Het grote Ultra short throw projectie topic

Started by home@the movies, October 25, 2019, 19:24:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Quote from: eduard on January 16, 2021, 15:34:23
Vraagje hoe verhoud dit zich met een epson tw5500(alweer flink wat jaartje oud). Ik ga misschien binnen een paar maanden verhuizen en dan heb ik waarschijnlijk niet de ruimte om voor een gewone projector te gaan en dan zou dit misschien wel eens een goed alternatief kunnen zijn.

Andere oplossing waar ik naar kijk is een nieuwe 77 inch oled of de zojuist hier boven genoemde HiSense TriChroma of ust van een ander merk bijvoorbeeld de Samsung LSP7T. Zijn er al eigen gebruikers ervaringen van forum leden mbt de samsung.

Eduard

In combi met en dayligt scherm gaat die zeker de 5500 overtreffen op een groot aantal vlakken. Al moet je er steeds rekening mee houden dat er bij een UST altijd wat concessies zijn op een paar punten.
Meestal wegen die totaal niet op tegen de reden waarom mensen voor een ust oplossing gaan, nl gebruikscomfort in een woonkamer.

Van zodra de Samsung ter beschikking is hier in belgie zijn we de eersten die een toestel krijgen om te reviewen, er werd ons gezegd ergens eind januari, dus nog heel even geduld  ;)

eduard

Bedankt. Voor het antwoord. Ik heb verder geen haast.

Japo

De viewsonic-x1000-4k ziet er ook veelbelovend uit op  papier, zeker voor deze prijs.

home@the movies

Net een mail gekregen dat beide Samsung UST's naar ons onderweg zijn, vermoedelijk begin volgende week arriveren ze.
Ik doe mijn best om ze zo snel mogelijk onder handen te nemen en voor een eerste impressie te zorgen.

home@the movies

En ja hoor ze zijn toegekomen, de twee nieuwe samsung UST projectoren.

Hertog_Martin

Ben benieuwd!

Vooral naar hoe de Lsp7t zich verhoudt tot de Optoma P2
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Japo

ik ook en meer bepaald in een ruimte met veel invalslicht met een clr doek. Ik heb al gelezen dat de lsp7t er beter zou uitkomen. Maar vraag me af of dit enkel in een verduisterende ruimte zo is of ook in een verlichte ruimte met speciale clr doek? omdat hij toch beduidend minder lumens heeft.

Quote from: Hertog_Martin on January 27, 2021, 23:41:34
Ben benieuwd!

Vooral naar hoe de Lsp7t zich verhoudt tot de Optoma P2

Japo

De Werner houdt het spannend :)

Quote from: home@the movies on January 27, 2021, 21:27:03
En ja hoor ze zijn toegekomen, de twee nieuwe samsung UST projectoren.

home@the movies

#58
Vandaag nog een mooie setup in een woonkamer gerealiseerd met de Optoma P2 en ons Cinepro UST Daylight scherm.
Zoals je kan zien is er een zeer groot raam aan de zijkant met een behoorlijk smak invallend licht, toch blijft het beeld bijzonder goed overeind zonder enige vorm van verduistering. Uiteraard wordt het nog beter als de gordijnen dicht worden geschoven, maar ook zonder perfect mogelijk om even voetbal te kijken :-)

Japo

Dik ok, zou de lsp7t deze prestatie ook halen met zo een smak invalslicht?

Quote from: home@the movies on February  6, 2021, 21:00:37
Vandaag nog een mooie setup in een woonkamer gerealiseerd met de Optoma P2 en ons Cinepro UST Daylight scherm.
Zoals je kan zien is er een zeer groot raam aan de zijkant met een behoorlijk smak invallend licht, toch blijft het beeld bijzonder goed overeind zonder enige vorm van verduistering. Uiteraard wordt het nog beter als de gordijnen dicht worden geschoven, maar ook zonder perfect mogelijk om even voetbal te kijken :-)

eduard

Zijn er ook eenvoudig oplossing om het projectie scherm vrijstaand op te stellen. Zou mooi zijn als er een oplossing zou zijn om het scherm vrijstaand te plaatsen en waar je vervolgens ook op de project op kan zetten zodat projector en scherm altijd in de zelfde stand staan.

home@the movies

Quote from: eduard on February  6, 2021, 23:45:44
Zijn er ook eenvoudig oplossing om het projectie scherm vrijstaand op te stellen. Zou mooi zijn als er een oplossing zou zijn om het scherm vrijstaand te plaatsen en waar je vervolgens ook op de project op kan zetten zodat projector en scherm altijd in de zelfde stand staan.

Met een floor rising scherm kan dit bvb perfect realiseerbaar zijn, we hebben een paar klanten met een setup op die manier.

eduard

Quote from: home@the movies on February  7, 2021, 17:01:03
Met een floor rising scherm kan dit bvb perfect realiseerbaar zijn, we hebben een paar klanten met een setup op die manier.

Mooi bedankt.

donaldk

Optoma heeft nu ook een 7K lumens model, 'eerste met vaste lens'.

Hertog_Martin

Quote from: home@the movies on January 27, 2021, 21:27:03
En ja hoor ze zijn toegekomen, de twee nieuwe samsung UST projectoren.

