Ervaring gezocht met DAC’s van het merk Topping.

Started by eduard, October 15, 2019, 19:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

dat kan ook nog wel even duren vrees ik als je leverancier in China zit.
bij tal van Ali-suppliers staat nu een vermelding dat de geschatte levertijd pas ergens in juli/augustus wordt  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eduard


Dirk

kan je niet even contact opnemen met de verkoper en er gewoon naar informeren?
annuleren zou toch steeds mogelijk moeten zijn (zeker indien betaald met Paypal), misschien kan je dan vervolgens wat kopen bij Audiophonics oid, die hebben (voorlopig) nog aardig wat stock zitten van dergelijke Chinese Dacjes ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Gawain

Op marktplaats staan ze ook aangeboden vanuit Zoetermeer, geen idee wat daar de voorraad is maar ook wellicht het proberen waard.

eduard

Bedankt voor de tip ze lijken er nog 1 te hebben maar zijn een stukje duurder dan via alie had via alie nog 10% kortings bon. Denk dat ik nog even geduld ga hebben. Hoop wel dat straks de invoer belasting niet te hoog gaat worden. Want anders had ik hem beter bij hun kunnen kopen. Toen ik de mijn bestelde was hij bij de zaak in Zoetermeer niet op voorraad.

Tabcam

Ben bang dat het al duurder wordt want met 21% btw en 18 euro inklaringskosten zit je boven ruim 699,-
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

eduard

We gaan het meemaken, misschien want hij zal eerst een keer verstuurd moeten worden

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Thanatos

Quote from: TabCam on February 29, 2020, 08:53:11
Ben bang dat het al duurder wordt want met 21% btw en 18 euro inklaringskosten zit je boven ruim 699,-

En garantie afhandeling met een partij in China, wens je succes  :D

Dirk

dàt vind ik persoonlijk nooit een argument om rekening me te houden, uitgaande van exact hetzelfde toestel wat je via een Europese dealer zou kopen.
als je vooronderzoek doet en dus weet wat je koopt, heb je zelden of nooit issues waar de garantie nodig kan zijn, althans...ik heb dat toch zelden of nooit.
anyway, 't is nou niet dat Europese dealers altijd zo netjes omgaan met hun klanten mbt garantie/service, daar kan ik dan weer wel boeken vol over schrijven ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eduard

De garantie gok durf ik hier wel te nemen. Volgens mij koop ik ook bijna direct via de fabrikant.

Pjotr27

Quote from: eduard on February 29, 2020, 15:14:26
De garantie gok durf ik hier wel te nemen. Volgens mij koop ik ook bijna direct via de fabrikant.

Ja, alleen het gaat je wel aardig wat kosten als je hem retour moet sturen naar China.
Een fabrikant heeft vaak een prijs afgesproken met een transporteur, maar als jij hem terug moet sturen betaal je de hoofdprijs.
In Nederland gekocht is de leverancier gewoon degene die dat mag regelen en betalen.
Ik zou hem gewoon lekker in Nederland bestellen en mijn "chinese" order annuleren.

By the way, misschien zit er naast BTW en invoerkosten ook nog importheffing op...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Dirk

Quote from: Pjotr27 on February 29, 2020, 15:35:08
Ja, alleen het gaat je wel aardig wat kosten als je hem retour moet sturen naar China.
Een fabrikant heeft vaak een prijs afgesproken met een transporteur, maar als jij hem terug moet sturen betaal je de hoofdprijs.
In Nederland gekocht is de leverancier gewoon degene die dat mag regelen en betalen.
Ik zou hem gewoon lekker in Nederland bestellen en mijn "chinese" order annuleren.

