Dolby Vision niet of toch wel mogelijk/weer te geven met een Projector?

Started by papaleo, October 24, 2019, 12:44:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Maar wat voegt dit nu toe tov de dynamische tonemapping?
Helemaal niks in imo. ''vroeger'' had je de statische tonemapping maar nu doet de dynamische tonemapping hetzelfde als DV.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Dat is nu denk ik precies wat ze willen gaan testen...,zoals bv madVR vs DMT willen ze hier ook gaan testen/zien wat beter/mooier/accurater plaatje neerzet  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo


papaleo

Quote from: reza on October 24, 2019, 16:08:39
Madvr is de kampioen! :D :inlove: :clapping: :coffee:

:D

Zou het niet prachtig zijn als madVR 'ook' plug&play zou zijn ;) ...want ook al zet dit 'waarschijnlijk' (daar zijn de meningen het nog steeds niet over eens) het beste plaatje neer op dit moment vind ik het persoonlijk meer 'n mafGRRR...software  :tounge: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on October 24, 2019, 16:15:11
:D

Zou het niet prachtig zijn als madVR 'ook' plug&play zou zijn ;) ...want ook al zet dit 'waarschijnlijk het beste plaatje neer op dit moment vind ik het persoonlijk meer 'n mafGRRR...software  :tounge: :D
Dan bestel je toch gewoon een Envy!

Madvr heeft geregeld een betere TM omdat je het per film en specifiek op lichtopbrengst kunt tweaken met heel veel parameters zoals Reza al aangaf. Maar dat is natuurlijk ook meteen het nadeel. Ik ben tevreden met m'n medium stand waarbij ik wellicht 90% haal van Madvr.

Maar eigenlijk is het grootste nadeel van HDR dat er volgens mij geen regels zijn voor een bepaalde bandbreedte. Is er werkelijk een reden om de ene film 10000 nits max te maken en de andere 1000? Ik denk dat in de meeste films toch wel een echt helder moment voorkomt en een donker moment. Plot dat dat op een vast maximum.

papaleo

Ik gebruik standje 'medium' ook het meest wanneer ik mijn films met de ATV afspeel...

Maar ook dit is in sommige gevallen niet de juiste...ik ben er nu wel achter wanneer ik mijn films via de Oppo afspeel en er is (waarschijnlijk) de juiste metadata voorhanden dan kies ik voor 'Automatisch' ik zie vaak aan de waardes van de metadata of dit evt de 'juiste' is,zo geef de ATV àltijd deze vaste (4000/1000) metadata mee in tegenstelling van de Oppo deze geeft bij de meeste films verschillende waardes aan dit varieert per film dan zie je bv 866/130 staan.
Normaal is standje 'Automatisch' Vaak te donker maar wanneer er dan waardes worden weergegeven zoals ik net aangaf (866/130) dan is het bij standje Automatisch soms hetzelfde als standje 'High' dus maw dan lees de JVC de metadata in combinatie met het beeld en geef zo een nog accuratere plaatje neer.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on October 24, 2019, 16:45:21
Ik gebruik standje 'medium' ook het meest wanneer ik mijn films met de ATV afspeel...

Maar ook dit is in sommige gevallen niet de juiste...ik ben er nu wel achter wanneer ik mijn films via de Oppo afspeel en er is (waarschijnlijk) de juiste metadata voorhanden dan kies ik voor 'Automatisch' ik zie vaak aan de waardes van de metadata of dit evt de 'juiste' is,zo geef de ATV àltijd deze vaste (4000/1000) metadata mee in tegenstelling van de Oppo deze geeft bij de meeste films verschillende waardes aan dit varieert per film dan zie je bv 866/130 staan.
Normaal is standje 'Automatisch' Vaak te donker maar wanneer er dan waardes worden weergegeven zoals ik net aangaf (866/130) dan is het bij standje Automatisch soms hetzelfde als standje 'High' dus maw dan lees de JVC de metadata in combinatie met het beeld en geef zo een nog accuratere plaatje neer.
Wat gek, gisteren zag ik dat de ATV wel gewoon varieert.
Ik speel idd bij discs ook nog wel tussen medium en auto, maar tot nu toe kiest hij dan denk ik toevallig ook de medium stand. Ik zag dan geen verschil tussen beide standen. Maar dat kan dus toeval zijn.

