Nieuwe projector voor HT

Started by timster, October 16, 2019, 10:32:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster

Hoi allemaal,

Het duurt nog even, maar over een paar weken krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning (zie ander topic) en wil ik op zolder mijn eigen HT gaan inrichten. Ik ben nog vroeg, want zal pas eind januari een nieuwe projector aanschaffen. Ik wil me echter wel vast orienteren op wat ik nodig heb. Er zijn er namelijk zoveel en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik kan de kamer redelijk donker krijgen, maar vooral door het trapgat zal er licht ontstaan. Bedoeling is een spanscherm op de muur te hangen waar nu een bed staat. En een mooie hoekbank bij het gedeelte van het trapgat. Gaat voornamelijk om films en games. Games zowel op de PS4, maar wil ook graag mijn pc doorlinken. Ik heb zelf al gekeken naar de volgende opties

Benq t800m
Benq HT 3550 (moet ik de kamer volgens mij heel erg donker krijgen)
Xiaomi Miji 4k
Xiaomi wemax 300
Optoma 51A

Budget ligt rond de 1500 euro, maar als er heel veel verschil is en een projector veel beter is kan de prijs nog iets omhoog.

donaldk

Als het echt een probleem is kun je het trapgat ook afsluiten/afdekken. Desnoods uitproberen met een doek.

De projectoren die je noemt komt je op HTforum weinig tegen. Ik heb ze zelf ook niet gezien op een beurs of zo, dus kan ik niets over vertellen.

williams

Denk dat met je budget wel ergens wel een mooie 2e hands jvc te vinden moet zijn.
En ik denk dan aan een x5000.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

jantje112

Eerst tip.. maak alles af en pas als je er aan toe bent en klaar bent voor de eerste film.. koop dan je projector :)

En dan zou ik voor 1500 een 2e hands JVC of tegen die tijd allicht ook een Sony / Epson 4k projector kopen.

ReRichard

Quote from: jantje112 on October 16, 2019, 13:48:18
Eerst tip.. maak alles af en pas als je er aan toe bent en klaar bent voor de eerste film.. koop dan je projector :)

En dan zou ik voor 1500 een 2e hands JVC of tegen die tijd allicht ook een Sony / Epson 4k projector kopen.

^^

Ik heb een half jaar geleden een Epson TW9300 nieuw voor 1699,- bij coolblue kunnen scoren. Dus dat moet zeker wel lukken.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

timster

Bedankt voor jullie adviezen. Ik kwam er idd weinig over tegen op dit forum dus was al bang dat het misschien niet de beste keuzes waren. Ik zal ook eens kijken naar jullie opties. De Epson tw9300 en 9400 had ik ook naar gekeken, maar deze leken mij nog te duur voor mijn budget. De jvc leek mij ook buiten mijn budget.

Dan eerst maar eens alles inrichten over een paar weken en mij dan nog maar eens melden. Heb ook nog wel wat advies nodig over Atmos  ;D

ReRichard

Quote from: timster on October 16, 2019, 15:15:19
Bedankt voor jullie adviezen. Ik kwam er idd weinig over tegen op dit forum dus was al bang dat het misschien niet de beste keuzes waren. Ik zal ook eens kijken naar jullie opties. De Epson tw9300 en 9400 had ik ook naar gekeken, maar deze leken mij nog te duur voor mijn budget. De jvc leek mij ook buiten mijn budget.

Dan eerst maar eens alles inrichten over een paar weken en mij dan nog maar eens melden. Heb ook nog wel wat advies nodig over Atmos  ;D

Mijn advies zou ook zijn om niet te besparen op het doek (hoeft ook niet het neusje van de zalm te zijn). Ook kun je beter een klein beetje doorsparen voor een goede beamer dan genoegen nemen met een "matige" beamer. Ik had vorig jaar de TW6700. Fijn ding maar de TW9300 is er niet zonder reden binnen 1 jaar gekomen ;)
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

timster

Daar heb je gelijk in. Ik ga me denk ik ook storen aan een matige beamer. Ik ben namelijk wel erg kritisch op kwaliteit. Ik heb me een beetje ingelezen over de tw9300, maar recensies zijn ook een beetje wisselend. Hebben we niet ergens in Nederland een bedrijf die een bult beamers heeft staan die ik kan bekijken?

ReRichard

#8
Quote from: timster on October 16, 2019, 15:54:43
Daar heb je gelijk in. Ik ga me denk ik ook storen aan een matige beamer. Ik ben namelijk wel erg kritisch op kwaliteit. Ik heb me een beetje ingelezen over de tw9300, maar recensies zijn ook een beetje wisselend. Hebben we niet ergens in Nederland een bedrijf die een bult beamers heeft staan die ik kan bekijken?

beamerwebshop/thenextshop heeft een aantal beamers staan.

Over de TW9300 kan ik heel simpel zijn. Kun je hem onder de prijs van 1800,- (adviesprijs was destijds +-3000,- als ik me niet vergis) vinden is het werkelijkwaar een top beamer. Ga je naar hogere segmenten dan zijn Sony's en JVC's veel interessanter.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

timster

Ik las er hier op de site wel goede reviews over. Bedankt voor de tip. Zal eens op een vrije zaterdag gaan kijken bij beamerwebshop

Sjaak_Banaan

Quote from: timster on October 16, 2019, 15:54:43
Hebben we niet ergens in Nederland een bedrijf die een bult beamers heeft staan die ik kan bekijken?

