Velodyne SPL1200 vervangen?

Started by Teejoo, October 17, 2019, 23:33:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jossie

De 'gewone' minidsp kan niet mixen, de matrix zit direct bij de ingang, alleen daar kun je kanalen bij elkaar optellen, niet na een bewerking (crossover bv).

Je tweede plaatje is mijn voorstel, lfe direct uit de processor naar twee subs, L en R high level op de derde sub aansluiten, geen minidsp voor nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

jossie

Je hebt het vast al een keer gezegd/geschreven Teejoo maar wat wil je precies kunnen ? (los van apparatuur, subs etc)...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

holco

Ik denk dat je toch wat dingen door elkaar haalt.

Hier een multi sub optimizer tutorial met de DDRC-88A, de appendix A geeft aan hoe het ook kan met een Minidsp 2x4

https://www.minidsp.com/applications/home-theater-tuning/ddrc-88a-multi-sub-optimizer

Quote from: jossie on October 19, 2019, 00:33:39
Dirac corrigeert de impulse, wat of wie daar eerder of later komt maakt op zich niet uit.

Op één punt in de ruimte is de impulse response uniek en altijd hetzelfde, dat kun je corrigeren mits je ook in de tijd frequentieafhankelijk kunt corrigeren. Een gewone minidsp kan dat niet, die heeft alleen een constante delay voor het hele kanaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jossie

Ik denk 't niet maar de luiken vallen hier dicht... morgen antwoord.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

morca

Quote from: fluissie on October 18, 2019, 22:57:46
Dat komt op hetzelfde neer ....plus dat zeg ik ook niet dat jij dat zegt

'Ben je van je upgrade virus af' .. dus wat maakt deze sub zo ongelooflijk goed dan ??

2800 euro voor een 12 inch vind ik potdomme veel geld , daarom de wel gemeende vraag uit nieuwsgierigheid

Jl audio is gewoon goed , ken het vanuit mijn car audio periode en niks slechts er over ! Ben gewoon kritisch
Je zegt er ervaring mee te hebben
Waarom weet je dan niet wat er goed is aan Jl?

Het is duur idd .
Maar vind maar eens iets beters of net zo goed.
Dat is er,maar dat merk vind je ook al ritniks  ;D.

Maar goed ieder ze eigen smaak  :) .

Ik denk ook dat jij nooit geen JL moet kopen.
Je smaak valt meer op gepoorte subs.

Paradigm is ook erg goed btw
Maar ook erg duur.

denoontje

Quote from: Teejoo on October 18, 2019, 12:25:11
Inmiddels primair voor film.

Ik ga niks zelfbouwen. Budget max €2000,-

Ee


Ik heb ze nu links en rechts naast de zitplek staan. Dat heeft met de huidige subs het beste effect, maar zou ze liever iets verder afzetten.
- Ik heb vroeger een 12 inch B&W AS6 gehad. Wat ik daar altijd mooi aan vond was dat hij ook in het mid bass mooi klonk en goed aansloot op de 803's. De Velodynes gaan wel lager, maar ik mis toch iets. Ik zoek meer slam over een groter frequentiegebied

Heb je al eens gemeten of dat echt de beste plek is?

Hoe hebben je dirac ingesteld mbt curve en correctie?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cobraatje

Quote from: Teejoo on October 18, 2019, 12:25:11
Inmiddels primair voor film.

Ik ga niks zelfbouwen. Budget max €2000,-

Een paar aandachtspunten:
- Ik moet toch ook nog een beetje rekening houden met buren, Het gaat nu goed en zij horen niks (denk ik), en dat wil ik ook zo houden terwijl ik wel lekker op volume kan draaien.
- Kan ik met 1 sub een beter resultaat krijgen dan met 2? Ik heb ze nu links en rechts naast de zitplek staan. Dat heeft met de huidige subs het beste effect, maar zou ze liever iets verder afzetten.
- Ik heb vroeger een 12 inch B&W AS6 gehad. Wat ik daar altijd mooi aan vond was dat hij ook in het mid bass mooi klonk en goed aansloot op de 803's. De Velodynes gaan wel lager, maar ik mis toch iets. Ik zoek meer slam over een groter frequentiegebied denk ik

Tenslotte: ik heb de Velodynes sinds 2007, en ik vraag me af in hoeverre subwoofers verder ontwikkeld zijn.

