Ervaring gezocht met DAC’s van het merk Topping.

Started by eduard, October 15, 2019, 19:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bramsat

Quote from: Richi on March 18, 2021, 19:51:13
Zeker wel. En vanaf 1 juni (geloof ik) moet over elk bedrag btw betaald worden. Iets met de concurrentie van AliExpress met Nederlandse webshops eerlijker maken.

Tja,wat is eerlijk? de usa zit in de zak met dat soort prijzen,iets waar ze zelf kapitalen aan verdienen.....

alleen, nu ze zien dat alles naar de chinesen verdwijnt kwa werkgelegenheid worden ze wakker,Alleen deze hebzuchte

kapitaallisten hebben dit gegeven toch zelf veroorzaakt?

Word ja ook tijd dat deze wereldmacht aftreed want de gevangenissen zitten daar tjokvol en in elke stad breek je welhaast

de nek over de werklozen die geen baan hebben en op de straat belanden....toch?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

bramsat


In rood was de E30 niet leverbaar of ik moest ±2 weken wachten...heb maar de zwarte laten komen en die komt dan

morgen. Ik krijg dan plotsklaps een email van schiit europa dat er een schiit pakket onderweg is???? heb daar niets

besteld dus teruggemaild dat ik niets besteld of betaald heb....dan blijkt dat de email niet verzonden is of kan.

Snap er niks van :crazy:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

bramsat


Dacht al ik heb geen schiit modi+ besteld...alleen schiit europa verzend de topping e30.

Dat hadden ze mij ook voordien kunnen vertellen...toch? want de modi had ik niet aangenomen kweet ja niet wat er in de

doos zit....maar na de laatste email werd mij meegedeelt dat schiit een zusterbedrijf is,Krijg hem tussen 1300 en 1600 uur.

Ben benieuwd ;)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

bramsat


Eerste indruk is dat deze topping geen miskoop is,teminste vergeleken met de philips of de marantz cdspelers.

Dus ik vind dat oudere cdspelers minder meekomen.Gehoormatig ietwat minder bas alleen de bas is schoner en beter.

Middengebied erg mooi, midhoog beter....afgespeeld op mijn wharfedale evo 4.4 + cambridge cxa 60.

Zo op het eerste gehoor klinkt ie beter als de interne wolfson dac van de cambridge.

Mocht de pre uitgang op mijn aktieve speakers ook prima gaan,en dat gebeurt morgen dan is deze dac een aanwinst.

Dus voor weinig een sprong voorwaarts :)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

bramsat


Zie net dat de topping E30 de receiverchip ak4118 vervangen is voor de cs8416.

Voor de rest is de pre uitgang van deze dac top :)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tabcam

Quote from: bramsat on March 25, 2021, 16:23:59
Zie net dat de topping E30 de receiverchip ak4118 vervangen is voor de cs8416.

Voor de rest is de pre uitgang van deze dac top :)
Een grote brand heeft de AKG chipfabriek verwoest. Die hebben voor de komende paar jaren dus leveringsproblemen. Benieuwd of het überhaupt meetbaar en hoorbaar is :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat


Dat kon wel is kloppen want de loxjie D30 dac heeft de levering gestopt,en daar zitten ook AKM chips in.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Ron_Z

As the shortage of partial raw material and aluminum housing upgrade, Our popular models of loxjie A30 and D30 are out of stock now.
We are trying the best and fast way to solve it,Hopefully It will be restored supplying on end of April.
Much appreciated for your patience and sorry for any inconvenience.
Statement van de fabrikant op ASR.

Hannibal_

Ow.....

En nu ligt er ook nog een schip dwars....

Alles uit CH vertraging
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

haythijs

Ik begin wel nieuwsgierig te worden naar een DAC om te kijken of het invloed kan hebben in mijn situatie. Meer uit nieuwsgierigheid, of gewoon eens kijken wat en of het iets brengt. Of misschien een voortvloeisel van deze huidige tijd dat ook ik wat meer binnenzit 🙈
De Topping apparaten zijn netjes aan de prijs en als ik de reviews mag geloven ook veel bang for the buck.
Ik draai eigenlijk grotendeels van een Sony UBP 800 speler via hdmi naar een Yamaha reciever en ben er wel tevreden over, daar niet van. Maar soms is een beetje proberen wel leuk. Aangezien ik een groot deel van mijn CD's gedigitaliseerd heb naar Flac op een aantal harde schijven en ook wat highres ( FLAC/SACD) heb, kies ik met de Sony voor gebruikersgemak. (Destijds wel een losse cd-speler en stereoversterker ernaast gehad maar al lang terug)
De gok maar eens wagen.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Vhond