Ga binnenkort naar de Home Cinema Happening van een van onze forumsponsoren.
Daar staan er een hoop op opgesteld en kunnen ze jou goed adviseren: http://www.homecinemahappening.be

Is wel net de grens over, maar wij hebben het altijd interessant gevonden. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

timster

Ziet er wel gaaf uit, maar is toch dik 3 uur rijden  :-\

home@the movies

Quote from: timster on October 16, 2019, 16:37:05
Ziet er wel gaaf uit, maar is toch dik 3 uur rijden  :-\

Het loont zeker de moeite ;) die 3 uur zijn zo om.
Los van een hele hoop andere zaken zijn dit al zeker de projectoren die je kan bekijken,


JVC;

N5. 4K native
N7  4K native
NX9 4K native/8K E-Shift

Sony;

VW270  4K native
VW570. 4K native
VW760  4K native
VPL-VZ1000 UST Laser projector 4K native

Epson;

TW9400 4K E-Shift
TW7400 4K E-Shift

Optoma;

UHZ65 4K
UHZ65 UST Laser projector 4K

LG;
HU85LA UST Laser projector 4K

Changhong;

UST 4K native laser projector 4K

BenQ;

W5700 4K

Barco;

Barco Bragi native 2:35 led projector 4K native

De UST projectoren zullen worden gepresenteerd in een ruimte waar zowel daglicht als verduistering kan worden toegepast.
Er zal een combinatie zijn van verschillende speciale UST schermen, zowel in vaste als oprolbare versies.


timster

Zijn dit ook allemaal projectoren die binnen mijn budget vallen.  ;)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: timster on October 18, 2019, 22:13:46
Zijn dit ook allemaal projectoren die binnen mijn budget vallen.  ;)

No Comment  ;D

Alle gekheid op een stokje, we heel ook wel budget toestellen hoor, en er zijn heel wat home cinema liefhebbers die daar rondlopen en hun toestellen van de hand doen voor nieuwe speelgoedjes ;)

donaldk

#16
Uhm 0.47"4xshift =| native 4K. Persoonlijk vond ik de Bragi tegenvallen, weinig licht, weinig contrast. Zelfs de FL40, die niet of minder licht ruilt voor contrast/kleur had op ISE echt wel de dubbele machine nodig op dat kleine torusscherm. En voor twee keer de Bragi, heb je (bijna) de Barco Series 4 4K (3 maal native! 4K DMD) met interne laser en 5K:1 on-off contrast, dus die FL40 (origineel van de re-engineered for HT Bragi) blend opstelling is buiten simulatie niet interessant.

Persoonlijk heb ik helemaal niets met 2.35:1, dus zelfs als ik hem zou kunnnen betalen zou ik hem niet nemen.

Alle genoemde '4K' DLP projectoren, zijn machines met een kleine tot zeer kleine DMD met twee of vier posities optical pixel shift.

En nee 3-26K valt ver boven topic starters budget, alleen die BenQ past misschien, geen idee ken hem verder niet. Die Changhong UST 4K native laser projector ken ik ook niet, maar laser-phosphor zal deze ook wel minimaal €3-5K doen kosten.

Twee jaar geleden op CES vertelde de leverancier dat hij in China $15K gaat kost. Het klnkt een beetje als de TriChroma light engine van HiSense, misschien heeft HiSense wel OEM/ODM gewisselt, of haalt Changdong het bij dezelfde. Alleen wat eerder. De TriChroma van Hisense kost ook zoiets. De genoemde LG gebruikt ook Blauwe, Rode lasers en Blauwe met fosfor voor groen licht.

https://www.youtube.com/watch?v=XSlDqz426B0

timster

1500 euro tot +- 2000 euro is echt wel de max  ;)

Daarom leek mij de Xiaomi Mijia 4k erg interessant. Krijgt best goede reviews overal. Is een laser projector. Lage inputlag. UST wat ook wel erg handig is. Wat mij echter tegenhoudt is dat het een Chinees product is waarbij ik bang ben dat wanneer er iets aan mankeert ik lastig gedoe krijg met de garantie. Jammer dat niemand hier al zo`n ding heeft ;D ;D

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

timster

Thanx. Die had ik ook gezien. Echter in vergelijking met de Mijia kwam deze beter uit de test. Heb deze 2 ook veelvuldig vergeleken. Lastig allemaal. Ik weet ook helemaal niet goed wat ik moet verwachten van de beeldkwaliteit van een beamer. Misschien ben ik al vrij snel tevreden met een goedkoper model. Moet toch eens ergens wat beamers gaan bekijken.  8)

scoc

Voor 2000€ zou ik toch echt naar andere projectoren kijken. Nieuw naar bvb een Epson 7400 of Sony HW65.
Of 2de hands een JVC X5900 of X5500.

Ik ben zelf niet echt voor DLP wegens regenboogeffect.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

ReRichard

Quote from: scoc on October 22, 2019, 15:44:59
Voor 2000€ zou ik toch echt naar andere projectoren kijken. Nieuw naar bvb een Epson 7400 of Sony HW65.
Of 2de hands een JVC X5900 of X5500.

Ik ben zelf niet echt voor DLP wegens regenboogeffect.

:withstupid:
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

RalphH

Da's een linke. Al kan dlp met meerdere lasers dan weer wel.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

wolfkampf

Hier al geruime tijd super enthousiast over de epson tw9300.
Ik vind het zeker wel een aanrader.  :popcorn:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

Waar woon je ergens dan?  Anders kun je vast wel eens bij iemand van het forum een pj in real life aanschouwen.  :coffee:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0