob_Dingen

Hoi Fred,

Ga eens lezen op het JPLAY Forum en houd hun richtlijnen aan qua hardware er zijn diverse voorbeelden.

Rob

Tabcam

Geen ervaring. Lijkt niet nodeloos complex. Wel veel integraties maar je moet ook voor de Euphony licentie gaan betalen. Zelfs als je met Roon werkt, lijk je één licentie per end-point nodig te hebben. Dacht even dat het beter zou zijn dan Roon Rock/RoPieee of Daphile.

Mocht je hulp willen hebben en in t Oost'n wonen, PM dan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Fred Mulder

Quote from: StereoMike on October 27, 2019, 00:59:13
Volgens mij is er in NL voldoende ervaring aanwezig om een mooi Euphory Stylus systeem te (laten) bouwen. Je kunt dat vast zelf. Onze clubvoorkeur ligt meer bij AudioLinux maar Euphory doen we ook regelmatig (zoveel verschil is er niet buiten een fancier uiterlijk). Overigens past de Farad voeding volgens mij niet in een H3 kast maar wel royaal in de H5.

Dat is inderdaad interessant om in een 'audioclub' ervaringen uit te kunnen wisselen.
Ik PM je voor de club.

Fred Mulder

Quote from: Rob_Dingen on October 27, 2019, 10:08:54
Hoi Fred,

Ga eens lezen op het JPLAY Forum en houd hun richtlijnen aan qua hardware er zijn diverse voorbeelden.

Rob
Thanks, dat forum kende ik nog niet

Fred Mulder

Quote from: TabCam on October 27, 2019, 11:03:42
Geen ervaring. Lijkt niet nodeloos complex. Wel veel integraties maar je moet ook voor de Euphony licentie gaan betalen. Zelfs als je met Roon werkt, lijk je één licentie per end-point nodig te hebben. Dacht even dat het beter zou zijn dan Roon Rock/RoPieee of Daphile.

Mocht je hulp willen hebben en in t Oost'n wonen, PM dan.
Bedankt, ik neem graag nog contact op al ik vast loop.
(Het oosten is om de hoek  ;) )

Rob_Dingen

Hoi Fred,

Wat is je doelstelling eigenlijk die staat er niet.
Ik heb ervaring met verschillende systemen waaronder Mac mini 2010 met iTunes en Bitperfect, Mac mini en Nuc met Roon en Roon Rock, Aurender N10 ,Linux systemen met diverse hardware en ben nu een PC aan het bouwen met de spullen van Jcat.
Tot nu toe speelt alleen de zelfbouw pc beter als de Mac mini en je kunt je afvragen of dat het prijsverschil waard is.
Voor mij persoonlijk wel maar het prijsverschil is ongeveer €2500,-.
Dus mijn tip koop een 2ᵉ hands Mac mini 2010 plaats een SSD en koop Bitperfect voor €10 en je bent klaar.

Rob

Tabcam

Quote from: Rob_Dingen on October 28, 2019, 13:57:49
Hoi Fred,

Wat is je doelstelling eigenlijk die staat er niet.
Ik heb ervaring met verschillende systemen waaronder Mac mini 2010 met iTunes en Bitperfect, Mac mini en Nuc met Roon en Roon Rock, Aurender N10 ,Linux systemen met diverse hardware en ben nu een PC aan het bouwen met de spullen van Jcat.
Tot nu toe speelt alleen de zelfbouw pc beter als de Mac mini en je kunt je afvragen of dat het prijsverschil waard is.
Voor mij persoonlijk wel maar het prijsverschil is ongeveer €2500,-.
Dus mijn tip koop een 2ᵉ hands Mac mini 2010 plaats een SSD en koop Bitperfect voor €10 en je bent klaar.

Rob
En als je niet met iTunes wilt werken :angel:?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rob_Dingen

Heb je al ooit een Mac met iTunes gehad?
Of kun je er gewoon niet mee omgaan?
Vind je opmerking namelijk niet relevant.

Rob

Tabcam

Quote from: Rob_Dingen on October 28, 2019, 16:57:56
Heb je al ooit een Mac met iTunes gehad?
Of kun je er gewoon niet mee omgaan?
Vind je opmerking namelijk niet relevant.

Rob
Jawel. Heb zelf een macbook. Echter, ik wil niet dat mijn hele CD-collectie geripte FLACs naar ALAC wordt geconverteerd. Ik werk ook met Android en hou niet van vendor-lock-in. Misschien voor jou niet relevant, maar wel voor mij. Ben me er echt wel van bewust dat iTunes voor velen wel een uitkomst is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Fred Mulder

Quote from: Rob_Dingen on October 28, 2019, 13:57:49
Hoi Fred,
Wat is je doelstelling eigenlijk die staat er niet.

In het kort is het idee om een goede dedicated fanless Roon server/endpoint met Ram playback te bouwen, waarbij rekening is gehouden met een aantal upgrade mogelijkheden. Roon is dus een uitgangspunt, Euphony als OS heeft een erg goed ontvangst op CA forum. Euphony en AudioLinux schijnen elkaar niet veel te ontlopen. Maar omdat Euphony simpeler schijnt te zijn, gaat hier m'n voorkeur naar uit (ik ben geen hifi-engineer).

Rob_Dingen

Quote from: TabCam on October 28, 2019, 18:22:01
Jawel. Heb zelf een macbook. Echter, ik wil niet dat mijn hele CD-collectie geripte FLACs naar ALAC wordt geconverteerd. Ik werk ook met Android en hou niet van vendor-lock-in. Misschien voor jou niet relevant, maar wel voor mij. Ben me er echt wel van bewust dat iTunes voor velen wel een uitkomst is.
Oke inderdaad dat maakt mij niets uit ik heb alles over om het zo goed mogelijk te laten klinken en tot nu toe kom je met een Mac mini erg ver.
Niet met Roon overigens dat klinkt weer een stuk minder op al mijn spelers trouwens.

Rob