#260
Er schijnt een D90SE uit te komen in juni, maar dan wel een DAC zonder AKM chip (vanwege de fabrieksbrand??)

https://apos.audio/blogs/news/coming-june-topping-d90se-dac

Koei

Quote from: Vhond on June  4, 2021, 15:13:03
Er schijnt een D90SE uit te komen in juni, maar dan wel een DAC zonder AKM chip (vanwege de fabrieksbrand??)

https://apos.audio/blogs/news/coming-june-topping-d90se-dac
Gaat een absolute referentie DAC zijn overigens. Het is de eerste die ik 0.00007%THD+N zie aantikken op 1kHz. Vervorming + ruis ligt dan 123dB(!) onder het signaalniveau.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Tabcam

Quote from: Koei on June  7, 2021, 11:22:29
Gaat een absolute referentie DAC zijn overigens. Het is de eerste die ik 0.00007%THD+N zie aantikken op 1kHz. Vervorming + ruis ligt dan 123dB(!) onder het signaalniveau.
Leuk, maar zou je het verschil kunnen horen met een goed gevoede E30 of de D30Pro? Mij lijkt dat dac's met dit soort cijfers onderhand overgedimensioneerd genoeg zijn.

Is het niet interessanter hoe ze onder minder optimale omstandigheden presteren interessanter dan wel andere onderdelen van de audioketen?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rob_Dingen

Zoals zo vaak gezegd, metingen zeggen niks over goed klinken mits het binnen de redelijkheid blijft.
Heb hier een Topping D90 staan en die verbleekt met mijn eigenbouw DAC die minder goed meet.
En ook ten opzichte van de Mola Mola Dac die ook voortreffelijk meet.

Rob

chansig

Knuppel: Iets wat goed meet kan niet slecht klinken. De mens kan het niets vinden maar dat is heel iets anders.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: chansig on June  7, 2021, 15:27:06
Knuppel: Iets wat goed meet kan niet slecht klinken. De mens kan het niets vinden maar dat is heel iets anders.

Gr. Hans

Waarom begin je met dit "scheldwoord"? Vind het niet echt heel netjes..

By the way, alle dacs meten min of meer zeer goed. Toch zit er veel klankverschil tussen...Topping is heel leuk voor de prijs (heb zelf naast mijn 47labs dac nog een Topping D70), maar het kan echt wel stukje beter...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Knuppel:

Verwarring allom..maar knuppel in het hoenderhok.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koei

Quote from: TabCam on June  7, 2021, 12:39:43
Leuk, maar zou je het verschil kunnen horen met een goed gevoede E30 of de D30Pro? Mij lijkt dat dac's met dit soort cijfers onderhand overgedimensioneerd genoeg zijn.

Is het niet interessanter hoe ze onder minder optimale omstandigheden presteren interessanter dan wel andere onderdelen van de audioketen?

Het verschil ga je inderdaad niet horen, maar het is wel een statement van de ontwerper.

En wat bedoel je met minder optimale omstandigheden? Dat geldt voor praktisch elke competent ontworpen DA converter, zeker als je het met klasse AB versterking moet doen (op de AHB2 na).

Quote from: Pjotr27 on June  7, 2021, 16:06:29

By the way, alle dacs meten min of meer zeer goed. Toch zit er veel klankverschil tussen...Topping is heel leuk voor de prijs (heb zelf naast mijn 47labs dac nog een Topping D70), maar het kan echt wel stukje beter...
47labs is dan ook een merk wat totaal 0 aandacht besteed aan een correcte weergave van het bronmateriaal, en dat zal je ook terugzien in de metingen (de schaarse metingen van hun eletronica die je online kan vinden zijn vrij dramatisch). Het is dan ook niet opmerkelijk dat je verschil hoort. Je kan de extra vervorming en crosstalk zeker als prettiger ervaren. Maar ik zou het in ieder geval niet onder high fidelity willen scharen, daarvoor moet er toch een poging worden gedaan het bronmateriaal correct weer te geven. De Topping D70 zal echter precies de inhoud van de bron weergeven, en als je dat niet prettig vind klinken dan zal je de mastering engineer moeten aanspreken  ;).

