Het grote Ultra short throw projectie topic

Started by home@the movies, October 25, 2019, 19:24:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Flavio

Een van de belangrijkste factoren bij een UST projector vind ik de minimum throw distance. En daar lees ik zo snel niks over.
Dat heeft volgens mij ook invloed op de zichtbare helderheid. De Epson heeft blijkbaar meer helderheid dan de LG maar als je die 3x zo ver weg moet zetten voor dezelfde beeldgrootte heeft dat weinig effect. En in de meeste ruimtes wil of kan je een UST niet op een meter van het scherm afzetten.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

darkrunner

#127
Is er nu eigenlijk een Ust die al kan tippen aan bv een TW9400? in November ga ik voor men verjaardag mezelf een mooi Cadeau doen met nieuwe Beamer + scherm.
Ma zit nog in twijfel Ust of long throw wil enkel maar naar Ust gaan als die minstens evengoed van beeldkwaliteit is als min een TW9400

home@the movies

Quote from: darkrunner on July 10, 2021, 11:24:26
Is er nu eigenlijk een Ust die al kan tippen aan bv een TW9400? in November ga ik voor men verjaardag mezelf een mooi Cadeau doen met nieuwe Beamer + scherm.
Ma zit nog in twijfel Ust of long throw wil enkel maar naar Ust gaan als die minstens evengoed van beeldkwaliteit is als min een TW9400

Dat gaat een lange zoektocht worden, gewoon al door de fysieke bouw van een UST projector ga je nooit dezelfde eigenschappen krijgen als met een standaard projector.
Er zijn voordelen maar ook nadelen aan de UST projectoren, de lenskwaliteit is er al zeker één van, het contrast zal nooit in de buurt komen van een TW9400.
Verder heb je uiteraard ook de zeer beperkte mogelijkheden om de plaatsing te zetten waar jij het wil, het is de projector en de beeldgrootte die bepalen waar je gaat uitkomen.
Een UST heeft een specifieke doelgroep, iemand die in een woonkamer een groot beeld wil met een vrij disctrete manier van opstellen en geen zorgen over verbruik van lamp (aangezien ze allemaal met laser zijn uitgerust)
We hebben zo ongeveer alle UST's bij ons de revue laten passeren en ondertussen staan er maar liefst 6 toestellen permanent in demo.

darkrunner

Gaat sowieso in de woonkamer komen en heb vrij spel van de vrouw qua inrichting maar bv een donker geverfd plafond gaat het ook niet worden, omgevingslicht ga ik s'avonds sowieso volledig kunnen elimineren al kijken we nu ook al vrij verduisterd overdag tv, plaatsing gaat ook geen probleem zijn als ik voor bv een Tw9400 ga komt die boven op een kast te staan.

Ust dan gaat de tv eruit en komt er een vast frame scherm in de plaats
Long throw dan blijft de tv en komt er een Tab-Tension die voor de tv komt als we film/series willen zien

Ik hoef geen rekening te houden met de ruimte dus het gaat me puur welke me het beste beeld gaat opleveren, en als ze allemaal niet in de buurt van een Tw9400 komen qua contrast is de keuze snel gemaakt lijkt me.

jahtari

#130
Het is toch logisch dat een ust inlevert qua beeldkwaliteit.

Als je geen last hebt van de typische normale beamer zaken (lelijk aan plafond, lange kabel, plek hebben) heb je ook geen ust nodig.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

M

Volgend jaar wil ik een keuze maken, UST of een 83 Oled. Heb nu een 65 inch. Wil graag iets groters, dan mag de kwaliteit van het beeld to wel wat inleveren.

Vind de review op tweakers nog niet zo. Vergoed de grootte genoeg voor de kwaliteit van de Oled?

Er komen dit jaar vast wel weer nieuwere modellen, die weer wat beter zijn???
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Flavio

Quote from: M on July 10, 2021, 21:53:44
Volgend jaar wil ik een keuze maken, UST of een 83 Oled. Heb nu een 65 inch. Wil graag iets groters, dan mag de kwaliteit van het beeld to wel wat inleveren.

Vind de review op tweakers nog niet zo. Vergoed de grootte genoeg voor de kwaliteit van de Oled?

Er komen dit jaar vast wel weer nieuwere modellen, die weer wat beter zijn???

Ik ben van een LG 77-inch OLED overgestapt naar een LG HU85LS  met een 110-inch scherm.
De OLED heeft een betere beeldkwaliteit maar het hangt ook heel erg af van het bronmateriaal. De UST kan een prachtig plaatje geven maar als het bronmateriaal minder is, is het niet bijzonder.
Ik vond de 77-inch al een bakbeest en 83-inch is nog een maat groter en zwaarder.
Dan vind ik een floor rising scherm toch een stuk minder opvallen.
En de grootte van het scherm is voor mij belangrijker dan de allerbeste beeldkwaliteit.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

RvD

Er is één voordeel de prijzen zakken snel van de 83 inch modellen, op de dag van schrijven zie ik vandaag de volgende straatprijzen langskomen:

LG 83C1 voor 4699
Sony 83A90J voor 5899

Vooral de Sony zakt snel die begon in NL met een adviesprijs van 10k de adviesprijs is inmiddels gezakt naar 7999 van deze, is misschien net een maand echt leverbaar dit formaat.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Flavio

Quote from: RvD on July 10, 2021, 22:31:29
Er is één voordeel de prijzen zakken snel van de 83 inch modellen, op de dag van schrijven zie ik vandaag de volgende straatprijzen langskomen:

LG 83C1 voor 4699
Sony 83A90J voor 5899

Vooral de Sony zakt snel die begon in NL met een adviesprijs van 10k de adviesprijs is inmiddels gezakt naar 7999 van deze, is misschien net een maand echt leverbaar dit formaat.


