Ervaring gezocht met DAC’s van het merk Topping.

Started by eduard, October 15, 2019, 19:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

#125
Het is me gelukt in een paar stappen via foobar.
Onderstaande link heeft me geholpen.

Ik heb het als volgt gedaan.

1.   Voor de zekerheid even een copy gemaakt van de betreffende folder
2.   Sox components toegevoegd aan foobar
3.   Nieuwe play list aangemaakt en daar via quickfind alle 64000 samplerate files in gezet
4.   In foobar alle file geselecteerd en bij file operation deze hernoemd ik het 64000sample aan de naam toegevoegd
5.   Vervolgens de stappen bij processing door lopen.
a.   Bij destination aangeven zelfde folder
b.   voor file naam heb %track% %artist% - %title% dit kwam overheen met het origineel.
c.   target samplerate 48000  quality best.
6.   Vervolgens de convert gedraaid.
7.   Er worden nu nieuwe files aangemaakt gelijk aan het origineel behalve het stukje 64000sample wat ik aan de naam had toegevoegd.
8.   In windows via file explorer alle bestanden gezocht met 64000sample in de naam en verwijderd.
9.   Vervolgens in foobar de betreffende playlist geleegd en gevuld met de aangepaste folder.
Ik ben weer blij bedankt voor de tips



https://hydrogenaud.io/index.php?topic=106339.0
Converting Hi-Res to 16/48
These instructions are for Windows; all software is free

1. Do a "Full" installation of foobar2000 and its Encoder Pack

2. Open foobar2000 "File" > "Preferences" - "Components" and drop the SoX Resampler installation zip file on the open window; click "Apply" and restart when prompted

3. Drag your hi-res files to foobar2000 main window

4. Configure your file conversion:

- select all music files in foobar2000
- right-click and select "Convert" > "..."
- "Output Format": Format: FLAC, level 6; Output: 16-bit; Dither: always
- "Destination": Output folder: ask later. Output type: tracks into individual files. File name pattern: /%artist%/%album%/%filename%
- "Processing": Resampler (SoX): configure Resampler for 48000 "Target Sample Rate"
- "Other": When finished: ReplayGain-scan output files as albums. Optionally, select "Transfer attached pictures" if your files have embedded artwork.  If you have a cover art JPG in the folder, put *.JPG in the box labelled "Copy other files..."
* IMPORTANT - Save this configuration as "Hi-Res To 16/48" preset so you can easily use it again
- Press "Convert" -- BE SURE TO SPECIFY AN OUTPUT FOLDER DIFFERENT FROM WHERE THE ORIGINAL FILES ARE LOCATED

Vhond


eduard

Waar denk je dan waar het over gaat. Ik beschrijf mijn bevindingen en een oplossing.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Jack_D

Ja, maar nu even wat meer hoe ze aan de praat te krijgen met "lastige" audioformaten via een pc/labtop......

Quote from: Vhond on April 28, 2020, 08:51:57
Gaat dit topic nog over Topping DAC's??

Thanatos

Quote from: Jack_D on April 28, 2020, 13:37:14
Ja, maar nu even wat meer hoe ze aan de praat te krijgen met "lastige" audioformaten via een pc/labtop......

Apple kopen  :D al jaren geen gezeur meer met drivers en klinkt nog beter ook.

Nog beter is om de USB helemaal over te slaan en bv een streamer te nemen die via de AES/EBU de DAC in gaat.

StereoMike

Quote from: Thanatos on April 28, 2020, 14:10:33
Nog beter is om de USB helemaal over te slaan en bv een streamer te nemen die via de AES/EBU de DAC in gaat.
Om problemen te voorkomen of iets anders?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

eduard

Als je de reviews van de toppic leest is juist de usb ingang de beste ingang. IS2 moet ook een goede connectie zijn maar IS2 is erg lastig(kostbaar) om uit een pc tetoveren. Pinkfaun heeft wel een oplossing voor iets meer dan 300 euro. Maar dat heb ik er vooralsnog niet voor over. Pinkfaun heeft ook een usb kaart die beter zou moeten zijn dan een standaard usb uitgaan maar ook die is meer dan 300 euro.

brt

Ik heb op dit moment de Topping D90 op proef thuis. Heb nu (nog) de RME Adi-2 dac, die ook een AKM chip heeft. Heb nog niet echt kunnen vergelijken, maar de D90 is nu een paar dagen aan het inspelen. Ik ga er een dezer dagen een avondje goed voor zitten.

De RME meet ook ontzettend goed, maar de D90 heeft de nieuwste chip én meet goed, dus vandaar dat ik geïnteresseerd was.
Ik hoor weinig verschil tussen de verschillende filters eerlijk gezegd.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

CZ79

Ben benieuwd, ik ben ook opmaken naar een DAC en mijn oog is gevallen op de D70, hoewel ik nog geen enkele topping beluisterd heb zien het er meettechnisch en review wise erg goed uit
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Vhond

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen (misschien kunnen jullie ook verschillen noemen met DAC's die jullie al uitgebreider kennen qua klank)?

Jack_D

Ik heb een Topping D50 gehad met een aparte lineaire voeding.
Gebouwd als een tank en klonk(zeer overdreven en kort door de bocht) neutraal tot iets warm in vergelijking tot mijn Oppo met AKM erin, deze is wat helderder en iets gedetailleerder. Had een hele lichte voorkeur voor de topping D50 maar heb hem weggedaan omdat ik die extra kabels en kastje onhandig vond en er geen afstandsbediening bij zat (ik schaam me diep, ben soms er lui :D )
Qua geluid prijs/prestatie/specs was ik er zeer tevreden over.