Ter referentie:
https://www.stereophile.com/content/47-laboratory-4715-da-processor-4716-cd-transport-measurements
Zelfs voor een product van deze leeftijd valt het tegen (kijk bijv. eens naar de McIntosh DACs uit dezelfde periode als je wil zien wat er toen al mogelijk was) De conclusie is dan ook als volgt:
"The 47 Laboratory components had idiosyncratic measured behavior that, while not as bad as I would have expected in some cases, certainly suggests that they will have readily identifiable sonic characters."

Quote from: Rob_Dingen on June  7, 2021, 15:10:05
Zoals zo vaak gezegd, metingen zeggen niks over goed klinken mits het binnen de redelijkheid blijft.
Heb hier een Topping D90 staan en die verbleekt met mijn eigenbouw DAC die minder goed meet.
En ook ten opzichte van de Mola Mola Dac die ook voortreffelijk meet.

Rob
Klinkt als bias ;)
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Tabcam

Quote from: Koei on June  7, 2021, 17:54:06
Het verschil ga je inderdaad niet horen, maar het is wel een statement van de ontwerper.

En wat bedoel je met minder optimale omstandigheden? Dat geldt voor praktisch elke competent ontworpen DA converter, zeker als je het met klasse AB versterking moet doen (op de AHB2 na).
...
Klasse AB, klasse D, gewoon goed metend en goed klinkend. Ik bedoel niet op 100% volume maar op luisterniveau, ofwel hoeveel merk je dan als je bv. van de digitale voorversterker gebruik maakt, van zonne-energie gebruikmaakt etc.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Koei

Quote from: TabCam on June  7, 2021, 18:10:56
Klasse AB, klasse D, gewoon goed metend en goed klinkend. Ik bedoel niet op 100% volume maar op luisterniveau, ofwel hoeveel merk je dan als je bv. van de digitale voorversterker gebruik maakt, van zonne-energie gebruikmaakt etc.
Eens hoor, maar het is goed om de bevestiging te hebben dat je een apparaat hebt dat het bronmateriaal correct weergeeft. Als je een auto koopt, merk je dan dat hij maar 190pk in plaats van de beloofde 200pk hebt? Nee. Maar zou je het fijn vinden om te horen te krijgen dat je 10pk minder hebt dan je zou moeten hebben? Ik denk het niet.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Pjotr27

Quote(de schaarse metingen van hun eletronica die je online kan vinden zijn vrij dramatisch). Het is dan ook niet opmerkelijk dat je verschil hoort. Je kan de extra vervorming en crosstalk zeker als prettiger ervaren. Maar ik zou het in ieder geval niet onder high fidelity willen scharen, daarvoor moet er toch een poging worden gedaan het bronmateriaal correct weer te geven. De Topping D70 zal echter precies de inhoud van de bron weergeven, en als je dat niet prettig vind klinken dan zal je de mastering engineer moeten aanspreken  ;).

Echt een totaal onzinnig verhaal. 47labs is een veel muzikaler klinkende dac als de Topping. De laatste klinkt plat en dat ligt echt niet aan de Mastering engineer. Je kunt niet alles met cijfertjes verklaren, vraag je maar eens af waarom mensen nog zoveel geld over hebben voor een 47labs dac....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

#271
Antwoord ga je niet leuk vinden... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koei

Quote from: chansig on June  7, 2021, 18:51:25
Antwoord ga je niet leuk vinden... :D

Gr. Hans
Ik ga niet eens antwoorden, heeft toch geen zin. Het probleem is dat deze argumenten eindeloos zijn, omdat dit soort personen constant in tegenstellingen spreken of termen gebruiken die ze niet kunnen definiëren. Uiteindelijk komt er uit je DAC gewoon een AC signaal met bepaalde eigenschappen.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Rob_Dingen

Quote from: chansig on June  7, 2021, 15:27:06
Knuppel: Iets wat goed meet kan niet slecht klinken. De mens kan het niets vinden maar dat is heel iets anders.

Gr. Hans
Ga er vanuit dat dit geen reactie op mijn post was maar wil toch even reageren.
Nergens word ergens in de laatste posts gesproken over slecht klinken.
Dus zoals zo vaak ben je weer niet te volgen.

Rob

Rob_Dingen

Quote from: Koei on June  7, 2021, 17:54:06
Klinkt als bias ;)

Ik noem dat voorkeur of smaak.
Beide DAC's langs de topping D90 gehad.
Zelfs blind getest, was vrij makkelijk.

Rob