Je hebt al 2 subs, schakel er eens één uit en kijk hoe dat klinkt.
Meestal geven meerdere subs een beter verdeeld laag, maar b.v. 1 grotere 15/18 inch geeft wel minder apparaten en minder gedoe.

Als Velodyne je goed bevalt zou je voor meer kwaliteit en slam ook naar de DD(+) serie kunnen kijken, de DD12+ is qua output vergelijkbaar met de DD15.
Wel 2e hands denk ik want Velodyne is nieuw absurd duur.
JL Audio is erg fraai klinkend en qua afwerking het beste wat ik ken, geeft zeker slam. Wel ook absurd duur.

Hoewel de ruimte veruit het belangrijkste is, ervaar ik wel verschillen in subwoofers.
Als het niet per se een bekend merk hoeft te zijn zou je naar MeroVinger of Power Sound Audio kunnen kijken.
Wil je direct servo, dan heb je Velodyne en Rythmik.
Voor hoofdzakelijk film kun je ook naar merken als SVS of XTZ kijken.

Voor mij van wat ik heb gehad o.a. Velodyne DD12, Rythmik F12/E15, SVS SB13 Ultra, JL Audio F112, MeroVinger 1/15HK, XTZ 10.17 edge, waarbij film en muziek belangrijk zijn:
MeroVinger, Rythmik, JL Audio, Velodyne, SVS, XTZ.

Succes met de zoektocht :)




Ralf67

#57
Het verhaal van de 3de Subwoofer High level aansluiten vind ik wel interessant.

Ik speel al jaren zo met 2 keer 12 inch BK op LFE en Audessey XT32.

Derde Subwoofer high level bij de fronts.

Ben je tevreden over de spl1200, dan deze gewoon behouden.

Teejoo

#58
Kunnen we even kappen met alle niet relevante info?

Ik ga niet meer dan €2000 uitgeven. Ook heb ik inmiddels heel wat ervaring in de hifi & HT wereld dat ik weet dat je ook met lagere bedragen leuke dingen kunt kopen. En dat vind ik nu ook de uitdaging. Dus in die zin ben ik het met fluissie eens dat duurder niet altijd beter is, ondanks dat hij nog al eens wisselt qua voorkeur  ;)

Verder denk ik dat ik dat een minidsp hier wel eens goed bij van pas kan komen.

Teejoo

Ook realiseer ik me dat de ruimte de meeste impact maakt, waardoor ik me zelfs afvraag of ik meer profijt heb van 2 kleinere ipv bijv. een Arendal 2? Dus in totaal 4.

mancaver

Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 09:10:11
Kunnen we even kappen met alle niet relevante info?

Ik ga niet meer dan €2000 uitgeven. Ook heb ik inmiddels heel wat ervaring in de hifi & HT wereld dat ik weet dat je ook met lagere bedragen leuke dingen kunt kopen. En dat vind ik nu ook de uitdaging. Dus in die zin ben ik het met fluissie eens dat duurder niet altijd beter is, ondanks dat hij nog al eens wisselt qua voorkeur  ;)

Verder denk ik dat ik dat een minidsp hier wel eens goed bij van pas kan komen.
Houdt je dual Velodyne setup en koop een MiniDSP DDRC-88A en BM plugin. Ben je klaar voor €1300 en heb je ook nog eens 6 kanalen extra over voor Dirac ;)
Ik heb mijn Dual Rythmik FV15HP ingesteld met deze DDRC88 i.c.m de Multi Sub Optimizer(*) en kan hier heeeeel kort over zijn:



(*) De MSO berekend de instellingen per sub en deze info laadt je in de BM plugin. Zo heb je 2 (3, 4 of meer subs) subs die elkaar perfect aanvullen en ook qua timing 100% 'gelijk lopen'.