papaleo

Quote from: Teejoo on October 24, 2019, 16:49:19
Wat gek, gisteren zag ik dat de ATV wel gewoon varieert.
Ik speel idd bij discs ook nog wel tussen medium en auto, maar tot nu toe kiest hij dan denk ik toevallig ook de medium stand. Ik zag dan geen verschil tussen beide standen. Maar dat kan dus toeval zijn.

Ooh oke,ik heb dit nog niet een keer gezien....

Als ik bv film 'A' op de atv afspeel en ik zie 4000/1000 en ik speel film 'A' af op de Oppo zie ik vaak in mijn ogen 'normale' metadata waardes deze variëren natuurlijk per film.

En aangezien ik nu/daardoor twijfel over hoe (verkeerd) de ATV de film naar de JVC stuurt kijk ik de films vaker met mijn Oppo.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Ik zal er deze week nog eens op letten. Geen idee of de waarden correct zijn verder.

home@the movies

Quote from: reza on October 24, 2019, 16:01:10
Maar wat voegt dit nu toe tov de dynamische tonemapping?
Helemaal niks in imo. ''vroeger'' had je de statische tonemapping maar nu doet de dynamische tonemapping hetzelfde als DV.

Wat hij beweert is dat je op projectoren die GEEN dynamische tone mapping hebben, door combinatie te gebruiken wel zou kunnen profiteren van de dynamische aanpassingen op een dolby vision disc.
Ik betwijfel dit ten zeerste omdat volgens mij de effectieve dolby vision tone mapping in de Tv gedaan wordt en niet in de speler.
Ik kan mij vergissen dus ik spreek mij er niet over uit maar het lijkt me zeer sterk dat dit effectief zou werken.
Ik heb alles liggen om dit te proberen maar voorlopig geen tijd om het ook effectief te testen.


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: Teejoo on October 24, 2019, 17:08:40
Ik zal er deze week nog eens op letten. Geen idee of de waarden correct zijn verder.

Ik heb ook nog even gekeken en zoals ik al opmerkte geeft de ATV van elke film alle metadata hetzelfde door alsof alle content op 4000 is gemasterd.  :nowink:

De Oppo daarin tegen leest de werkelijke metadata van de desbetreffende disc af en geef zo een gemiddelde aan nits weer,hoe het gemiddelde door de Oppo berekend word en om de hoeveel scenes/beelden dit tot stand komt zou wel leuk zijn om dat te weten te komen.


Foto1 laat zien hie en wat de Oppo met de metadata doet...
Dan is standje 'Aotomatisch' bij HDR-niveau in mijn ogen de meest accurate stand om het perfecte plaatje door de JVC neer te zetten.

Foto2 laat zien dat waar je de ATV ook mee voed er komt altijd 4000/1000 uit...
Dan zou je altijd moeten zoeken/switchen middels standje 'Low',Medium' of High wat op dat moment het beste beeld geeft.


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik heb de disc van "Spears & Munsil deze disc bevat niet alleen mooie tools om je beeld mee te fine tunen/controleren maar ook mooi demo materiaal je kan dan bv kiezen; speel de demo af met HDR10/600nits maar ook bv speel deze af met HDR10/10000nits zo heb ik even gekeken of de Oppo daadwerkelijk de disc op de juiste manier afstruint en dan ook de juiste nit-waardes aangeeft...

En inderdaad de Oppo geeft precies aan met wat je er insopt.

Foto1 heb ik de waarde in het menu op 10000nit gezet en de Oppo geeft dit netjes weer met gelijk een gemiddelde.
Foto2 ,,  ,,  ,,  ,,  ,,  ,,   ,,  ,,  ,,  ,,    op 600 nit en wederom leest de Oppo dit correct met ook weer een gemiddelde.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels