Ervaring gezocht met DAC’s van het merk Topping.

Started by eduard, October 15, 2019, 19:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: JGvH on December 19, 2020, 12:33:23

De topping e30, je moet dan letten op de nieuwe versie, serienummer 2004+
Klopt, in NL en bij Amazon en Audiophonics wordt de nieuwe geleverd.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat

#201
Dus in het land van herkomst waar de topping e30 108E kost+gratis verzending ;) loont zich niet de

moeite? Ik zie 77 reviews op ali en 2 ontevreden klanten.Dus even nalezen.

Kijk er is een passende voorversterker de L30 nu gaat mijn hartje sneller kloppen want daar kan ik mijn

amp+aktivboxen mee aansturen.Deze combi heeft hiero nog niemand of?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

JGvH

Ik heb m bij toko in Zoetermeer aangeschaft voor €129

JGvH

Quote from: JGvH on December 19, 2020, 16:18:44
Ik heb m bij toko in Zoetermeer aangeschaft voor €129


Had m binnen 1 dag in huis, en zeer goed op de hoogte gehouden van bestellen tot bezorgen.

JGvH

Quote from: bramsat on December 19, 2020, 16:02:38
Dus in het land van herkomst waar de topping e30 108E kost+gratis verzending ;) loont zich niet de

moeite? Ik zie 77 reviews op ali en 2 ontevreden klanten.Dus even nalezen.

Kijk er is een passende voorversterker de L30 nu gaat mijn hartje sneller kloppen want daar kan ik mijn

amp+aktivboxen mee aansturen.Deze combi heeft hiero nog niemand of?
[/quo


Je kunt de E30 ook als pre instellen met volumeregeling

bramsat


Kijk de combi krijgt het voorelkaar mijn senn HD650 volledig goed aan te sturen las ik van een

consument.En daar was de dragonfly red niet zo goed in,en de black ook niet.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tabcam

Loont inderdaad niet de moeite, je moet langer wachten en zoals ik bij mijn SMSL M500 heb gemerkt, als je terug wilt sturen ben je voor zover ik weet btw, inklaringskosten en verzendkosten kwijt. In NL is het dus het eenvoudigst, alleen heeft de zaak in Zoetermeer alleen de zilveren varianten en niet de zwarte.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

JGvH

Quote from: TabCam on December 19, 2020, 17:24:39
Loont inderdaad niet de moeite, je moet langer wachten en zoals ik bij mijn SMSL M500 heb gemerkt, als je terug wilt sturen ben je voor zover ik weet btw, inklaringskosten en verzendkosten kwijt. In NL is het dus het eenvoudigst, alleen heeft de zaak in Zoetermeer alleen de zilveren varianten en niet de zwarte.


Ze gaan hard tot vd week waren de zwarte nog op voorraad, ikzelf heb ook de zwarte uitvoering

EPICURIST

Ik had die smsl m500 ook op site van die zaak in Zoetermeer zien staan.   Intussen ook niet meer in zilver in stock...  Wat zijn jullie ervaringen met de m500?  Intussen een review gelezen van de smsl su-9  en die dac zou heel goed zijn..

Nadelen van de su-9 voor mij zijn slechts  1 optische en 1 coax ingang en kleur zwart.  De m400 heeft drie ingangen en is in zilverkleur verkrijgbaar...

Ik heb al 10 jaar de oude Cambridge Audio dacmagic (model voor de dac magic 100 en dac magic +).  Daarop zit momenteel mijn yamaha np-s  303 en televisie.  Mijn Yamaha cd-s 700 is analoog aangesloten op mijn CA 851a. 

Met een nieuwe dac wil ik er wel graag op vooruitgaan :-).
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

Tabcam

Quote from: EPICURIST on December 20, 2020, 12:32:37
Ik had die smsl m500 ook op site van die zaak in Zoetermeer zien staan.   Intussen ook niet meer in zilver in stock...  Wat zijn jullie ervaringen met de m500?  Intussen een review gelezen van de smsl su-9  en die dac zou heel goed zijn..

Nadelen van de su-9 voor mij zijn slechts  1 optische en 1 coax ingang en kleur zwart.  De m400 heeft drie ingangen en is in zilverkleur verkrijgbaar...

Ik heb al 10 jaar de oude Cambridge Audio dacmagic (model voor de dac magic 100 en dac magic +).  Daarop zit momenteel mijn yamaha np-s  303 en televisie.  Mijn Yamaha cd-s 700 is analoog aangesloten op mijn CA 851a. 

Met een nieuwe dac wil ik er wel graag op vooruitgaan :-).
De SMSL M500 is via XLR wel goed maar via RCA een heel stuk minder als een oude Chord Hugo. Daarbij komen in- en uitschakelplops, als je de USB-kabel expres of per ongelukt loskoppelt dikke plops, te weinig volume met USB/Win10/Mac. Kortom, ik heb hem teruggestuurd.

