Ervaring gezocht met DAC’s van het merk Topping.

Started by eduard, October 15, 2019, 19:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toetertje


sschot

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

toetertje

oke, dat wist ik niet.
Dus dat kan de Ts gratis proberen.  :D

Geert (gvc)

Quote from: TabCam on January  9, 2021, 22:09:58Er zit in de Atoll IN200 signature al een AKM4490. Lastige blijft dat geïntegreerde dacs vaker last van jitter en ruis hebben.
Niet in geval van de Atoll.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

trigger__

Quote from: TabCam on January  9, 2021, 22:09:58
Ik neem aan dat je de TV ook als HDMI-switcher gebruikt? Gebruik je BlueSound alleen als streamer? Als je dan alleen de TV en niet de streamer kan gebruiken zou dat jammer zijn qua gebruiksgemak.

Er zit in de Atoll IN200 signature al een AKM4490. Lastige blijft dat geïntegreerde dacs vaker last van jitter en ruis hebben. Als er geen dac in de Atoll zit, zou is zou ik de Topping E30 uitproberen. Je kan altijd bestellen, luisteren en terugsturen als het niet bevalt.

Hoe bedoel je als HDMI switcher?

Ik gebruik de blussound enkel om te streamer, ga morgen me eens verdiepen in spdif.

Bedankt allemaal al voor de hulp!

Tabcam

Quote from: trigger__ on January 10, 2021, 00:48:06
Hoe bedoel je als HDMI switcher?

Ik gebruik de blussound enkel om te streamer, ga morgen me eens verdiepen in spdif.

Bedankt allemaal al voor de hulp!
Gebruik je de TV om te wisselen tussen TV geluid, radio, game console etc. en waar stuur je dat, ik neem aan digitale, naar toe? Wat is dan nu je dac?

Momenteel heb ik de Topping E30 in gebruik zowel voor de TV als voor stereo. TV gaat via optisch uit neer de Topping en de BlueSound is via coax verbonden met de Topping. Bevalt op zich goed genoeg qua geluidskwaliteit maar qua gebruikersgemak zou het wel beter kunnen.
.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

trigger__

Quote from: TabCam on January 10, 2021, 01:19:33
Gebruik je de TV om te wisselen tussen TV geluid, radio, game console etc. en waar stuur je dat, ik neem aan digitale, naar toe? Wat is dan nu je dac?

Momenteel heb ik de Topping E30 in gebruik zowel voor de TV als voor stereo. TV gaat via optisch uit neer de Topping en de BlueSound is via coax verbonden met de Topping. Bevalt op zich goed genoeg qua geluidskwaliteit maar qua gebruikersgemak zou het wel beter kunnen.
.

Ik gebruik de tv om te kijken naar netflix, prime, te casten en te gamen. Muziek gebeurt altijd via blussound naar versterker, of platenspeler naar phono naar versterker.

Wat bedoel je met qua gebruikersmak?

Tabcam

Quote from: trigger__ on January 10, 2021, 12:25:08
Ik gebruik de tv om te kijken naar netflix, prime, te casten en te gamen. Muziek gebeurt altijd via blussound naar versterker, of platenspeler naar phono naar versterker.

Wat bedoel je met qua gebruikersmak?
Als je alles in de Atoll hebt, heb je een afstandsbediening minder en een apparaat minder. Er kan minder fout gaan (bv. verkeerde input geselecteerd) omdat je met de Topping dan tussen TV en streamer selecteert. Het zet gemakkelijker alles aan en uit.

Misschien dat je de digitale uitvoer van de TV op de BlueSound Node kan aansluiten. Dan zou het een goedkope optie zijn. Met nog steeds iets minder aan/uitzetcomfort.

Als je nu de dac van de BlueSound Node gebruikt (rca naar versterker) zou ik er sowieso een dac tussen zetten, dat ga je hoogstwaarschijnlijk goed horen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

trigger__

Quote from: TabCam on January 10, 2021, 13:06:53
Als je alles in de Atoll hebt, heb je een afstandsbediening minder en een apparaat minder. Er kan minder fout gaan (bv. verkeerde input geselecteerd) omdat je met de Topping dan tussen TV en streamer selecteert. Het zet gemakkelijker alles aan en uit.

Misschien dat je de digitale uitvoer van de TV op de BlueSound Node kan aansluiten. Dan zou het een goedkope optie zijn. Met nog steeds iets minder aan/uitzetcomfort.

Als je nu de dac van de BlueSound Node gebruikt (rca naar versterker) zou ik er sowieso een dac tussen zetten, dat ga je hoogstwaarschijnlijk goed horen.

Ah goed goed :) ik ga me volgende week daar eens mee bezighouden. Nu gebruik ik inderdaad de dac van de Bluesound via RCA naar versterker.

Bedankt!

eduard

Voor de meeste topping dac's is er een nieuwe windows driver v5.0 https://www.tpdz.net/download
De download site was zojuist erg traag.

Eduard

Tabcam

Quote from: eduard on January 16, 2021, 21:04:25
Voor de meeste topping dac's is er een nieuwe windows driver v5.0 https://www.tpdz.net/download
De download site was zojuist erg traag.

Eduard
Thx
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tubegear

Ik heb zelf oa een D30 staan maar ik zou geen upgrade verwachten tov de DA module in de Atoll. Ik vermoed dat de Atoll (marginaal) beter zal presteren dan de D30 vanwege de voeding en uitgangstrap.

bramsat

#237
Deze week toch maar een dac bestellen,ik weet nog niet welke maar het word kiezen tussen een topping E30 of een modi

3+. Mocht iemand menen dat de modi3+ mooier en muzikaler klinkt dan de topping E30....graag uw mening!

