4k oled aansluiten op denon 1910

Started by sandocan, October 21, 2019, 21:23:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandocan

Goede avond heren,

Ik zit een beetje te brainstormen. ik ga binnenkort een oled tv aanschaffen. Nu heb ik een verouderde denon reciever die niet 4k ondersteunt. ik wil wel graag mijn geluid af en toe bij films of een avondje netflix via mijn denon laten gaan. alleen heb ik geen idee hoe ik dat moet doen. ik heb nu een plasma scherm die wel gewoon via de denon loopt met een Hdmi aansluiting maar het is zonde van de 4k tv als ik het op deze manier ga doen. hebben jullie misschien een idee of optie hoe ik dit goed kan oplossen. het meeste van de tijd zal het geluid via de tv gewoon gaan omdat de vrouw des huizes het lawaai vindt via de speakers.
Maar een avondje alleen of overdag wil ik het graag via de speakers horen.

Ik hoor graag jullie oplossingen hoe ik dit goed kan aanpakken.

Groetjes Sander
Met vriendelijke groet,

Sander

Spekkie99

Heeft die denon al audio return channel ook wel Arc?

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

sandocan

Dat heeft ie wel ja, alleen geen 4K ondersteuning
Met vriendelijke groet,

Sander

xlr8

De beeldbronnen rechtstreeks naar je TV en het geluid via optisch uit naar de Denon. C'est tout.

sandocan

Top, dan ga ik het zo oplossen en een optische kabel halen en zo met elkaar verbinden. Thanks voor de snelle oplossing.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Met vriendelijke groet,

Sander

MechanicalAnimal

zonder een enorme kabeldiscussie te willen laten losbarsten......


ik heb laatste deze gekocht:

https://www.ruconnected.nl/kabels/16-optische-kabel-toslink-1m.html

iets beter gevoel bij dan de Action-dropveter maar zonder een vermogen uit te willen geven.

Ik heb zo ook mijn audio aangesloten. HDMI vanuit de PS4/blurau naar de TV en optisch van de TV via mijn streamer door naar mijn versterker (die geen optische/digitale aansluitingen) heeft.

werkt perfect  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Spekkie99

Met de optische kabel beperk je wel de audii formats die doorgegeven kunnen worden.

Met de Arc zou je tv wel alle originele formats door kunnen geven. Of doet je 1910 nog geen HD varianten, dan maakt het niet uit.

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

sandocan

Volgens mij  doet ie dat niet eens. Die denon is alweer  flink wat jaartjes op leeftijd maar voor mij nog goed genoeg. Ik doe er te weinig mee om nu al een upgrade te doen. Dan upgrade ik liever mijn tv. De oleds zijn toch wel heel erg mooi qua beeld



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Met vriendelijke groet,

Sander

Spekkie99

Oled is zeker mooi, veel plezier er van!

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

sandocan

Dank je wel. Als ie staat en ben gewend zal ik wel wat posten ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Met vriendelijke groet,

Sander

xlr8

Als het de AVR1910 is zoals gesteld zou het mbt geluid Dolby TrueHD, dts-HD Master Audio etc... wel via HDMI kunnen:

https://www.denon.co.uk/uk/product/hometheater/avreceivers/avr1910

4 video doet ie niet, maximaal 1080p HD Video dus.

sandocan

Quote from: xlr8 on October 22, 2019, 13:24:45
Als het de AVR1910 is zoals gesteld zou het mbt geluid Dolby TrueHD, dts-HD Master Audio etc... wel via HDMI kunnen:

https://www.denon.co.uk/uk/product/hometheater/avreceivers/avr1910

4 video doet ie niet, maximaal 1080p HD Video dus.