Komt er nog een review? :)
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Kjelt

of zijn ze met een ultra short throw in de prullenbak beland  :D

home@the movies

#66
Quote from: Kjelt on February 15, 2021, 17:16:36
of zijn ze met een ultra short throw in de prullenbak beland  :D

Bijna  ;). neen hoor ik heb al één en ander bekeken maar heb gewoon de tijd niet om alles netjes in een review te gieten op dit moment.
Als klap op de vuurpijl kreeg ik deze morgen onderstaand cadeautje op de stoep geleverd, jullie begrijpen dat ik even niet bereikbaar ben de volgende dagen  :o ;D ;D ;) ;)

Kjelt

Is dat het €8.-/Lm , 10000 lumen zonnetje in huis Werner?
Vergeet je zonnebril niet met dat kleine scherm van je  8)  :D

home@the movies

Quote from: Kjelt on February 16, 2021, 15:47:15
Is dat het €8.-/Lm , 10000 lumen zonnetje in huis Werner?
Vergeet je zonnebril niet met dat kleine scherm van je  8)  :D

Wees gerust, ik ga hem op ons 5 meter breed Dreamscreen scherm uittesten, het zou zonde zijn om dit beest niet tot zijn recht te laten komen op een scherm dat hij verdient  ;) ;D

En ja, de prijs per Lumen klopt inderdaad  ;D

Hertog_Martin

Quote from: home@the movies on February 16, 2021, 14:51:12
Bijna  ;). neen hoor ik heb al één en ander bekeken maar heb gewoon de tijd niet om alles netjes in een review te gieten op dit moment.
Als klap op de vuurpijl kreeg ik deze morgen onderstaand cadeautje op de stoep geleverd, jullie begrijpen dat ik even niet bereikbaar ben de volgende dagen  :o ;D ;D ;) ;)

Kan je kort delen hoe de Lsp7t zich verhoud tot de Optoma P2?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Japo

Ik sta ook te popelen over Werner zijn mening hierover.

Quote from: Hertog_Martin on March  9, 2021, 13:12:08
Kan je kort delen hoe de Lsp7t zich verhoud tot de Optoma P2?

home@the movies

#71
Quote from: Japo on March 11, 2021, 20:51:29
Ik sta ook te popelen over Werner zijn mening hierover.

Werner is nog volop bezig, meten is weten ;) ;D
Ik kan je al wel zeggen dat die irritante grote menu balk een ellende is om te meten, er komt een dusdanige hoeveelheid licht vanaf dat ik iedere keer eerst moet aanpassen, uit het menu gaan, meting bekijken, weer aanpassen, weer menu aan, weer menu uit weer menu aan, you get it.
Als ik de menu balk laat staan is heel de meting compleet fout, erg tijdrovend  >:(

Veder is het op het  eerste zicht wel een zeer leuke projector, al geeft hij wat minder licht dan de Optoma.

Japo

Maar dit is de lsp9t i.p.v. de lsp7t die je aan het testen bent, niet?

Quote from: home@the movies on March 11, 2021, 22:04:59
Werner is nog volop bezig, meten is weten ;) ;D
Ik kan je al wel zeggen dat die irritante grote menu balk een ellende is om te meten, er komt een dusdanige hoeveelheid licht vanaf dat ik iedere keer eerst moet aanpassen, uit het menu gaan, meting bekijken, weer aanpassen, weer menu aan, weer menu uit weer menu aan, you get it.
Als ik de menu balk laat staan is heel de meting compleet fout, erg tijdrovend  >:(

Veder is het op het  eerste zicht wel een zeer leuke projector, al geeft hij wat minder licht dan de Optoma.

home@the movies

Quote from: Japo on March 11, 2021, 22:46:12
Maar dit is de lsp9t i.p.v. de lsp7t die je aan het testen bent, niet?

Klopt, maar ik heb ze beiden kunnen testen, en de 7 heeft hetzelfde menu trouwens  ;)
Ik heb echter ook de LG, de Sony GTZ 380 en nog wat andere zaken allemaal op een paar dagen tijd samen ontvangen.
Er kruipt enorm veel tijd in om deze toestellen te bekijken, meten, herbekijken, review schrijven, en dat moet ook allemaal tussen onze lopende installaties door gebeuren.
Er zijn te weinig uren in en dag en ik zou mezelf af en toe moeten kunnen clonen  ;D



Japo

#74
Top Werner  :clapping: , neem u tijd, terwijl kan ik nog wat verder twijfelen of ik 100 of 110 inch neem. Dan of ik de lsp7t of de p2 neem :). Qua maat is het moeilijk moet ik zeggen, thx zegt  diagonaal / 0.84 ideale kijkafstand, SMPTE zegt diagonaal /0.6 ideale kijkafstand, u zegt Breedte scherm x1.5= ideale kijkafstand. Ik schat afstand 3m40 zal zijn, al is dit nog niet volledig zeker, inrichting ruimte. Thx 3.4 meter x 0.84 = 2.85 meter diagonaal  110 inch dus, SMPTE 3.4 X 0.6 =2.04 meter diagonaal, 80 inch dus, U 3.4 /1.5= 2.26 meter breedte, 100 inch dan. Van 80 tot 110. I wordt  :wacko: :wacko: Dan keuze projector nog  :blink: :wacko: :crazy: . Ga jij dat nog zien zitten voor hier te leveren, denk je inmiddels  :crazy: wordt van mij met al mijn vragen. Ne clone Werner erbij voor mij alleen  :bigsmile: :tongue2: , SORRY :worship::worship:. Forumleden mogen ook altijd hun advies geven van hoe groot ze scherm zouden nemen bij een afstand van 3.4 meter  :worship: :worship:

Quote from: home@the movies on March 12, 2021, 10:47:31
Klopt, maar ik heb ze beiden kunnen testen, en de 7 heeft hetzelfde menu trouwens  ;)
Ik heb echter ook de LG, de Sony GTZ 380 en nog wat andere zaken allemaal op een paar dagen tijd samen ontvangen.
Er kruipt enorm veel tijd in om deze toestellen te bekijken, meten, herbekijken, review schrijven, en dat moet ook allemaal tussen onze lopende installaties door gebeuren.
Er zijn te weinig uren in en dag en ik zou mezelf af en toe moeten kunnen clonen  ;D