Ik speel al jaren met multi sub opstellingen maar wat ik nu ervaar sinds een paar maanden is echt pure magie. Ook hier ben je welkom om het te ervaren ;)

holco

Vergeet niet dat "Size does matter" met subwoofers, uitspraak van Tony Gee, alles onder de 14" is een midden toner ;D

Een 18" bv geeft een low detail finesse waar geen 12" tegenop kan, vooral op lage volume's is het verbazend met welk gemak een grote sub druk op kan bouwen.

http://www.humblehomemadehifi.com/download/Humble%20Homemade%20Hifi_Serious%20Sub.pdf


Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 09:20:07
Ook realiseer ik me dat de ruimte de meeste impact maakt, waardoor ik me zelfs afvraag of ik meer profijt heb van 2 kleinere ipv bijv. een Arendal 2? Dus in totaal 4.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

Uiteindelijk gaat het toch om het totaal aan cm2 wooferoppervlak? 2x12" is 'beter' dan 1x 18"?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

fluissie

Nogmaals ...kom gewoon een keer luisteren teejoo

mancaver

#64
Quote from: holco on October 19, 2019, 09:40:04
Vergeet niet dat "Size does matter" met subwoofers, uitspraak van Tony Gee, alles onder de 14" is een midden toner ;D

Een 18" bv geeft een low detail finesse waar geen 12" tegenop kan, vooral op lage volume's is het verbazend met welk gemak een grote sub druk op kan bouwen.

http://www.humblehomemadehifi.com/download/Humble%20Homemade%20Hifi_Serious%20Sub.pdf
Ik kan de posts van Holco alleen maar bevestigen. Sinds een paar maanden ben ik ''klaar''.
Mijn broertje (ook een echte cinema liefhebber) kwam laatst luisteren en ik had hem niet ingelicht wat er 'anders' was als tevoren. Hij wist wel dat ik een DDRC88 had gekocht maar wist niet wat het nou precies was. Ik zet Blade Runner 2049 aan en kijk naar hem.... Ik zie een grote glimlach op zijn gezicht verschijnen, hij draait naar mij toe en zegt; DIT is niet normaal meer, WTF heb je veranderd? Ik leg hem uit dat het allemaal komt door de toverdoos genaamd DDRC met Dirac en draai nog qwat demo's (John Wick, Edge of Tomorrow, Overlord en Bohemian Rhapsody).... Hierna waren we er beide uit; Eindstation qua sound is bereikt  :wub: :inlove: :wub:

Eerlijk gezegd heeft het wel 2 weken inlezen en (bij-)tweaken gekost maar qua geluid en DSP de beste koop ooit  :pompom:

holco

Meettechnische wel, maar de praktijk geeft toch een hele andere ervaring.

Quote from: doorofnight on October 19, 2019, 09:44:44
Uiteindelijk gaat het toch om het totaal aan cm2 wooferoppervlak? 2x12" is 'beter' dan 1x 18"?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Lars, Leuk om te lezen dat het pad wat we besproken hebben zo goed bevalt  ;D


Quote from: mancaver on October 19, 2019, 09:49:10
Ik kan de posts van Holco alleen maar bevestigen. Sinds een paar maanden ben ik ''klaar''.
Mijn broertje (ook een echte cinema liefhebber) kwam laatst luisteren en ik had hem niet ingelicht wat er 'anders' was als tevoren. Hij wist wel dat ik een DDRC88 had gekocht maar wist niet wat het nou precies was. Ik zet Blade Runner 2049 aan en kijk naar hem.... Ik zie een grote glimlach op zijn gezicht verschijnen, hij draait naar mij toe en zegt; DIT is niet normaal meer, WTF heb je veranderd? Ik leg hem uit dat het allemaal komt door de toverdoos genaamd DDRC met Dirac en draai nog qwat demo's (John Wick, Edge of Tomorrow, Overlord en Bohemian Rhapsody).... Hierna waren we er beide uit; Eindstation qua sound is bereikt  :wub: :inlove: :wub:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