Quote from: Vhond on May  2, 2020, 10:53:30
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen (misschien kunnen jullie ook verschillen noemen met DAC's die jullie al uitgebreider kennen qua klank)?

jellejanssen

Zit tussen de smsl500 en de d90 te twijfelen

Mqa versus WiFi en mqa zeg maar ...

frank2

Brt heeft de snel vergelijken met d90, de laatste is beter. Zie z'n showcase
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

En ik twijfel een beetje tussen een Wyred4Sound DAC2 (ESS Sabre) en een Topping D70 (2xAK4497).

De W4S heb ik lang in huis gehad (DAC1) en die beviel me meer dan uitstekend en daarmee weet ik een beetje wat ik in huis haal, al is mijn set wel erg veranderd sindsdien.
Beide hoor en lees ik goede verhalen over.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

jellejanssen

Net gelezen, dank. D90 toch interessant dus, incl WiFi wat ik als voorkeur heb ivm tidal via iPad

Tabcam

#140
Quote from: jellejanssen on May  2, 2020, 15:25:19
Zit tussen de smsl500 en de d90 te twijfelen

Mqa versus WiFi en mqa zeg maar ...
Er zitten nog wat nadelen aan de M500. USB lijkt glitchy. Met aan- en afkoppelen plop(je)s, volume te laag, en hoewel de D90 veel duurder ism, was het bij Brt duidelijk hoorbaar. Geen perfecte test maar desondanks zou ik geen MQA nooit als deal breaker zien.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sirius666

Quote from: cz79 on May  2, 2020, 17:01:27
En ik twijfel een beetje tussen een Wyred4Sound DAC2 (ESS Sabre) en een Topping D70 (2xAK4497).

De W4S heb ik lang in huis gehad (DAC1) en die beviel me meer dan uitstekend en daarmee weet ik een beetje wat ik in huis haal, al is mijn set wel erg veranderd sindsdien.
Beide hoor en lees ik goede verhalen over.

De DX7 Pro (9038 Pro) is ook een toppertje. €599. Wat goedkoper kan ook: Soncoz SGD1. Beiden staan nog op mijn verlanglijstje. Momenteel heb ik een dddac staan en ik wil er binnenkort nog eentje naast hebben om te vergelijken.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-dx7-pro-dac-and-headphone-amp-reviewed.9446/

https://audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/soncoz-sgd1-audio-dac-review.10295/
Van de ESS hump is bij de Soncoz geen sprake meer.

Toni71

#142
Mij lijkt me de SMSL M200 wel wat. Een stuk betaalbaarder. Nu is dat ook wel relatief. :)

(edit: en maar besteld. De thermal issues met de ESS9038 heb ik het niet zo op.)

CZ79

Die DX7 kost maar €399...edit dat is de DX7s
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Hannibal_

Quote from: Vhond on May  2, 2020, 10:53:30
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen (misschien kunnen jullie ook verschillen noemen met DAC's die jullie al uitgebreider kennen qua klank)?

Ik houd zelf erg van mijn Rega. Mooi issie alleen niet, understatement.

Veel Dacjes vergeleken, had hiervoor een v-dac van musical fidelity, erg goed voor zijn geld.
Tikje onrustiger dan de rega.

Laatst een mytek brooklin bridge (dacht ik) beluisterd en vergeleken met de rega. Klonk erg mooi ook, net wat meer "lucht" rond de vocalen. Wel wat duurder segment.
In het verleden vanalles in het segment van dacmagic en zo beluisterd.
Vielen mij een beetje tegen.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Quote from: jellejanssen on May  2, 2020, 15:25:19
Zit tussen de smsl500 en de d90 te twijfelen

Mqa versus WiFi en mqa zeg maar ...

Deze hebben Tabcam en ik naast elkaar beluisterd. Dat is een makkelijke (soundwise): De D90 wint eenvoudig.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: brt on April 30, 2020, 15:27:52
Ik heb op dit moment de Topping D90 op proef thuis. Heb nu (nog) de RME Adi-2 dac, die ook een AKM chip heeft. Heb nog niet echt kunnen vergelijken, maar de D90 is nu een paar dagen aan het inspelen. Ik ga er een dezer dagen een avondje goed voor zitten.

De RME meet ook ontzettend goed, maar de D90 heeft de nieuwste chip én meet goed, dus vandaar dat ik geïnteresseerd was.
Ik hoor weinig verschil tussen de verschillende filters eerlijk gezegd.

Ik hoor ook weinig verschil tussen de dacs eerlijk gezegd. De D90 doet niet onder voor de Adi-2 dac of andersom.
Ik las op een ander forum dat iemand de RME iets prefereert vanwege een íets natuurlijker geluid. Dat herken ik wel, maar het verschil is marginaal. Beide zijn erg goed.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Toni71

Het kan ook nog wel vlot. Dac uit China. 3 mei besteld. Vandaag in Rotterdam. Misschien nog wel bij mij thuis vanmiddag. Ik woon niet ver van Rotterdam.

Vhond

Quote from: Toni71 on May  6, 2020, 09:45:52
Het kan ook nog wel vlot. Dac uit China. 3 mei besteld. Vandaag in Rotterdam. Misschien nog wel bij mij thuis vanmiddag. Ik woon niet ver van Rotterdam.

Welke DAC uit China en waar besteld dat het zo snel gaat?

Toni71

#149
De SMSL M200. nog niet gemeten door ASR. Maar ik werk af en toe thuis, en heb een dac nodig voor aan mijn pc (hoofdtelefoon).

Ik pm wel waar ik hem besteld heb. Ik weet niet of dat geoorloofd is, ook al is het een dac uit China.