Gebruik je hem via optisch, zet he hem weinig aan uit zijn er mogelijk use cases maar ik hou meer van Chord waar dat allemaal niet speelt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat

Quote from: TabCam on December 20, 2020, 12:50:48
De SMSL M500 is via XLR wel goed maar via RCA een heel stuk minder als een oude Chord Hugo. Daarbij komen in- en uitschakelplops, als je de USB-kabel expres of per ongelukt loskoppelt dikke plops, te weinig volume met USB/Win10/Mac. Kortom, ik heb hem teruggestuurd.

Gebruik je hem via optisch, zet he hem weinig aan uit zijn er mogelijk use cases maar ik hou meer van Chord waar dat allemaal niet speelt.

Ik vind die klachten niet terug bij recenties van consumenten die smsl thuis hadden.

Zat er wel die firmware sw 17 op die maanden  terug is uitgebracht?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tabcam

Quote from: bramsat on December 20, 2020, 13:09:31
Ik vind die klachten niet terug bij recenties van consumenten die smsl thuis hadden.

Zat er wel die firmware sw 17 op die maanden  terug is uitgebracht?
Ik heb hem eind april/begin mei getest. Als je het vertrouwt, gewoon bestellen, je kan altijd terugsturen. Ik zou hem alleen niet in China bestellen maar in Zoetermeer of Frankrijk.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat

#212
Nu ja haast heb ik niet,ma zei vroeger altijd...haasten spoed is zelden goed. ;D

Ik heb altijd voorpret met zo'n uitzoeken van wie wat waar? dus om binnen 14dg een bestelling te doen

dat heb ik inmiddels afgeleerd.

Ik bekijk nu de testers die mijn speakers uitvoerig getest hebben,en dat ik nadien dacht van jongens

hoe krijg je dat voorelkaar? dat doe je toch niet in 2 dagen? want nu ik hem zelf bezit klopt elke

letter van deze test.Alleen ik deed er wel veel langer over.

Nu worden er dacs beoordeeld ik zie trouwens weinig chinesen,De nummer 1 valt buiten de boot

teveel geld dus,de nummer 2 verrast mij en valt wel binnen mijn acceptatie.

Dus ik ga dat is allemaal goed doornemen....en ik heb er veel plezier aan ::)

https://www.whathifi.com/best-buys/hi-fi/best-dacs
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tabcam

#213
Mijn moeder zegt mog steeds; "Alle goede dingen komen langzaam" :tongue2:

Het gaat mij niet om snelheid, meer om gemak, garantie, lang genoeg thuis kunnen proberen, etc. Andere testers horen andere zaken. Je kan ook zoeken op problems en issues en had dat achteraf met de SMSL M500 moeten doen. Je vind altijd positieve reviews, ben tegenwoordig meer geïnteresseerd in de (iets) kritischer reviews. Ik lees nog steeds verschillende problemen in de ASR review thread. Het volumeprobleem had ik dan ook van tevoren geweten.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat


De laatste reply was dat als je de nieuwe firmware hebt zijn de problems minimaal.

De componenten zijn zo goed as somethings twice de price  and its sound also...i love it!

En mijn mening is hoe ingewikkelde en produkt in mekaar zit des te meer klachten zie je.

En nadien trump zijn tirade tegen china begon en beweerde dat het coronavirus uit een lab ontsnapt

was enz deelt de helft van de bevolking zijn mening.Dus in dat land heerst een anti china stemming.

Dus alles wat daar weg komt deugd dan niet.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tabcam

Quote from: bramsat on December 20, 2020, 16:57:28
De laatste reply was dat als je de nieuwe firmware hebt zijn de problems minimaal.

De componenten zijn zo goed as somethings twice de price  and its sound also...i love it!

En mijn mening is hoe ingewikkelde en produkt in mekaar zit des te meer klachten zie je.

En nadien trump zijn tirade tegen china begon en beweerde dat het coronavirus uit een lab ontsnapt

was enz deelt de helft van de bevolking zijn mening.Dus in dat land heerst een anti china stemming.

Dus alles wat daar weg komt deugd dan niet.
Lijkt me beter om Trump e.d. er niet bij te halen. De gevestigde orde, sites en bladen lopen altijd achter met oppakken van trends. Japan werd tot halverwege de jaren 80 verguisd qua kwaliteit.

Nu merk ik wel dat de goedkopere Chinese producten nog lang niet zo degelijk zijn ontworpen de Chord's, RME, etc. die qua aan/uitzetten, (los)koppelen etc, geen krimp geven én ook goed meten. Van alles boven de €350,- verwacht ik dat ook.

Ik hoop dat je mijn posts niet als anti-China ziet, het zijn enkel ervaringen met budget-producten warvan ik hifikwaliteit verwachtte. De Topping E30 levert dat op plopjes bij aan/uitzetten en samplefrequentiewisselingen na.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat

#216
Het slecht praten van electronica en auto's begon in de jr 60 en dat was na 1975 veel minder.