Quote from: mancaver on October 19, 2019, 09:49:10
Ik kan de posts van Holco alleen maar bevestigen. Sinds een paar maanden ben ik ''klaar''.
Mijn broertje (ook een echte cinema liefhebber) kwam laatst luisteren en ik had hem niet ingelicht wat er 'anders' was als tevoren. Hij wist wel dat ik een DDRC88 had gekocht maar wist niet wat het nou precies was. Ik zet Blade Runner 2049 aan en kijk naar hem.... Ik zie een grote glimlach op zijn gezicht verschijnen, hij draait naar mij toe en zegt; DIT is niet normaal meer, WTF heb je veranderd? Ik leg hem uit dat het allemaal komt door de toverdoos genaamd DDRC met Dirac en draai nog qwat demo's (John Wick, Edge of Tomorrow, Overlord en Bohemian Rhapsody).... Hierna waren we er beide uit; Eindstation qua sound is bereikt  :wub: :inlove: :wub:

Eerlijk gezegd heeft het wel 2 weken inlezen en (bij-)tweaken gekost maar qua geluid en DSP de beste koop ooit  :pompom:

Ik heb vier subwoofers en heb ze een tijdje in 2 paren afgesteld gehad. Uiteindelijk ben ik gaan stacken en nu heb ik er 2 te koop omdat stacken gehoormatig te weinig toevoegt. Ik weet niet of ik een keer bij jou mag komen luisteren? Ik heb behoorlijk wat ervaring met multisub opstellingen en ben wel benieuwd naar een 'eindstation'.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mancaver

Quote from: holco on October 19, 2019, 09:53:15
Lars, Leuk om te lezen dat het pad wat we besproken hebben zo goed bevalt  ;D
Je heb geen woord gelogen Mario. Dit aparaat is pure magie en in mijn optiek de ENIGE optie om een perfecte (ja, ik durf dit woord te gebruiken) integratie van 1 -of meerdere subs te bewerkstelligen.

mancaver

#69
Quote from: doorofnight on October 19, 2019, 09:55:24
Ik heb vier subwoofers en heb ze een tijdje in 2 paren afgesteld gehad. Uiteindelijk ben ik gaan stacken en nu heb ik er 2 te koop omdat stacken gehoormatig te weinig toevoegt. Ik weet niet of ik een keer bij jou mag komen luisteren? Ik heb behoorlijk wat ervaring met multisub opstellingen en ben wel benieuwd naar een 'eindstation'.
Ik ben ervan overtuigd dat het waarschijnlijk nog een tandje beter kan als ik er nog eens een weekendje voor 'ga zitten'   en alles nogmaals inregel met de kennis die ik in die genoemde 2 weken op heb gedaan maar daar moet ik wel een keer de tijd voor nemen/krijgen ;)

Holco heeft mij duidelijk uitgelegd dat integratie maar zeker ook TIMING een heel belagrijke topic is bij multi sub opstellingen. En hij had gelijk. Toen de timing van beide subs gelijk stonden (berekend door MSO) ging er een (sub-) wereld voor me open  :wub:

En ja, je bent van harte welkom. Moet je wel in gedachte houden dat ik vooral gefocussed ben op Home Cinema en muziek geen prio heeft in mijn dedicated ruimte. Qua sound zal je het wel 'herkennen' daar ik met een volledige 5.2.4 Dali set up draai maar smaak blijft een persoonlijk ding, ook qua Dirac custom curves. Maar je wilt de sub integratie ervaren, en dat ga je zeker doen ;)