By the way, misschien zit er naast BTW en invoerkosten ook nog importheffing op...
ik ken de exacte verschillen niet tussen NL en België op dat vlak, maar hier heb ik toch al meermaals zelf gewoon het transport mogen betalen retour richting importeur/dealer.
Het transport terug naar mij nemen zij (indien het om garantie gaat) uiteraard voor hun rekening, maar verder niet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Pjotr27

Quote from: Dynky on February 29, 2020, 15:41:27
ik ken de exacte verschillen niet tussen NL en België op dat vlak, maar hier heb ik toch al meermaals zelf gewoon het transport mogen betalen retour richting importeur/dealer.
Het transport terug naar mij nemen zij (indien het om garantie gaat) uiteraard voor hun rekening, maar verder niet.

Zeker, helemaal mee eens, je bent zelf verantwoordelijk voor terug naar leverancier, maar naar China terugsturen of naar een adres in Nederland/Belgie scheelt heel veel geld....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Dirk

ok, helemaal duidelijk nu...je schreef (zo las ik het althans) wat anders  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Quote from: Dynky on February 29, 2020, 15:41:27
ik ken de exacte verschillen niet tussen NL en België op dat vlak, maar hier heb ik toch al meermaals zelf gewoon het transport mogen betalen retour richting importeur/dealer.
Het transport terug naar mij nemen zij (indien het om garantie gaat) uiteraard voor hun rekening, maar verder niet.
Zolang het onder garantie valt is het in NL eigenlijk de verantwoording van de winkel/leverancier. Daar wordt vaak nog de hand mee gelicht.

Het lijkt zelfs zo te zijn dat het in de gehele EU zou moeten gelden. Niet altijd slecht dus, die EU :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

Quote from: Gawain on February 28, 2020, 16:41:31
Op marktplaats staan ze ook aangeboden vanuit Zoetermeer, geen idee wat daar de voorraad is maar ook wellicht het proberen waard.
Die ene uit zoetermeer staat nu bij mij thuis te spelen. Maar ik heb het gevoel dat hij niet alleen was.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

John Wx

Quote from: TabCam on February 29, 2020, 08:53:11
Ben bang dat het al duurder wordt want met 21% btw en 18 euro inklaringskosten zit je boven ruim 699,-

Ontwikkelingsland geen BTW
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

Quote from: John Wx on March  1, 2020, 16:27:42
Ontwikkelingsland geen BTW

Echt (en maar gelukkig ook) wel... Alles boven de paar tientjes wordt belast zodra het Europa binnenkomt..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

eduard

Als het een beetje meezit wordt mijn dac maandag via DHL verstuurd uit China.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


eduard

Als ik Alie mag geloven is mijn dag zo juist verstuurd

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Tabcam

Hoor graag je ervaringen. Er staan conflicterende berichten op internet helaas.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

Is hij al binnen @eduard ? Ben benieuwd maar jouw mening over de d90.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

eduard

Helaas, De verkoper zegt wel dat hij verstuurd is maar als ik op de tracking info van dhl kijk heb ik het idee dat de dac alleen in geboekt is en nog geen eens bij ze afgegeven is.
Ik ga morgen maar weer eens een  vraag aan de verkoper stellen.

eduard

Mijn dac beweegt nog steeds niet [emoji853]. Heb langzaam het iedee dat ik aan het lijntje gehouden wordt en de dac helemaal nog niet verstuurd is. Volgens mij is hij alleen online in geboekt bij DHL maar nog niet door DHL ontvangen.
Winkel reageert snel op berichten maar het antwoord is altijd erg vaag. Volgens mij kan ik nu ook niet meer annuleren omdat hij onder weg zou zijn. Ik ga over een week maar weer vragen waar hij blijft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Tabcam

Je kan altijd annulleren, ook als het pakketje onderweg is. Het kan zijn dat de winkel wacht met geld terugstorten tot je het pakketje ofwel accepteert en terugstuurt of niet accepteert. Die laatste optie is ook erg eenvoudig.

Mijn gok is eerder dat, gezien de prijs, er nu geen voorraad is en ze ook op China moeten wachten.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i