Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Started by naish123, October 15, 2019, 15:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Dat van de gedraaide foto's kan je zelf oplossen: de foto's roteren in stappen van 90 graden (4x nodig) en dan opslaan. Daarna doet de site het wel goed.

Foto's kan je ook vervangen dus eerst 4x roteren en daarna opslaan en dan de verkeerd geroteerde foto('s) vervangen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

naish123

De F1 voeding voor de Bonn n8 is vandaag binnengekomen.
Dat is weer een hele verbetering. Stemmen staan nog meer los in de ruimte. Het geluidsbeeld wordt breder en je kan de instrumenten als het ware aanwijzen.

Kerkhoffd

Moet daar eigenlijk ook maar eens tijd en moeite in stoppen en zo'n voeding eens op proef hier thuis uitproberen. Wel benieuwd of de F1 even goed, beter of slechter presteert dan voedingen van bijvoorbeeld Farad zoals die door Kemp als upgrade geleverd kunnen worden. Iemand al een keer zo'n vergelijk gedaan?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vergeerr72

Naar aanleiding van de review op creative audio ook nog maar een beter het snoer op de Forrester gezet. Als je die nog hebt slingeren kun je dat ook nog even proberen. Weer een kleine stapje beter.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

naish123

Quote from: vergeerr72 on December 21, 2020, 17:41:35
Naar aanleiding van de review op creative audio ook nog maar een beter het snoer op de Forrester gezet. Als je die nog hebt slingeren kun je dat ook nog even proberen. Weer een kleine stapje beter.
Op voorhand had ik de kabel en stekkertjes al besteld. Komen toevallig vanavond binnen. Mooi klusje voor de kerstdagen.

vergeerr72

Quote from: naish123 on December 21, 2020, 17:47:21
Op voorhand had ik de kabel en stekkertjes al besteld. Komen toevallig vanavond binnen. Mooi klusje voor de kerstdagen.
Ga je een netsnoer maken of het kabeltje tussen de voeding en switch?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

naish123

Quote from: vergeerr72 on December 21, 2020, 17:52:00
Ga je een netsnoer maken of het kabeltje tussen de voeding en switch?
Het kabeltje tussen de voeding en de switch. Een goed netsnoer heb nog liggen.

vergeerr72

Quote from: naish123 on December 21, 2020, 18:11:48
Het kabeltje tussen de voeding en de switch. Een goed netsnoer heb nog liggen.
Ik hoor graag of dat wat doet.  Weer een i gevonden om een . op te zetten.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

naish123

#234
Quote from: vergeerr72 on December 21, 2020, 21:03:35
Ik hoor graag of dat wat doet.  Weer een i gevonden om een . op te zetten.
Paar geleden dagen het kabeltje gemaakt wat tussen de Bonn n8 en de F1 voeding zit. Er is wel weer een verbetering. Niet mega groot. Maar het zijn inderdaad de puntjes op i.

vergeerr72

Quote from: naish123 on December 30, 2020, 12:54:22
Paar dagen het kabeltje gemaakt wat tussen de Bonn n8 en de F1 voeding zit. Er is wel weer een verbetering. Niet mega groot. Maar het zijn inderdaad de puntjes op i.
Bedankt voor de reactie. Kijken of ik ergens een kabeltje op kan snorren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

naish123

#236
Ik heb deze handleiding gebruikt en ook de link voor de kabel en stekkers besteld.

https://audio-creative.nl/projecten/dc-switchlink-voor-de-silent-angel-forester-f1/

Rob46

Quote from: Rob46 on December 22, 2020, 17:34:31
Proberen maar ....


De Bonn8 is een blijvertje. Absolute verbetering hoorbaar. Met name verbetering in het stereobeeld en plaatsing instrumenten. De NetGear gaat naar de meterkast.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

El Nino

Quote from: naish123 on December 21, 2020, 16:26:52
De F1 voeding voor de Bonn n8 is vandaag binnengekomen.
Dat is weer een hele verbetering. Stemmen staan nog meer los in de ruimte. Het geluidsbeeld wordt breder en je kan de instrumenten als het ware aanwijzen.

Ben ook erg onder de indruk van de Bonn N8 switch en heb vandaag de F1 voeding besteld. Daarnaast nog een CrystalConnect UTP kabel om te testen. Wil gewoon het hele digitale signaal pad optimaal hebben. Tenminste als er merkbare verbeteringen te horen zijn......
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Bama


5061

Dat lijkt me ook logisch 👏👏👏
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

fietser

Quote from: El Nino on December 30, 2020, 20:30:27
Ben ook erg onder de indruk van de Bonn N8 switch en heb vandaag de F1 voeding besteld. Daarnaast nog een CrystalConnect UTP kabel om te testen. Wil gewoon het hele digitale signaal pad optimaal hebben. Tenminste als er merkbare verbeteringen te horen zijn......

Vorige week zelfde Bonn N8 met Crystal connect UTP op proef. Vandaag gebeld dat ze blijven😀. Voeding moet ik nog ff over denken.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

El Nino

En is de Crystal UTP Cable de moeite waard?
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

CZ79

Is natuurlijk geen UTP maar welke serie betreft dit van CrystalConnect?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

El Nino

Volgens mij schrijft "Fietser" dat het om een UTP kabel gaat?!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

CZ79

Ik was even benieuwd naar de kabel maar de instapper van Crystal lijkt rond de €700 te kosten en is geen UTP
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika


CZ79

Exact die had ik gezien (is geen UTP), leuke instappers van rond de €700 voor een 1m
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

El Nino

Deze bedoel ik ook....en volgens mij Fietser ook....voor mij is dat gewoon een "UTP"  ;D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

fietser

Quote from: El Nino on January  8, 2021, 08:53:29
Deze bedoel ik ook....en volgens mij Fietser ook....voor mij is dat gewoon een "UTP"  ;D
Klopt. Ben geen techneut maar door het hele huis liggen kabels met dit type aansluitingen en die noem ik gewoon UTP.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.