buckler

Ik denk juist dat je beter de twee Velo's bij je front speakers (full) kan zetten en er juist een derde krachtpatser bij kan nemen die de extreem lage hertzen weergeeft... dit omdat je 1200 ultra's juist perfect zijn om die iets hogere weergave weer te geven die je wilt alleen zal dat door dirac/minidsp ingesteld/geregeld moeten worden.
En dan de derde sub op je sub output.
De 1200's ondersteunen jou front speakers juist geweldig en past zeer goed samen.
Ik zou dan wel denken aan een 18 inch derde sub of iets in die gedachte want het moet natuurlijk wel meer laag en druk output kunnen geven dan de twee velo's zouden doen.
Denk zelf dat dit de ultime set up is maargoed het is maar een gedachte en probeer mee te denken met je.
Heb ooit wel eens een Velo DD18+ gehoren en was daar extreem van onder de indruk kan ik je zeggen, misschien is iets tweede hands zoeken een idee?
Of denk ik te extreem?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: mancaver on October 19, 2019, 09:40:01
Houdt je dual Velodyne setup en koop een MiniDSP DDRC-88A en BM plugin. Ben je klaar voor €1300 en heb je ook nog eens 6 kanalen extra over voor Dirac ;)
Ik heb mijn Dual Rythmik FV15HP ingesteld met deze DDRC88 i.c.m de Multi Sub Optimizer(*) en kan hier heeeeel kort over zijn:



(*) De MSO berekend de instellingen per sub en deze info laadt je in de BM plugin. Zo heb je 2 (3, 4 of meer subs) subs die elkaar perfect aanvullen en ook qua timing 100% 'gelijk lopen'.

Ik speel al jaren met multi sub opstellingen maar wat ik nu ervaar sinds een paar maanden is echt pure magie. Ook hier ben je welkom om het te ervaren ;)
Ik geloof ook echt dat dit de richting is waar ik naartoe wil, al dan niet met nog een 3e of 4e sub. Ik zou echter niet eens Dirac nodig hebben omdat dit in de Arcam zit die de subs dan sowieso meeneemt in het full range L&R verhaal. Of heb je de andere mogelijkheden niet bij de apparaten zonder Dirac?

Quote from: jossie on October 19, 2019, 00:49:31
De 'gewone' minidsp kan niet mixen, de matrix zit direct bij de ingang, alleen daar kun je kanalen bij elkaar optellen, niet na een bewerking (crossover bv).

Je tweede plaatje is mijn voorstel, lfe direct uit de processor naar twee subs, L en R high level op de derde sub aansluiten, geen minidsp voor nodig.

Wat ik wel jammer vond van de opmerking van Jossie is dat je bij mini dsp bij gebruik van 2 subs dus niet het LFE signaal NA de bewerking/splitsing van het L&R signaal kunt toevoegen. Ik heb namelijk goede ervaring met de Lexicon MC12 gehad. Daar had je een sub L&R en LFE, alles apart regelbaar.
Het zou gewoon praktisch zijn als de minidsp dat zou kunnen zodat i het samengevoegde signaal via 1 kabel ernaartoe kan sturen. Het trekken van 2 kabels naar de sub kan ook aangezien er 2 inputs opzitten die in de sub worden samengevoegd.
Verder weet ik niet wat ik van highlevel aansluiten moet denken. Is dat nou echt de beste manier?

