Ervaring gezocht met DAC’s van het merk Topping.

Started by eduard, October 15, 2019, 19:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Hoi
Ervaring gezocht met DAC's van het merk Topping.

Ik ben opzoek naar een dac met een usb-b input zodat ik direct vanaf mijn pc via foobar muziek kan afspelen(oa high resolution en dsd bestanden).
Ik gebruik al jaren(14) een zwaar gemodificeerde (door sound evolution ) m audio super dac. Ik ben hier eigenlijk erg tevreden mee. Alleen mis ik een usb input zodat ik direct bestanden (oa dsd) kan afpelen vanaf mijn pc. Mijn pc is nu via usb naar spdif converter gekoppeld aan de deze m audio dac maar ben dus hier redelijk gelimiteerd in met afspelen van high res audio.
Heb verder geen idee of ik verschil ga horen tussen mijn standaard flac bestand en mijn highres audio. Maar het lijkt me leuk om daar een keer mee te testen.

Na een zoektocht op het internet vond ik de DAC's van het merk Topping.

De Topping D70 lijkt me een leuk dac voor nog geen 500 euro.
Ik kan hier op het forum eigenlijk niks vinden mbt deze dac en het merk.
Zijn hier gebruiker die hun ervaring willen delen.
Ik kon zelf best wel wat informatie vinden oa in topic

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-the-topping-d70-dac.7694/

http://www.tpdz.net/products_detail/productId=40.html

Jack_D

Ik heb een Topping D50 gehad, prima apparaat, gebouwd als een tank, behuizing gefreesd uit een blok aluminium. Goede componenten gebruikt. Veel waar voor je geld als je het vergelijkt met menig concurrent. Maar het is een jong merk, en weet dus niet of elke product zo goed is. Heb zelf geen ervaring met de D70.

Tabcam

Geen eigen ervaring maar je kan ook, als je alleen een dac wilt, naar de Topping D50s kijken. Betere metingen voor de helft van het geld; €250 bij Amazon.de

Mocht je een koptelefoonversterker er gratis bij willen kan je voor $500,- de goed metende massdrop thx desktop dac&amp kopen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

eduard

Bedankt voor de reactie. Ik had op nog wat meer gehoopt. Merk lijkt hier nog vrij onbekend.

StereoMike

Quote from: eduard on October 20, 2019, 20:41:37
Bedankt voor de reactie. Ik had op nog wat meer gehoopt. Merk lijkt hier nog vrij onbekend.
Dat valt best mee. Al verschillende voorbij zien komen (TOPPING D50S en D70). Vorige week de eerste DX7 PRO. Zeer bescheiden in prijs en erg aantrekkelijk voor DSD materiaal. De I2S LVDS is wel aan te raden desnoods met een goede converter.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Shorty

Uit diverse draadjes op ASR heb ik begrepen dat het verstandig is om het via Amazon.de te kopen, in verband met garantie.  Met de DX3 Pro waren nogal wat problemen...

VrGr,

Bart J.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

theetjuh

Ik gebruik zelf een MX3 op m'n werkkamer verbonden met m'n laptop.
Maar ik gebruik deze voornamelijk met een paar Q Acoustics 3010i luidsprekers.

Verder voortreffelijk apparaat, zeer solide!
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

eduard


Sirius666

Op Marktplaats staat een NL bedrijf dat Topping verkoopt. Ik heb er net een D10 vandaan.

Topping maakt prima spul en heeft geen last van teveel schakels waardoor de eindprijs erg netjes is.

Soundsgood

Dutch & Dutch 8c

eduard

Er is ook sinds een aantal dagen een nieuwe de d90. Ik had een paar weken geleden bijna de d70 aan geschaft maar kwam toen de d90 aankondig tegen. Maar twijfel nu weer omdat de d90 er is. Over een paar maanden maar eens kijken of ik de d90 ga aanschaffen

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Sirius666

Quote from: eduard on December 25, 2019, 11:49:34
Er is ook sinds een aantal dagen een nieuwe de d90. Ik had een paar weken geleden bijna de d70 aan geschaft maar kwam toen de d90 aankondig tegen. Maar twijfel nu weer omdat de d90 er is. Over een paar maanden maar eens kijken of ik de d90 ga aanschaffen

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Of de DX7 Pro, schijnt een toppertje te zijn......