De versterkers van yamaha,accuphase,kenwood en sony waren kwalitatief zo goed dat in ± 1980

de hele europese electronica industrie bijna faliet ging, denk maar o.a aan grundig.

Philips bleef nog over,en dat was toen nog een wereldspeler op electronica gebied.

Philips verplaatste in 78/79 zijn audioproduktie gedeeltelijk naar japan om de jappaners op eigen

bodum te slaan.Versterkers van philips ontworpen in japan zijn dan ook de besten ooit gemaakt.

Op gelijke hoogte kwa omzet diende zich aan met de komst van de cdspeler daar moest philips

een partner zoeken en dat werd sony,die was toen de grootste in japan.

Dat de jappanners in heel europa heer en meester waren ook op versterkergebied dat was al in

1980 het geval.Denk alleen maar aan een  beroemde set van o.a yamaha c2 a en die eindbak

met zijn pyramyde uiterlijk.Nadien gooide philips ook de handoek in de ring want zelfs op cd

gebied trokken ze aan het korte eind...toch?

Maar na 1980 stopte die philips produktie en ging men over op het opkopen van o.a marantz &co

en bleef gewoon hun spel spelen met de jappanners.

De voorloper hetzelfde uiterlijk de c2 was er in 1977 al.



http://theimann.com/Analog/Yamaha_C2a/HiFi_Exclusiv/index.html
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

trigger__

Zou ik winst maken als ik een Topping D30 aanschaf en tussen een Samsung tv en Atoll IN200signature versterker doe?

Ik kijk veel films en series en wil dat de geluidskwaliteit zo goed mogelijk is...

Iemand een idee?

Tabcam

Quote from: trigger__ on January  9, 2021, 18:02:55
Zou ik winst maken als ik een Topping D30 aanschaf en tussen een Samsung tv en Atoll IN200signature versterker doe?

Ik kijk veel films en series en wil dat de geluidskwaliteit zo goed mogelijk is...

Iemand een idee?
Hangt van de rest van de set af. Wat voor set heb je?

Hou er rekening mee dat je nog een voeding nodig hebt. Dat kan al een oude (Apple)lader zijn. Hij is wel erg gevoelig voor de voeding.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

trigger__

Quote from: TabCam on January  9, 2021, 21:11:07
Hangt van de rest van de set af. Wat voor set heb je?

Hou er rekening mee dat je nog een voeding nodig hebt. Dat kan al een oude (Apple)lader zijn. Hij is wel erg gevoelig voor de voeding.

Ik heb B&W 804N, Atoll IN200 signature, Bluesound, Rega P2. Ben tevreden over alles, maar vroeg me af of het zou beter zijn om een Dac tussen mijn Samsung tv en Atoll versterker te plaatsen?

Geert (gvc)

Quote from: trigger__ on January  9, 2021, 18:02:55
Zou ik winst maken als ik een Topping D30 aanschaf en tussen een Samsung tv en Atoll IN200signature versterker doe?

Ik kijk veel films en series en wil dat de geluidskwaliteit zo goed mogelijk is...

Iemand een idee?
Waarom niet gewoon de digitale module voor de Atoll kopen?
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

trigger__

Quote from: gvc on January  9, 2021, 21:48:03
Waarom niet gewoon de digitale module voor de Atoll kopen?

Omdat ik niet veel wil uitgeven, 300 euro tov 130... Heb nl in 2020 al veel uitgegeven aan alle soorten upgrades :)

sschot

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Geert (gvc)

Quote from: trigger__ on January  9, 2021, 21:50:38
Omdat ik niet veel wil uitgeven, 300 euro tov 130... Heb nl in 2020 al veel uitgegeven aan alle soorten upgrades :)
Duidelijk. Eventueel wat geduld oefenen. Ingebouwde DAC is een mooie oplossing ten opzichte van losse kastjes en kabels.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Tabcam

Quote from: trigger__ on January  9, 2021, 21:39:59
Ik heb B&W 804N, Atoll IN200 signature, Bluesound, Rega P2. Ben tevreden over alles, maar vroeg me af of het zou beter zijn om een Dac tussen mijn Samsung tv en Atoll versterker te plaatsen?
Ik neem aan dat je de TV ook als HDMI-switcher gebruikt? Gebruik je BlueSound alleen als streamer? Als je dan alleen de TV en niet de streamer kan gebruiken zou dat jammer zijn qua gebruiksgemak.

Er zit in de Atoll IN200 signature al een AKM4490. Lastige blijft dat geïntegreerde dacs vaker last van jitter en ruis hebben. Als er geen dac in de Atoll zit, zou is zou ik de Topping E30 uitproberen. Je kan altijd bestellen, luisteren en terugsturen als het niet bevalt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i