Ja dat is 'm het gaat me ook puur om het feit dat ie de 4K beelden niet kan verwerken waar ik een oplossing voor zoek. Als ik dat met een optische kabel oplos en interactieve tv direct op de tv aansluit. En het geluid komt via de speakers al ik het wil is het voor mij perfect. We doen het vaker met het geluid uit de tv dan uit de speakers.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Met vriendelijke groet,

Sander

xlr8

Die Denon geeft geen 4k uit nee, kan je dan ook niets anders aan oplossen dan deze op de virtuele afvalemmer te dumpen (Marktplaats) en een nieuwe frisse 4k receiver kopen.
Dat dit niet de bedoeling is heb je aangegeven, hulde  :worship:  ...want de receiver klinkt met wat leuke speakers ten alle tijden beter dan de ingebouwde TV prut.

Alle 4k content wat via de smart TV binnenkomt zie je ook in die resolutie, hang je er een interactieve Ziggo of KPN decoder aan heb je maximaal maar native 720p of 1080i.
Het zal dus niet vreemd zijn dat bv Netflix vanuit de TV app er beter uit ziet dan via de aangesloten decoder.

Het geluid blijft hoe dan ook 5.1 over de optische uitgang. Via HDMI ARC kan dit afhankelijk van het aangebodene geluidspoor en verwerking daarvan weer beter zijn.

sandocan

Quote from: MechanicalAnimal on October 22, 2019, 12:41:25
zonder een enorme kabeldiscussie te willen laten losbarsten......


ik heb laatste deze gekocht:

https://www.ruconnected.nl/kabels/16-optische-kabel-toslink-1m.html

iets beter gevoel bij dan de Action-dropveter maar zonder een vermogen uit te willen geven.

Ik heb zo ook mijn audio aangesloten. HDMI vanuit de PS4/blurau naar de TV en optisch van de TV via mijn streamer door naar mijn versterker (die geen optische/digitale aansluitingen) heeft.

werkt perfect  :pompom:

Ik heb stiekem inderdaad al de de RU connected kabel en ook de 4k HDMI kabels gekeken en deze gaan het ook naar alle waarschijnlijkheid worden.
dank je voor de tip
Met vriendelijke groet,

Sander

sandocan

Quote from: xlr8 on October 22, 2019, 19:57:05
Die Denon geeft geen 4k uit nee, kan je dan ook niets anders aan oplossen dan deze op de virtuele afvalemmer te dumpen (Marktplaats) en een nieuwe frisse 4k receiver kopen.
Dat dit niet de bedoeling is heb je aangegeven, hulde  :worship:  ...want de receiver klinkt met wat leuke speakers ten alle tijden beter dan de ingebouwde TV prut.

Alle 4k content wat via de smart TV binnenkomt zie je ook in die resolutie, hang je er een interactieve Ziggo of KPN decoder aan heb je maximaal maar native 720p of 1080i.
Het zal dus niet vreemd zijn dat bv Netflix vanuit de TV app er beter uit ziet dan via de aangesloten decoder.

Het geluid blijft hoe dan ook 5.1 over de optische uitgang. Via HDMI ARC kan dit afhankelijk van het aangebodene geluidspoor en verwerking daarvan weer beter zijn.

Marktplaats kan ik altijd nog doen en dan met de tijd voor een 4K reciever kijken maar op dit moment niet het geld waard voor mij. ik heb best een leuke 5.1 speaker set erop staan(Dali's) en dat klinkt inderdaad best goed.
Ik heb interactieve televisie van caiway met de entone decoder. ik heb inderdaad ook al vaker gehoord dat je netflix en andere streaming apps beter via de televisie kan doen dan via de decoder. nu heeft caiway niet eens een apart kanaal voor netflix dus zal ik dit altijd via de televisie gaan doen.

bedankt voor de input! op dit gebied nog een redelijke leek dus alle info is zeer welkom
Met vriendelijke groet,

Sander

sandocan

#15
Inmiddels de tv aangeschaft :-) :-) :-)







 

Maar krijg geen geluid via de optische. Nu heb ik er echt bagger verstand van. Moet ik ergens iets veranderen in de instellingen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Met vriendelijke groet,

Sander

xlr8

Je kan in het beeld en geluid menu vd Sony omschakelen van TV speakers naar audiosysteem.

sandocan

Ik ga effe kijken dank je


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Met vriendelijke groet,

Sander

xlr8

Owja, en Dolby Digital+ uitvinken!