Koei

Quote from: eduard on December 25, 2019, 11:49:34
Er is ook sinds een aantal dagen een nieuwe de d90. Ik had een paar weken geleden bijna de d70 aan geschaft maar kwam toen de d90 aankondig tegen. Maar twijfel nu weer omdat de d90 er is. Over een paar maanden maar eens kijken of ik de d90 ga aanschaffen

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Alle fouten in het signaal vallen bij beide modellen buiten de gehoorgrens, dus ik denk niet dat het verschil gaat merken ;).
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Gitaarwerk__

Topping is naast de Benchmark DAC een van de beste die er momenteel zijn.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Richi

Quote from: Koei on January  5, 2020, 11:37:56
Alle fouten in het signaal vallen bij beide modellen buiten de gehoorgrens, dus ik denk niet dat het verschil gaat merken ;).
Maar daarmee klinken ze niet automatisch allemaal hetzelfde.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Gawain

Ik lees een hoop positiefs over deze dacs en de prijzen zijn ook schappelijk. Dus ook iets geïnteresseerd geraakt om dit eventueel te gebruiken ipv de dac in de node 2i.

Ben alleen wel benieuwd naar de verschillen tussen de DX7-pro en de D90, puur op het gebied van de dac.

Ik lees dat de DX7-pro een ES9038pro chip gebruikt en de D90 een AK4499 chip, geen idee wat hier de (waarneembare) verschillen tussen zijn..

Jack_D

Ik ga nu ZEER ZWAAR GENERALISEREN en krijg nu ook vast het halve forum over mij heen.
Hier gaat ie dan, durf ik het of durf ik het niet, ff lekker kort door de bocht, dit is wat ik ervan vind/heb geconstateerd....... :D

ES9038pro=warm
AK4499=helder/gedetailleerd

*Ik heb beide DAC chips niet in Toppings producten gehoord, en veel hangt natuurlijk ook af van de rest van de setup waar je mee draait.


Quote from: Gawain on January  7, 2020, 20:19:09
Ik lees een hoop positiefs over deze dacs en de prijzen zijn ook schappelijk. Dus ook iets geïnteresseerd geraakt om dit eventueel te gebruiken ipv de dac in de node 2i.

Ben alleen wel benieuwd naar de verschillen tussen de DX7-pro en de D90, puur op het gebied van de dac.

Ik lees dat de DX7-pro een ES9038pro chip gebruikt en de D90 een AK4499 chip, geen idee wat hier de (waarneembare) verschillen tussen zijn..

german

De D 70 is helderder + meer details, echter klinkt die nog steeds aangenaam.
DX 7 is warmer.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Gawain

Dan denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar de dx7-pro, vleugje warmte vind ik zelf niet verkeerd :)

Weten jullie toevallig ook of er een groot verschil zit in diepte en breedte van het geluidsbeeld tussen deze chips? Of wellicht juist wat meer voorwaarts geluid.

Thanatos

De omzetting zelf ga je waarschijnlijk niet horen, de manier van filtering en implementatie/uitvoering van het analoge gedeelte wel.

Wat ik van Topping heb gehoord en gezien, dikke aanraders voor het geld.

eduard

#21
Ik heb zojuist de topping D90 via aliexpress besteld. Ben benieuwd ik vond online nog een kortingsbon van 10%.
https://soundnews.net/sources/dacs/topping-d90-review-a-genre-master/
Link en kortings bon staan in bovenstaande review.

Gelijk nog een vraag welke betaalbare usb B kabel raden jullie mij aan. Of is de standaard mee geleverde kabel goed genoeg. Ik zat zelf te denken aan een audioquest forest.

Jack_D

#22
Ik persoonlijk ben niet zo "kabel believer", wat ik vooral belangrijk vind is de afscherming. Zeker als je een boel kabels kriskras door elkaar hebt lopen kunnen niet afgeschermde kabels enige invloed op elkaar hebben. Ik had daarom een niet al te dure afgeschermde usb kabel met vergulde stekers aan mijn Topping hangen (kan alleen niet meer terug vinden welke) was ergens in de €30,- prijsrange. Ik was er tevreden over.

Voor de rest zijn er over het topic kabels al hele oorlogen gevoerd. Dus bovenstaande is puur en alleen mijn persoonlijke meningen en ervaring :D

Quote from: eduard on February 13, 2020, 00:23:49
Ik heb zojuist de topping D90 via aliexpress besteld. Ben benieuwd ik vond online nog een kortingsbon van 10%.
https://soundnews.net/sources/dacs/topping-d90-review-a-genre-master/
Link en kortings bon staan in bovenstaande review.

Gelijk nog een vraag welke betaalbare usb B kabel raden jullie mij aan. Of is de standaard mee geleverde kabel goed genoeg. Ik zat zelf te denken aan een audioquest forest.

eduard

Zojuist onderstaande kabel via alie besteld in een lengte van 2 meter en zou als het goed is een goede afscherming hebben.
https://nl.aliexpress.com/item/32894784603.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27e64c4dPLy3fs

eduard

Helaas mijn nieuwe D90 is na 2 weken nog steeds niet verstuurd :(