Mocht mij geen van beide bekoren....ik val er geen buil aan,ze kosten ja niet zoveel toch? ;)

https://youtu.be/NmEikFPwiWE
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

eduard

Er komt of er is net een nieuwe topping d30 pro uit. Verder geen ervaring mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Tabcam

De Topping E30 heeft een AB met volumecontrole. Wel plopjes bij aan/uit en wisselen van sample frequentie. De Schitt Modi 3+ schijnt via USB wat meer last van ruis te hebben volgens deze post op ASR. Heb er verder ook geen ervaring met de Schitt modi 3+.

Beide hebben een goede voeding nodig, bv. de iFi iPower maar ook een Apple usb voeding werkt vrij goed.



Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat

Quote from: TabCam on March 16, 2021, 20:10:06
De Topping E30 heeft een AB met volumecontrole. Wel plopjes bij aan/uit en wisselen van sample frequentie. De Schitt Modi 3+ schijnt via USB wat meer last van ruis te hebben volgens deze post op ASR. Heb er verder ook geen ervaring met de Schitt modi 3+.

Beide hebben een goede voeding nodig, bv. de iFi iPower maar ook een Apple usb voeding werkt vrij goed.

Als dat deze plopjes zijn dan zijn die toch opgelost via de laatste update toch?

https://youtu.be/4LPSABoAYcw
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tabcam

Quote from: bramsat on March 17, 2021, 12:35:57
Als dat deze plopjes zijn dan zijn die toch opgelost via de laatste update toch?

https://youtu.be/4LPSABoAYcw
Dat is de Windows driver en de omgekeerde polariteit. Ik heb een exemplaar uit de nieuwe batch dus dat zou geen issue moeten zijn. Daarbij zat ik op Mac en werk nu met de Raspberry Pi / Bluesound node. Zal nog eens kijken of ik de firmware kan updaten, hij beschreef wel dat het fout kon zijn gegaan omdat er verschillende beschrijvingen zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat


Heb de E 30 vanmorgen besteld en wel in NL,deze is wel een tientje duurder als in china maar ik heb hem wel sneller

in huis.....denk ik.Ik krijg hem in het rood en hoop dat ik hem zaterdag krijg ;)

Het eerst maak ik een vergelijk met de cdspeler-philips-marantz-sony en dan de pre uitproberen op mijn aktieve speakers.

Ben benieuwd 8)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tabcam

Quote from: bramsat on March 18, 2021, 08:29:53
Heb de E 30 vanmorgen besteld en wel in NL,deze is wel een tientje duurder als in china maar ik heb hem wel sneller

in huis.....denk ik.Ik krijg hem in het rood en hoop dat ik hem zaterdag krijg ;)

Het eerst maak ik een vergelijk met de cdspeler-philips-marantz-sony en dan de pre uitproberen op mijn aktieve speakers.

Ben benieuwd 8)
Veel beter Bram, daar krijg je gratis retourneren en betere garantie/service voor!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat


Mocht ie mij niet aanstaan dan kan ik hem mischien ruilen voor de modi3+,heb ja 14 dg bedenktijd...toch?

Maar mocht ie het op mijn aktieve speakers goed doen dan houd ik hem....en dan is het uitproberen van dac's over.

Met dac's in het algemeen zie je erg veel merken voorbij komen,ik heb dan maar de meest gevierde dac eruit gevist.

En als een tukker uut Enschede zeggen ze hier kieken watt word ???

Ik bedoel je zult maar een dac van 1000 opwaarts bezitten en na 1 mnd bevalt ie niet?

Mijn eerste dac was een beresfort 7520,we zijn nu ± 10jr verder en ik vind dat een chinees dacje uit 2020 van 17 euro

het beter doet....het kan verkeren ;)

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Richi

Quote from: TabCam on March 18, 2021, 08:41:15
Veel beter Bram, daar krijg je gratis retourneren en betere garantie/service voor!
En geen BTW en import kosten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat

Quote from: TabCam on March 18, 2021, 15:10:49
Dus eigenlijk goedkoper ;D!

Denk niet dat ze over een bedrag van 120 euro btw of inklarings kosten berekenen,de hele kraampappier en tijd die ze daar

over moeten rekenen loont zich niet duss....heb dat nog niet meegemaakt zelfs niet met een bedrag van ±150 euro. 8)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tabcam

Quote from: bramsat on March 18, 2021, 16:28:09
Denk niet dat ze over een bedrag van 120 euro btw of inklarings kosten berekenen,de hele kraampappier en tijd die ze daar

over moeten rekenen loont zich niet duss....heb dat nog niet meegemaakt zelfs niet met een bedrag van ±150 euro. 8)
Raar, ik elke keer wel :(. Waren misschien wel grotere bedragen :-\?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Quote from: bramsat on March 18, 2021, 16:28:09
Denk niet dat ze over een bedrag van 120 euro btw of inklarings kosten berekenen,de hele kraampappier en tijd die ze daar

over moeten rekenen loont zich niet duss....heb dat nog niet meegemaakt zelfs niet met een bedrag van ±150 euro. 8)
Zeker wel. En vanaf 1 juni (geloof ik) moet over elk bedrag btw betaald worden. Iets met de concurrentie van AliExpress met Nederlandse webshops eerlijker maken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a