Dat is ook een nadeel. Ik heb begin 2020 de LG 77-inch gekocht en als ik die nu wil verkopen ga ik duizenden Euro's afschrijven.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

darkrunner

Quote from: jahtari on July 10, 2021, 17:18:06
Het is toch logisch dat een ust inlevert qua beeldkwaliteit.

Als je geen last hebt van de typische normale beamer zaken (lelijk aan plafond, lange kabel, plek hebben) heb je ook geen ust nodig.
Technologie staat niet stl he, moest er nu  een Ust gelijkaardig zijn aan de Tw9400 qua beeldkwalitait dan ben ik over.

Japo

Dit lijkt me ook wel leuk om te doen Philips hue verlichting https://www.youtube.com/watch?v=ougmEhn2q50   /    https://www.youtube.com/watch?v=Qii7czeIn-8

Alhoewel ik mij 2 dingen afvraag

1.)Het is zeker leuk voor een keer maar vraag me af als je er elke film/serie naar kijkt, het niet het tegenovergestelde hebt, het om den duur niet te disco achtig is en storend is. Wat denken jullie en heeft iemand zo een setup?

2.)Als je een smart projector hebt en je wilt de hue verlichting gebruiken met bv Netflix dan is het smart gedeelte van de projector overbodig, want alles moet de sync box van Philips passeren anders heb je het lichteffect niet.
Dus moet je bv met een Chromecast werken. Dan moet je de Chromecast aansluiten op de sync box van Philips zo naar de projector en dan bv via de arc naar de surround.

Nu wat ik me afvraag moet je dan niet inboeten op de surround kwaliteit aangezien de chrome cast de sync box moet passeren?

Nu heb ik perfect 5.1/9.1 surround als ik de projector(smart Netflix) rechtstreeks aansluit op de surround , maar als de dit moet gebeuren via externe speler bv Chrome cast/blu ray naar sync box Philips zo naar projector en dan naar surround. Als de sync box bv het geluid doorgeeft in stereo ipv surround ben je de surround kwijt of omdat het een toestel meer moet passeren je bv last gaat hebben van vertraging van het geluid of de surround niet meer zogoed gaat functioneren als rechtstreeks.

Wat denken jullie over deze 2 punten?




M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Hertog_Martin

Inmiddels draait de Epson LS300 hier een maand of twee icm een Vividstorm ALR 100" floor-rising scherm. Ben er erg tevreden mee. Het was spannend of het kijkbaar zou zijn in onze zeer, zeer lichte woonkamer maar mede dankzij het ALR scherm is het op een zonnige dag kijkbaar genoeg (al is 100% lamp haast niet te doen qua herrie van ventilator, 85% is beste tradeoff tussen herrie en lichtopbrengst) en 's avonds spat alles van het scherm af. Ik zet de helderheid dan op 50% anders doet 't pijn aan de ogen.

Detail vind ik prima ondanks 1080p en kleuren heel mooi en natuurgetrouw. HDR nog niet heel duidelijk waargenomen maar dynamisch bereik van het beeld is best indrukwekkend.

Voor 1800 euro beste koop denk ik.

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Japo


Kwabbernoot

Dat ziet er mooi strak uit. Erg netjes maar wat voor programma kijk jij?

Groeten...

Japo

gewoon de masked singer :), niets speciaal  https://www.youtube.com/watch?v=L9BbtsZXVXc

Quote from: Kwabbernoot on November 10, 2021, 22:29:01
Dat ziet er mooi strak uit. Erg netjes maar wat voor programma kijk jij?

Groeten...

Fox

Hoi zorg je dat de afstand tussen scherm en projector elke keer bij het opstellen exact gelijk is?

Japo

is een vaste opstelling

Quote from: Fox on November 12, 2021, 11:05:17
Hoi zorg je dat de afstand tussen scherm en projector elke keer bij het opstellen exact gelijk is?

s.t.

Quote from: Japo on November 10, 2021, 21:48:39
De kast is af :)

Erg mooi geworden! Welke kasten type heb je nu gebruikt, dit is geen Ikea denk ik?

Japo

#145
nee, is inderdaad maatwerk geworden.

Quote from: s.t. on November 28, 2021, 16:58:34
Erg mooi geworden! Welke kasten type heb je nu gebruikt, dit is geen Ikea denk ik?

s.t.



M

#148
Nieuwe Hisense PX1-PRO,

https://www.youtube.com/watch?v=gCWc6xgaaA0&ab_channel=WhisperStatus74

Lijkt super deze, ben benieuwd wat Samsung en LG nog gaan doen.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300