mancaver

#72
Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 10:22:37
Ik geloof ook echt dat dit de richting is waar ik naartoe wil, al dan niet met nog een 3e of 4e sub. Ik zou echter niet eens Dirac nodig hebben omdat dit in de Arcam zit die de subs dan sowieso meeneemt in het full range L&R verhaal. Of heb je de andere mogelijkheden niet bij de apparaten zonder Dirac?
Wat ik wel jammer vond van de opmerking van Jossie is dat je bij mini dsp bij gebruik van 2 subs dus niet het LFE signaal NA de bewerking/splitsing van het L&R signaal kunt toevoegen. Ik heb namelijk goede ervaring met de Lexicon MC12 gehad. Daar had je een sub L&R en LFE, alles apart regelbaar.
Het zou gewoon praktisch zijn als de minidsp dat zou kunnen zodat i het samengevoegde signaal via 1 kabel ernaartoe kan sturen. Het trekken van 2 kabels naar de sub kan ook aangezien er 2 inputs opzitten die in de sub worden samengevoegd.
Verder weet ik niet wat ik van highlevel aansluiten moet denken. Is dat nou echt de beste manier?
Quote from: buckler on October 19, 2019, 10:22:17
Ik denk juist dat je beter de twee Velo's bij je front speakers (full) kan zetten en er juist een derde krachtpatser bij kan nemen die de extreem lage hertzen weergeeft... dit omdat je 1200 ultra's juist perfect zijn om die iets hogere weergave weer te geven die je wilt alleen zal dat door dirac/minidsp ingesteld/geregeld moeten worden.
En dan de derde sub op je sub output.
De 1200's ondersteunen jou front speakers juist geweldig en past zeer goed samen.
Ik zou dan wel denken aan een 18 inch derde sub of iets in die gedachte want het moet natuurlijk wel meer laag en druk output kunnen geven dan de twee velo's zouden doen.
Denk zelf dat dit de ultime set up is maargoed het is maar een gedachte en probeer mee te denken met je.
Heb ooit wel eens een Velo DD18+ gehoren en was daar extreem van onder de indruk kan ik je zeggen, misschien is iets tweede hands zoeken een idee?
Of denk ik te extreem?
Nogmaals.... TIMING is the magic word. Je wilt dat elke toon uit je subs op hetzelfde moment je oren bereiken en een curve/filter per sub om de subs elkaar te laten versterken i.p.v 'elkaar tegen te werken'

Teejoo

Quote from: buckler on October 19, 2019, 10:22:17
Ik denk juist dat je beter de twee Velo's bij je front speakers (full) kan zetten en er juist een derde krachtpatser bij kan nemen die de extreem lage hertzen weergeeft... dit omdat je 1200 ultra's juist perfect zijn om die iets hogere weergave weer te geven die je wilt alleen zal dat door dirac/minidsp ingesteld/geregeld moeten worden.
En dan de derde sub op je sub output.
De 1200's ondersteunen jou front speakers juist geweldig en past zeer goed samen.
Ik zou dan wel denken aan een 18 inch derde sub of iets in die gedachte want het moet natuurlijk wel meer laag en druk output kunnen geven dan de twee velo's zouden doen.
Denk zelf dat dit de ultime set up is maargoed het is maar een gedachte en probeer mee te denken met je.
Heb ooit wel eens een Velo DD18+ gehoren en was daar extreem van onder de indruk kan ik je zeggen, misschien is iets tweede hands zoeken een idee?
Of denk ik te extreem?
Welke kantelfrequentie heb jij gekozen voor je fronts? 80 of 60Hz?

Verder hoef ik in het sublaag niet zozeer meer. Dat klinkt eigenlijk goed, en ik ben toch een beetje bang als ik nog verder door ga duwen ik wellicht issues krijg met de buren. Maar wellicht is deze angst ongegrond omdat een dikkere sub het gemakkelijker kan.

Ik zoek iets wat lekker droog en strak klinkt, net zoals de fronst eigenlijk qua laag. Nieuw heeft wel de voorkeur.

Teejoo

#74
Quote from: denoontje on October 19, 2019, 04:53:10
Heb je al eens gemeten of dat echt de beste plek is?
Gemeten niet, maar wel door verschillende mogelijke plekken te testen oa via de 'kruip' methode en de sub op de zitplek. Het valt me bij de Veldonyne telkens op dat ik er vooral naast de meeste druk had. Ik heb verder een vrij vervelende niet symetrische ruimte met een schuin dak. Echt een flink verschil met mijn oude ruimte.







Weet iemand hoe het nu zit met bass management van Arcam. Wordt het geluid van speakers die op small staan altijd gerouteerd naar de fronts als deze op large staan? Of toch naar de sub? Want dan kan ik LFE nog niet apart regelen.